Gå til innhold

Upopulær i familien etter kommentar om smykke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi feirer jul hos svigers og i hele julen har samboer gått med et dyrt gullsmykke hun har arvet etter farmoren sin. 
Under en middag igår kommenterte svigerforeldrene mine hvor fint smykke er og jeg sa at ja, smykke er fint, men at jeg ikke skjønner vitsen med å ha et så kostbart smykke som man ikke burde bruke i hverdagen en gang, i tilfelle det blir stjålet. Samboer går derfor bare med det på spesielle dager. Jeg sa at hvis jeg hadde vært samboer så hadde jeg heller solgt smykke. 
Svigerfaren min reagerte så kraftig at han satte drikka i vrangstrupen, både han og svigermor ble sinte og det samme gjorde resten av familien rundt bordet. Det hele endte med at jeg følte meg uglesett hele resten av kvelden og samboer virker også sur. Jeg sa bare min ærlige mening? 

Anonymkode: d879f...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er tydeligvis langsinte. Ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: a037d...0b3

• Liker 1
Skrevet

Har du Aspergers? 

• Liker 18
Skrevet
LilleMumi skrev (1 minutt siden):

Det var ingen som ba deg om din mening. Det er totalt irrelevant hva du mener om ett smykke som overhode ikke er ditt. Du er flink til å lage dårlig stemning rundt middagsbordet da. Gratulerer

Så familiemedlemmer skal sensureres? Dette var da en helt uskyldig kommentar, ikke noe å surmule for resten av kvelden. 

• Liker 3
Gjest EndaEnGang
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om de overreagerer, men det var også en underlig kommentar å komme med fra din side.

Skrevet

Tråkket bra i salaten du.

Anonymkode: 6d068...30f

• Liker 7
Skrevet

Noen ganger er det faktisk best å holde kjeft.... Jeg er ingen fan av dyre smykker selv og jeg er enig med deg at det er unødvendig å ha smykker som er for dyre til å mistes. Likevel er jeg smart nok til å ikke si det høyt til noen, spesielt når det kommer til arvegods som har en høy affeksjonsverdi! 

Jeg forstår hvor du ville TS, men her bommet du så det sang etter.

• Liker 29
Skrevet

Du er et klassisk eksempel på en mann som må øve seg på følgende: Ikke si høyt alt man tenker ;) 

• Liker 19
Skrevet

De overreagerer, men kommentaren din var jo litt rar. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så familiemedlemmer skal sensureres? Dette var da en helt uskyldig kommentar, ikke noe å surmule for resten av kvelden. 

Handler ikke om sensur, men en unøvendig kommentar.

• Liker 13
Skrevet

Det viser jo litt av hvordan du forholder deg til arvegods eller ting med affeksjonsverdi da, og at du mangler forståelse for hvorfor dette er viktig for samboeren din. Det er ikke "bare" en mening. 

• Liker 22
Skrevet

Gikk du på gravplassen til bestemoren og pissa på graven etterpå ell?

Anonymkode: 395be...579

• Liker 14
Skrevet

Er det ikke noe du eier som du verdsetter for annet enn pengeverdien? 

Kommentaren din var gal på så mange plan.

1. Den alvorligste var at du såret din svigerfar. Hans mor er død, kanskje sørger han enda. Han gledet seg over å se datteren sin bruke et smykke etter sin mor. Det gav ham sikkert gode minner om moren sin. Og så presterer du å si at det burde vært solgt.

2. I tillegg kritiserer du din samboer for hennes valg av smykke.

3. Du antyder at hun mister kostbare ting.

4. Du viser at du er så grunn at kun materielle verdier har betydning for deg.

5. Du skjønner ikke en gang at du dummet deg ut.

• Liker 49
Skrevet

Tulletråd 

Anonymkode: bd254...dfa

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi feirer jul hos svigers og i hele julen har samboer gått med et dyrt gullsmykke hun har arvet etter farmoren sin. 
Under en middag igår kommenterte svigerforeldrene mine hvor fint smykke er og jeg sa at ja, smykke er fint, men at jeg ikke skjønner vitsen med å ha et så kostbart smykke som man ikke burde bruke i hverdagen en gang, i tilfelle det blir stjålet. Samboer går derfor bare med det på spesielle dager. Jeg sa at hvis jeg hadde vært samboer så hadde jeg heller solgt smykke. 
Svigerfaren min reagerte så kraftig at han satte drikka i vrangstrupen, både han og svigermor ble sinte og det samme gjorde resten av familien rundt bordet. Det hele endte med at jeg følte meg uglesett hele resten av kvelden og samboer virker også sur. Jeg sa bare min ærlige mening? 

Hvorfor mener du det er galt med et dyrt smykke en bare kan bruke ved spesielle anledninger? 

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kunne sagt akkurat det samme selv. Er av den mening at hvis ting ikke kan brukes, hvorfor skal man da ha det. 

Har selv arvet noe håndverk som min tipptipptipptipptipptipptippoldefar har laget, jeg klarte å si at jeg skulle selge den så fort bestemor hadde dødd. Så bestemor hørte på meg. Nå er hun død, men jeg selger nok ikke arvestykket på mange år.

Var litt mer fristende da jeg fikk bud på 25 000 kr som 15 åring og trodde jeg kunne bli rik og leve på det resten av livet ;) 

Skrevet

Men selv om ting bare brukes i spesielle anledninger er det da ingen grunn til å selge det. Det er jo noe av det som gjør gjenstanden til noe spesielt. Jeg kommer ikke til å selge bunaden min bare fordi jeg kun bruker den én gang i året eller sjeldnere heller. Eller penklær som sjeldent er i bruk. Vi snakker jo ikke om ting som aldri er i bruk.

Anonymkode: 86c27...563

• Liker 9
Skrevet (endret)

Dette var taktløst. Samboeren din har arvet smykket etter sin farmor, og det ligger ofte en del følelser i slikt man arver fra de man er glad i, som ikke er her lenger. 

Jeg har arvet bunad etter min farmor, det er et kjært minne selv om jeg nesten aldri bruker den. 

Endret av Witchita
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...