AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Det stormer ute, regner, det er glatt guffent og kaldt - null snø... Er i huset til et familiemedlem med mine to barn, 5 og 8 år... Familiemedlemmet i huset på jobb. Vi har hatt 10 nærkontakter på julaften og skal altså ikke dra rundt omkring og treffe folk og fe... What t FCK do i do?? Jada. Sett på alle leker til jul, tegnet, lekt sisten inne og nesten velta juletreet... På dag 3 etter julaften begynner det å bli litt langtekkelig for meg, for barna er det nok enda verre... De har begynt å krangle og erte hverandre. Du vet det er krise når ikke en gang ipaden løser problemet. Hva gjør alle dere der ute i de tusen hjem? Hva finner dere på?? Forslag som innebærer å drite i smittevern regler og anbefalinger om antall nærkontakter er irrelevante.. Anonymkode: a04f1...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Badeland, lekeland, lekepark, museum, vitensenter, ut i butikk og kjøpe seg aktivitetsleker som kan gjøres inne, lage slim, bake... Det er faktisk lov å besøke stedene jeg nevner, de er åpne, og det er ikke brudd med smittevernregler. Anonymkode: 7c16f...e59 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Aldri vær lengere enn 3 dager på besøk. Da er både vert og besøk ferdige. Skal dere være lengre er det å trosse dårlig vær og kom dere ut. Anonymkode: 4feda...9d3 11
mamma til gogutta Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Hva med spill som kort eller brettspill? Eller perler, puslespill, maling, bake? Hvis det er lite med spill/leker der dere er kan du alltids sjekke ut Finn. Kanskje unne dere en Nintendo switch / abonnement på Disney+. 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det stormer ute, regner, det er glatt guffent og kaldt - null snø... Er i huset til et familiemedlem med mine to barn, 5 og 8 år... Familiemedlemmet i huset på jobb. Vi har hatt 10 nærkontakter på julaften og skal altså ikke dra rundt omkring og treffe folk og fe... What t FCK do i do?? Jada. Sett på alle leker til jul, tegnet, lekt sisten inne og nesten velta juletreet... På dag 3 etter julaften begynner det å bli litt langtekkelig for meg, for barna er det nok enda verre... De har begynt å krangle og erte hverandre. Du vet det er krise når ikke en gang ipaden løser problemet. Hva gjør alle dere der ute i de tusen hjem? Hva finner dere på?? Forslag som innebærer å drite i smittevern regler og anbefalinger om antall nærkontakter er irrelevante.. Anonymkode: a04f1...e7d Turbingo i fullt regntøy. Adjektivhistorier av den drøye typen. Brettspill. Filmer over aldersgrensen. Skrevet takkekort for julegaver. Brettet spå med fysisk aktivitet inni (du må hoppe, hinke). Gå tur hvor barna er guide og bestemmer veien. Høytlesning. Fortalt historier fra min barndoms jul. Anonymkode: 6acdd...63b 4
mamma til gogutta Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Eller bøker, feks hundemannen/kaptein supertruse
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Badeland, lekeland, lekepark, museum, vitensenter, ut i butikk og kjøpe seg aktivitetsleker som kan gjøres inne, lage slim, bake... Det er faktisk lov å besøke stedene jeg nevner, de er åpne, og det er ikke brudd med smittevernregler. Anonymkode: 7c16f...e59 Ok. Takk for tips men jeg synes det er temmelig dust å besøke slike steder nå, uansett om det er lov eller ei. Barna klasser jo ru dt forbi og glemmer avstand. De tingene du nevner er ting vi ville gjort ellers men ikke i år AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aldri vær lengere enn 3 dager på besøk. Da er både vert og besøk ferdige. Skal dere være lengre er det å trosse dårlig vær og kom dere ut. Anonymkode: 4feda...9d3 Ser den. Har enda mindre plass hjemme enn her da, så tror ikke det blir bedre av å reise hjem. Verten er uansett på jobb hver dag, så hn plages nok ikke stort... Er alene med de to, så ser ikke for meg at det blir en triveligere restferie hjemme "alene" i en liten leilighet 🙄 Anonymkode: a04f1...e7d 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Gå ut og OPPLEV været. Bake. Hinderløype inne. Bygge korthus. Ansiktsmaling med mammas sminke. Lage hytte av tepper inne. Høytlesning. Øve på å stå på hodet/hender. Vi er hjemme, men syke. Så når steder åpner i morgen må vi fortsette å være hjemme/ute med avstand til andre. Har vært syke over en uke👀👀👀 Anonymkode: 61c9a...584 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 mamma til gogutta skrev (3 minutter siden): Hva med spill som kort eller brettspill? Eller perler, puslespill, maling, bake? Hvis det er lite med spill/leker der dere er kan du alltids sjekke ut Finn. Kanskje unne dere en Nintendo switch / abonnement på Disney+. Hei. Kanskje vi skulle prøve å bake litt - god idé 😄 De har maaasse ting å leke med her. Men etter noen dager går de lei. Jeg har ikke tålmodighet til å sitte på gulvet og leke med dem heller. Spiller jo brettspill med dem, leker gjemsel o.l. men stort sett må de finne på ting selv - mer kapasitet har jeg bare ikke 😬 Anonymkode: a04f1...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 mamma til gogutta skrev (6 minutter siden): Eller bøker, feks hundemannen/kaptein supertruse Hehe vi fant boken Super Magnus her i går. Makan til! Boka er livsfarlig 🤪 Anonymkode: a04f1...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 Høres ut som det er barn som er altfor vant med at andre skal stimulere de. De har godt av å kjede seg. Det skal jo bidra til å stresse de ned! La de lese hver sin bok. Anonymkode: 47333...385 16
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 Skulle vi holdt oss inne alle dager det er dårlig vær ville der vært et hardt småbarnsliv altså. Kom dere ut! Luft og stueforandring hjelper godt på. Anonymkode: c7f0c...198 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 Vi leker mye gjemsel.... Anonymkode: 7985c...ef7
Hactar Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 Her må barn som er friske ut så godt som daglig, om det ikke skal bli dårlig stemning. En fem- og åtteåring kan til og med sendes ut uten voksne, mens mor gjør noen viktige voksengreier inne 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Her i Oslo er det regn, men det er jo snø på fjellet. Det er derfor alle reiser bort. Her har barna hatt flere dager på fjellet med mor, og skal ha to nye dager på fjellet med far. Så har vi hatt to-tre selskaper. Innimellom alt er de såpass slitne at de gjerne kan sitte inne med en film. Anonymkode: bbf6a...c1d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 Jeg lar de styre på selv. Når barna er så store finner jeg meg heller en bok og leser den. De burde klare å aktivere seg selv. Å kjede seg er ikke skadelig. Kanskje de lærer at det ikke må skje noe hele tiden. Anonymkode: d7eb8...af9 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 Ut ut ut Anonymkode: a77a8...1bd 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 Barn har godt av å kjede seg! Anonymkode: c9f3e...4f3 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 Skaff dem playstation, xbox eller switch og kjøpe spill alle kan spille sammen på samme tid Anonymkode: 045e2...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 Hva med å gå tur selv i dårlig vær? Helt ærlig skjønner jeg ikke problemet. Jeg kjedet meg masse når jeg var liten, og ut at det kom det en enorm fantasi. Nå kjeder jeg meg aldri. Jeg syns ikke barn skal underholdes hele tida, ser det er en god del foreldre som underholder alt for mye. Å hele tiden gjøre noe er ikke løsningen, du syr puter under armene deres og lærer dem at det ikke er greit å sitte stille og finne på lek selv. Anonymkode: 7eb42...b9a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå