Pepita Skrevet 10. august 2005 #1 Skrevet 10. august 2005 Hei! Jeg skal ha meg ny vaskemaskin nå, siden den jeg har ødelegger klærne! Det blir litt dyrt i lengden. Tenkte å bruke 3-5000 kroner. Hva anbefaler du? Hva er viktig å huske på?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #2 Skrevet 10. august 2005 AEG er et bra merke, jeg har hatt min AEG i ~10 år og det har aldri vært noe tull med den. Ville heller brukt pengene på en enkel maskin av kjent merke, enn på en billig en av et merke jeg ikke kjenner med masse stæsj. All verdens finesser bruker i alle fall jeg sjeldent uansett.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #3 Skrevet 10. august 2005 Noe som du kan legge litt mindre vekt på enn det selgerne mener er sentrifugehastigheten. Det er deilig at klærne blir litt fortere tørre, men ved å bruke høy sentrifugehastighet slites motoren mer, og sannsyenligheten for at maskina går i stykker raskere er større. Forrige inlegg nevnte fancy programmer osv. Jeg synes iallefall at det er veldig greit med et kortprogram. Dette sparer en del strøm, og gjør at å vaske klær ikke koster like mye som ved vanlig program. Så det kan det lønne seg at er på maskina.
Nella Skrevet 10. august 2005 #4 Skrevet 10. august 2005 Aldri vært borti at motor går i stykker som følge av høy senterifuge. Har selv en Bosch maskin med likestrømmotor og 1600 omdr. Ikke noe trøbbel med den. Men et bra kjøp nå er den AEG som ligger ute på nettsidene til Elkjøp til 3995,- Der har du et godt kjøp og jeg tror ikke du finner noe bedre til en bedre pris. Der har du flekkfjerningsprogram, ekstraskylling og hurtigprogram. Du har også ullvugge. Og den er tyskprodusert. Det er en enklere versjon av de dyrere uten display, utsatt start og litt flere programmer. Du får også litt mindre mulighet å justere senterifuga. Tror det er noen hundre mellom hver og ikke ved hver hundre. Jeg elsker utsatt start muligheten min, men det er jo opp til hver enkelt å vurdere viktigheten av. Senterifuge er et pluss. Også om du har tørketrommel. Tørketrommel drar utrolig mye strøm og har du lav senterifugehastighet vil den måtte gå lenge.
Gjest Spacegirl Skrevet 10. august 2005 #5 Skrevet 10. august 2005 Bare ikke kjøp Indesit! Jeg har vaskemaskin fra Indesit og den er ikke noe god
Lillesøster Skrevet 10. august 2005 #6 Skrevet 10. august 2005 (endret) Veldig fornøyd med elektrolux. Endret 10. august 2005 av Lillesøster
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #7 Skrevet 10. august 2005 Aldri vært borti at motor går i stykker som følge av høy senterifuge. ← Jeg har ikke sagt at den går i stykker med en gang, men at det sliter mer på motoren til maskina. Det kommer jo selvsagt an på hvordan du bruker maskina. Bla anbefales det ikke å la maskiner med så høy sentrifugehastigehet ta for mange vasker rett etter hverandre.
Nella Skrevet 11. august 2005 #8 Skrevet 11. august 2005 Ok. Aldri hørt hverken leverandører eller serviceverkstedene jeg har vært borti si noe om det da jeg jobbet med det. Så hadde ikke hørt det før.
hilli Skrevet 11. august 2005 #9 Skrevet 11. august 2005 Vi har Bosch og er fornøyd. Den vasker raskt, godt og ikke minst stille.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 13. august 2005 #10 Skrevet 13. august 2005 Miele - uten tvil! Vår er over 20 år, kjøpte den da vi giftet oss. Har ikke vært et problem enda - vasker suverent og også god sentrifuge. Overlevd 3 barn og 2 voksne så langt. Foreldrene mine har en enda eldre - ikke et problem enda de heller.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2005 #11 Skrevet 13. august 2005 Enig med Kaffegjesten: Miele er best: ingen over - ingen ved sidne. Men..Miele er dyr.
Grooo Skrevet 13. august 2005 #12 Skrevet 13. august 2005 Vi kjøpte en som hadde vært leit ut fra Thorn i et år, fikk den derfor ganske billig og det var allikevel garanti på den.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #13 Skrevet 15. august 2005 Jeg har alltid vært veldig fornøyd med Miele. De holder lenger. hadde jeg hatt råd, hadde jeg hatt råd til Miele nå, for jeg trenger også vaskemaskin - men jeg har ikke så mye penger til overs nå, så jeg må dessverre klare meg med noe annet. Kommer til å velge Bosch eller AEG nå.
ringblomst Skrevet 15. august 2005 #14 Skrevet 15. august 2005 AEG er et merke jeg vil anbefale. Ikke av de billigste merkene, men ikke så dyrt som Miele heller. I min familie har vi alltid hatt AEG og aldri hatt noen problemer. At det er stor åpning på maskinen er jeg veldig godt fornøyd med og at betjeningspanelet er enkelt å betjene og ikke minst lettfattelig.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #15 Skrevet 16. august 2005 Jeg har en Aristonmaskin jeg er veldig fornøyd med. Jeg har hatt den i 5 år og har aldri vært noe tull med den. Den bråker litt men det overlever jeg
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #16 Skrevet 16. august 2005 Miele - uten tvil! Vår er over 20 år, kjøpte den da vi giftet oss. Har ikke vært et problem enda - vasker suverent og også god sentrifuge. Overlevd 3 barn og 2 voksne så langt. Foreldrene mine har en enda eldre - ikke et problem enda de heller. ← Enig - sverger til Miele jeg også - uten tvil her også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nella Skrevet 16. august 2005 #17 Skrevet 16. august 2005 JA, Miele er de beste maskinene, men de koster ikke 3000-5000 dessverre
Grooo Skrevet 16. august 2005 #19 Skrevet 16. august 2005 Glemte vist å skrive at det er en AEG vi har...
Smashing Skrevet 17. august 2005 #20 Skrevet 17. august 2005 Ville også anbefale AEG. Det er et dyrt engangsbeløp, men lønner seg i lengden. Selv har jeg ikke AEG, men elto. Den var billig og har faktisk fungert helt greit. Har ikke hatt noen problem med den. Tror jeg betalte 2500 for den eller noe på Elkjøp. Men, hvis du vil at den skal vare lenge bør du kjøpe AEG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå