Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo bare humor, men nå som gutten vår begynner å bli større (2,5 år) er jeg redd han kan plukke opp noe av det. Det er flere barn med innvandrerbakgrunn på avdelingen, og jeg vil nødig at vi kommer i den situasjon at vi får tilbakemeldinger om rasistiske ord!

Det som sies er f.eks å synge sanger hvor teksten er byttet ut, som f.eks «Og negrene i Afrika og alt de har å gjøre», eller «Jag trodde negrana fanst, bara, bara i Afrika..!»

Og så maser han om det ironiske i at Bill Cosby sang «White Christmas» og at det burde hett «Black Christmas».

Jeg har sagt fra at nå burde han slutte å bruke N-ordet, men han forsvarer seg med at «det betyr jo bare svart», og han beklager seg hele tiden over endringer i samfunnet som dette med Nissene over skog og hei og blackface og Uncle Ben’s og Diplom-is, hvor jeg for så vidt kan være enig i at det går litt langt. Men likevel.

Noen råd? Andre som har slitt med noe lignende?

Anonymkode: 36bdf...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen råd dessverre. Men følger tråden, for mannen min er helt lik, og jeg blir gaaaal av det🙈😩🙈

Anonymkode: 3bb73...112

• Liker 16
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Gratulerer, du er sammen med en tulling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er jo bare humor, men nå som gutten vår begynner å bli større (2,5 år) er jeg redd han kan plukke opp noe av det. Det er flere barn med innvandrerbakgrunn på avdelingen, og jeg vil nødig at vi kommer i den situasjon at vi får tilbakemeldinger om rasistiske ord!

Det som sies er f.eks å synge sanger hvor teksten er byttet ut, som f.eks «Og negrene i Afrika og alt de har å gjøre», eller «Jag trodde negrana fanst, bara, bara i Afrika..!»

Og så maser han om det ironiske i at Bill Cosby sang «White Christmas» og at det burde hett «Black Christmas».

Jeg har sagt fra at nå burde han slutte å bruke N-ordet, men han forsvarer seg med at «det betyr jo bare svart», og han beklager seg hele tiden over endringer i samfunnet som dette med Nissene over skog og hei og blackface og Uncle Ben’s og Diplom-is, hvor jeg for så vidt kan være enig i at det går litt langt. Men likevel.

Så slitsomt med sånne menn. Altså han lar det jo få stor plass i livet sitt. De fleste bryr seg jo ikke. Syns liksom alle skal legge til ved på krenkebålet, så brannen blir enda større enn det trenger å være, det være seg den eller andre parten som står på hver sin side. Og hvilken påvirkning har det egentlig på din mann at neger ikke skal brukes lenger? Hvorfor lar han seg krenke og la det gå utover hverdagen på den måten. Jo kanskje fordi han er en idiot. 
Man velger hva man vil irritere seg over, spør om mannen din kan velge noe reelt å irritere seg over i hverdagen. Og ja barn blir påvirket av foreldre hjemme. Jees 😩😩 Jeg hadde ikke orket sånn smålig drit. 

Anonymkode: 40158...f44

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Han burde ikke formert seg.

Anonymkode: d6e4a...af3

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Bill Cosby sang «White Christmas»

Det skulle jeg likt å høre 😂

Anonymkode: 79f8b...bd9

• Liker 26
Skrevet

Han er rasist, ikke tullerasist. Huff

Anonymkode: d6c8b...c5d

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan vel bare la være å bruke det ordet?

Ta det etter ungen har lagt seg?

Det kommer virkelig ingenting godt ut av å få ungen til å lære seg ord som regnes som rasistiske eller ekstremt upassende.

Mannen din kan jo for eksempel lære ungen å si «hore» om han tenker det bare blir humor 🤷‍♀️

Poenget er at det er et lite akseptabelt ord. 

Anonymkode: 8adf8...fc5

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan vel bare la være å bruke det ordet?

Ta det etter ungen har lagt seg?

Anonymkode: 8adf8...fc5

Si «neger» etter at barna har lagt seg? Rareste forslaget jeg har hørt. Ordet skal ikke brukes. Hverken med eller uten unger

Anonymkode: d6c8b...c5d

• Liker 21
Skrevet

Folk må slutte å være så hårsåre. 

Jeg er helt enig i at han må slutte å tulle foran barnet deres. Det kan gjøre at barnet kan få uvenner og blir baksnakket. 

Men folk må da få lov å tulle litt. Vi kan jo ikke tulle om noe. Hvis han ikke har andre negative holdninger en litt tull med sanger og sånnt så er han virkelig ikke rasist.... 

Anonymkode: d577c...d90

• Liker 27
Skrevet

Så sykt flaut med voksne som ikke klarer å tilpasse seg sosialt. Hørte noen smågutter rope opp til en etasje med en svart famile: «jævla neger!» Hmm lurer på hvem som lærte dem å si det?🤔 Jeg hadde blitt ekstremt flau hvis det var mine unger, så du får prøve å gjøre noen tiltak nå. 

• Liker 35
Skrevet

Ååh så harry..

Anonymkode: 9a1eb...127

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt enig i at han må slutte å tulle foran barnet deres. Det kan gjøre at barnet kan få uvenner og blir baksnakket. 

Men folk må da få lov å tulle litt. Vi kan jo ikke tulle om noe. Hvis han ikke har andre negative holdninger en litt tull med sanger og sånnt så er han virkelig ikke rasist.... 

Folk må begynne å innse at neger er et ord som ikke skal brukes lenger. Er så lei av at folk sier at man må slutte å være så hårsåre. Flere afrikanere/svarte har sagt at det er sårende. Da tenker jeg at man kan bruke hjernen og endre på det. Så vanskelig er det ikke!

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kuttet ut mange sånne "tullerasister" eller "tulle-jeg-snakker-dritt-om-andre-land" og "han er russisk, så det betyr at han er dopet spion". Nei, sånn bullshit vil jeg ikke i mitt liv. 

Anonymkode: 4fb23...486

• Liker 15
Skrevet

Jeg skjønner at det er tull, men han kommer snart til å møte seg sjøl i døra. Barna plukker opp ALT. Du kan jo prøve å nevne det igjen med vinkling at ungen kommer til å si det samme. Også får du lage en avtale med han, om at det er han som må ta den pinlige samtalen som sannsynligvis dukker opp med barnehagen og skolen etterhvert. 

Anonymkode: ec51b...590

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du? Folk må få lov til å tulle litt? Tulle litt med hva? Kan jeg tulle med at du er feit og stygg? Kan jeg tulle med at du virker som en idiot? 😂😂 neida bare tulla. Da er vel greit? Kan jeg tulle med å synge at alle jenter er horer og le meg skakk og så er det helt greit, for jeg bare tulla? 

Anonymkode: 40158...f44

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det skulle jeg likt å høre 😂

Anonymkode: 79f8b...bd9

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Bing_Crosby

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Bill_Cosby

Men fra spøk til alvor, jeg hadde satt foten HARDT ned. Det er ikke opp til oss som er hvite å avgjøre om n-ordet er ok å bruke eller ikke.

Anonymkode: 90b99...08e

Herre..

Hele poenget hans er jo nettopp at det er to kjente mennesker som heter/het nesten det samme. Det var en vits.

• Liker 3
Skrevet

Kompisen min har faktisk blitt mobbet og kalt neger i stygg mening. Så det at det ikke blir brukt negativt i Norge er tull. Det er faktisk flere som har blitt mobbet og fått høre det ordet negativt, så heller ikke i Norge burde man gå rundt og si det.

Anonymkode: 88f3b...4b0

• Liker 19
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...