Gå til innhold

Har dere gått opp i vekt hittil i julen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke veid meg, men det har jeg garantert gjort. Hjemmelaget sylte og lammerull, fenalår og spekeskinke, røkt laks, julebrød og sånn kan jeg fortsette. Og dette er jo bare pålegg utenom middager som har bestått av pinnekjøtt og ribbe med rester i flere dager. 

Jeg klarer bare ikke å la den gode maten være, ikke snakk om. 

Anonymkode: cdfef...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veide meg i går, veide da på grammet akkurat det samme som jeg veide da jeg veide meg sist for en måned siden. 

Anonymkode: e54e0...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, puppene har blitt store og litt ekstra over hofter/lår. Noe er nok vann, men langt fra alt. Spørs om jeg må ned 5 kg etter dette. 

Anonymkode: a5647...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke det, litt vannvekt har jeg jo såklart fått men det går av igjen etter 1 uke med normal mat og bevegelse. 
Spist lite middager og får større behov for å bevege meg etter X antall Twist og marsipan, så lånt med meg hund og gått lange turer på dagtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, puppene har blitt store og litt ekstra over hofter/lår. Noe er nok vann, men langt fra alt. Spørs om jeg må ned 5 kg etter dette. 

Du har ikke gått opp 5 kg i jula, da har du tjuvstartet.....   

Anonymkode: d60a8...54b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh jadda, 2 hele kilo. 

Men så skal det sies at jeg lever på lavkarbo resten av året, og at en slik brå vektoppgang er vanlig når man inntar karbohydrater igjen og dette kalles vannvekt. Sannsynligvis og erfaringsmessig forsvinner i alle fall 1,5 kilo av denne vekten på dag 3 med lavkarbo igjen ☺️ 

Anonymkode: ab1b8...2d7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har ikke gått opp 5 kg i jula, da har du tjuvstartet.....   

Anonymkode: d60a8...54b

I desember (kall det gjerne koronajulen) :) hadde gått ned i vekt i forkant, så tror kroppen var rimelig klar for påfyll. I tillegg til vann da. Men men, håper det som kom fort på går fort av... Også hadde det vært greit å beholde puppene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

begynte tidlig å spise julesnacks og slik så har lagt på meg noen kg dessverre. Merker magen er stor. sukk. Begynner nå med skjerpings

Anonymkode: c9b0e...6b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke veid Megh men skjønner ikke hvordan jeg kunne ha gjort det siden jeg har spist det samme som ellers 😄

Anonymkode: c9838...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To kg mindre i dag enn lillejulaften. Men har vært flink og ikke trykka innpå med kaker og godis, da jeg veit hvor lett det er for meg å skli ut. Har spist litt av både dessert, sjokolade og potetgull, men i moderate mengder, og vært nøye med maten ellers. Føler ikke jeg har gått glipp av noe som helst.

Anonymkode: ae976...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne487

Opp 2 kg. Har gått med 11 siden august med Grete roede, og ser fram til en hverdag med sunn mat igjen. Har 6 kg jeg skal ned nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veide meg i onsdag, visste jeg hadde gått opp i forkant av jula, og sikkert mer i jula. Holdte på å grine da jeg hadde gått fra 73kg til 79,1kg. Jeg har vært nesten 90 kg og sverget jeg ALDRI skulle over 80 kg igjen. Holdte hardt:P Så startet å telle kalorier dagen etter, og i dag var jeg 77,7kg:) Var mye vann, salt og julemat som forsvant:P

Anonymkode: 389ad...36a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært på vekta ennå, men kjenner at klærne strammer.  Dette har vært en annerledes jul for meg hvor jeg bl.a har kommet helt ut av alle rutiner og da går det skeis med maten. Det positive er at jeg lengter etter å komme inn i rutinene igjen. Føler meg mye bedre når jeg stort sett spiser sunt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har stått stille i jula. Som forventet, jeg har gjennom høsten brukt ca 10-14 dager på hver kg ned. Satser på at det fortsetter sånn 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke bare jula🙈 men, etter over et halvt år sykemeldt og så jul! Kan si det slik, klærne strammer så mye, at det er totalt uaktuelt å gå på vekta! Så her må det inn et fornuftig matregime!!!! For kan ikke forvente å komme meg i jobb igjen før om 1-2 år😵 Full skjerping!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest TheCatLady

Vet ikke siden jeg ikke har veid meg, men antar at det er noen kilo opp. Det tenker jeg ikke så veldig mye over siden det forsvinner fort igjen. 

Det er ikke akkurat det man spiser mellom jul og nyttår man skal tenke på om man skal gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp flere kg. Når jeg først slipper meg løs går det virkelig galt. 

Men kommer til å klare fint å rette det opp igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var så flink å gå ned flere kilo i fjor sommer, så når de begynte med julegodt i butikkene så fristet det. så siden oktober har jeg spist endel godt og julekaker, nå i julen har jeg vært stappmett flere ganger. Magen er stor og klærene er trange og vinterjakken trang. Nei dette går ikke, nå er det full skjerpings. Må bare spise opp riskremen jeg har først.

Anonymkode: c9b0e...6b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veier meg ikke før i slutten av januar, vet at en del forsvinner av seg selv uansett. Januar er full diett. 

Anonymkode: abfd1...3cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...