AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Hvordan fungerer det egentlig? Jeg har 3 års ansiennitet nå, ansatt i sommer 2020 som nyutdannet. Øker på 2-4-6-8-10 år, jobber i kommunen. Øker ansienniteten automatisk, eller må jeg melde fra? Og gjelder det da fra 1 år etter ansettelsen, eller økes den i januar? Anonymkode: fe30f...dae
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Hæ? Ansatt for et halvt år siden som nyutdannet, og så har du 3 års ansiennitet? Anonymkode: f9dae...b73 1
Whistler Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Det betyr at du enten har tre års relevant ansiennitet, eller at du har fått godskrevet tre års fiktiv ansiennitet for å få riktig lønn. Ansienniteten øker med ett år per år; ikke per kalenderår. (Dato for ansiennitet står kanskje på lønnslippen din?) 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Ansienniteten øker automatisk, den behøver du ikke søke om. Min ansiennitet har økt fra den datoen jeg startet i jobb jeg har ansiennitet fra, dvs hvis jeg fikk godskrevet ansiennitet fra et arbeidsforhold som startet feks 15/8-18, økte ansienniteten min 15/8-19, 15/8-20 osv. Anonymkode: 5b118...c04 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Ansatt for et halvt år siden som nyutdannet, og så har du 3 års ansiennitet? Anonymkode: f9dae...b73 Har jobbet før, pluss at en får 1 år per barn til og med nr. 3, er 25 og har jobbet siden jeg var 16, men i kommunen teller ikke det jeg har jobbet som ansiennitet, så fikk for 3 barn i stede for de to jeg har etter litt forhandling. Hadde jeg jobbet i stat hadde jeg som nyutdannet hatt 6 års ansiennitet da de teller all arbeidserfaring. Anonymkode: fe30f...dae
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Whistler skrev (1 time siden): Det betyr at du enten har tre års relevant ansiennitet, eller at du har fått godskrevet tre års fiktiv ansiennitet for å få riktig lønn. Ansienniteten øker med ett år per år; ikke per kalenderår. (Dato for ansiennitet står kanskje på lønnslippen din?) Det stod på lønnsslippen, tusen takk ☺️ Anonymkode: fe30f...dae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå