Gå til innhold

Har dere gått opp i vekt hittil i julen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg våget å gå på vekten i dag etter flere dager med julemat, dessert, småkaker, smågodt.

Har holdt meg i skinnet hittil i dag, da jeg mest hadde lyst til å gå løs på kakeboksen til frokost. Jeg klarte å motstå😅 Men det står fortsatt noen julemiddager på planen, samt nyttårsaften, og småkakene og godteriet er ikke langt unna. 

Det var bedre enn fryktet, 0,3 kg opp. Regner med at det blir mer ved neste veiing. 

Hva med dere?

Anonymkode: 11c2a...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alvorlig talt; jeg veier meg da ikke midt oppi jul og nyttårsuka. Det tar vi i januar en gang. Nå koser jeg meg. :) 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vekt og vet derfor bare sånn ca hva jeg veier. Men jeg går ut i fra at jeg kommer til å gå opp et par kilo i jula, men det tar jeg helt med ro. Går det av meg igjen i løpet av januar uansett.

Anonymkode: f5692...6dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, for jeg har ikke vekt på hytta. Men skulle egentlig ønske den hadde gått opp, for det trenger kroppen min. Tviler egentlig, for jeg har beveget meg mye utendørs, og ingen av klærne strammer noe.

Anonymkode: 043d7...72b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det, men det er fordi jeg har så dårlig matlyst for tiden. Har nesten ikke spist hele julen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg to kilo iflg vekten her. Tror det i realiteten er mindre for jeg har gått fra å spise litt for lite mat til å ha normale (jule-) måltider og noe godteri utenom - får litt angst av det men vet at jeg egentlig er et stykke unna å overdrive det. Har ikke fått gått på do skikkelig ennå og begynte å ikke spise annerledes før lillejulaften, så hvor mye av vekten som er reell oppgang er usikkert. Pøser også på med vann for å få fordøyelsen i gang. Det veier også. Satser på å ha normalvekt igjen i løpet av få dager og tenker at jeg vil starte Januar med fortsatt jevn vektnedgang som trend. At jeg har spist i jula plager meg mindre enn at treningssenteret er stengt. 

Anonymkode: 49bbb...b28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sikkert lagt på meg, men det forsvinner når jeg begynner å leve normalt igjen i januar. 

Anonymkode: 165c6...926

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg 1 1/2 kilo (veide i dag). Men med tanke på at jeg har spist en del salt mat så tror jeg at mye er vannvekt. Nå skal jeg spise vanlig mat frem til nyttårsmiddagen. Vanskelig å bevege seg også siden jeg går med skinne på foten, får ikke gått turer osv nå😅 

Anonymkode: cbf0c...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi spretter veldig fort opp så fort jeg spiser litt annerledes. Vekta mi kan spretter opp 2- 3 kilo etter en helg med litt utskeielser, er det vanlig? Sies jo at man må spise sjukt mye for å faktisk legge på seg. Jeg har spist en del sjokolade, men bare ett eller to hovedmåltider (ikke så store de). Hadde sjokoladefri hele desember, frem til lille julaften også. Allikevel viser vekten nesten 2,5 kilo opp på 3 dager. Vet det er vann også, for klokka strammer på det vanlige hakket f. eks.

Har pcos, har det noe å si på hvor fort man merker endringer på vekta?

Anonymkode: 4c533...5c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende. Jeg bryr meg ikke så mye om sånt.

I det lange løp betyr eventuelle ekstra kilo nå ingenting sett opp mot at jeg har gått ned over 85 kg. Eventuelle kilo jeg har gått opp vil jeg gå ned igjen snart uansett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått opp et gram, men usikker på om det kan stemme. Drakk mye alkohol i går så er mulig jeg er litt dehydrert. Har riktignok prøvd å begrense meg i julen, men la oss være ærlig, selv med begrensinger blir det en del ekstra mat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg passer på å spise lite av det kaloritette og mye grønnsaker. Synes ikke vektøkning er julekos

Anonymkode: 074a3...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, har ikke veid meg siden november :) Skal nok ned noen få kilo til etterhvert, men tok meg en GOD pause nå i førjulsstresset, og har ikke tenkt å veie meg på enda en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veid meg på ett år - men klærne passer fortsatt. Så jeg utfra ikke mye i så fall 🤷‍♀️

Anonymkode: 987d2...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk oppå i dag tidlig. Og ble overrasket over at jeg hadde gått ned 2 kg 🥰😂

Anonymkode: 8f904...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg våget å gå på vekten i dag etter flere dager med julemat, dessert, småkaker, smågodt.

Har holdt meg i skinnet hittil i dag, da jeg mest hadde lyst til å gå løs på kakeboksen til frokost. Jeg klarte å motstå😅 Men det står fortsatt noen julemiddager på planen, samt nyttårsaften, og småkakene og godteriet er ikke langt unna. 

Det var bedre enn fryktet, 0,3 kg opp. Regner med at det blir mer ved neste veiing. 

Hva med dere?

Anonymkode: 11c2a...b78

Nei ikke gått opp noe 

Anonymkode: 5e4c7...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 500 gram mer enn hva jeg veide lillejulaften. Men den svinger uansett litt, så jeg vet ikke om det er reel vektøkning. Tipper det stabiliserer seg i løpet av noen dager. 

Anonymkode: 46f13...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor kort tid siden jul til å si om man har gått opp eller ned. Vekt svinger naturlig, og det som gjelder er trender over tid. (Men hvis man begynte julen 1.desember kan man se om man har gått opp eller ned.)

Obs på at mange også spiser mer salt mat i julen, og derfor holder kroppen på mer vann enn vanlig. 

Anonymkode: 61b63...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...