Gå til innhold

ADHD - kan øvrig familie lønnes som avlastningshjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi trenger noe avlastning til vår sønn med ADHD. Skal snart ha nytt møte med BUP, så jeg skal jo spørre dem, men jeg ønsker likevel å spørre her da noen kan tenkes å ha erfaring med dette. Kan barnets tante og onkel brukes som avlastningshjem f eks hver 5. helg og motta offentlig betaling for dette? De bor i en annen kommune som er 30 min biltur unna. Eller må det være personer som ikke er i slekt med barnet, for at de skal kunne lønnes?

Takk for svar.

Anonymkode: 901cf...dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, de kan være avlastningshjem. Det er enten kommunens sosialtjeneste som betaler, eller barnevernet. BUP kan veilede, men kan ikke bestemme over dette 

Anonymkode: 75a21...016

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei.

Vi trenger noe avlastning til vår sønn med ADHD. Skal snart ha nytt møte med BUP, så jeg skal jo spørre dem, men jeg ønsker likevel å spørre her da noen kan tenkes å ha erfaring med dette. Kan barnets tante og onkel brukes som avlastningshjem f eks hver 5. helg og motta offentlig betaling for dette? De bor i en annen kommune som er 30 min biltur unna. Eller må det være personer som ikke er i slekt med barnet, for at de skal kunne lønnes?

Takk for svar.

Stor fordel at du har besøkshjem selv, og gjerne familie, ja. Det er mangel på besøkshjem. 

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar 💝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...