AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har vært sammen med kjæresten min i et år, har alltid vært langdistanse, men før corona brøt ut møttes vi ukentlig da han kom til min hjemby i forbindelse med jobben hans. Alt var helt fantastisk. Da corona kom ble reisene med jobben hans innstilt, de sisste 9 månedene har vi kun møttes to ganger, en i mars å i august. Fra ca mai frem til nå har han vært veldig tilbaketrukket i form av kommunikasjon, før snappet han flere ganger til dagen, ringte ofte sa masse fint sa ofte at han elsket meg å det var gjensidig fra min side. Nå kan jeg ikke huske sist han sa jeg elsker deg til meg.. Jeg har sagt det til han men føler han blir rar å føler han må si det tilbake bare fordi det er forventet av han. Han har ikke sendt meg en eneste snap på dagtid på det jeg kan huske, sender jeg kan det gjerne gå 5/6 timer ofte mer før han i det hele tatt åpner dem... Jeg har spurt rett ut om ting er som det skal han sier det ikke er noe men noe er det jo.. Vet selfølgelig at ting er mest intenst i starten, men her har det dalet ned fra 100 til 0 totalt. Jeg har nevnt at jeg savner de gode lange samtalene vi hadde før, han vet jeg setter pris på at han sender meg et par snapper slik at jeg føler meg inkludert i hverdagen hans men han gjør det jo ikke lenger.. Han skylder på corona å at dagene hans er helt like pga det ikke er noe spesielt som skjer, men det synes jeg blid for tynt. Han ringer meg hver kveld mellom 10 halv 11, han snakker kun om vær og vind, å jeg føler han «plikt» ringer meg, ikke fordi han faktiskt liker å prate med meg, jeg vil gjerne snakke om ferier, planene vi har for fremtiden, flyttingen å generelt bare ha en god samtale slik som før.. De gangene jeg har sendt en snap han ikke har åpnet på 8/9 timer har jeg spurt om han har hatt det travelt på jobb, når han da svarer nei stille og rolig faktisk, da føler jeg meg bare enda mer dritt å lite prioritert, da han var veeeldig rask før. I høst pratet han om at sjefen hans sa han kunne reise til hjembyen min i okt/nov men han kom bare med masse unnskyldninger for hver gang jeg spurte om han hadde hørt noe mer fra sjefen ang reisen at det var sykdom på jobb, noe hadde ferie osv.. Ble skuffet å sluttet å spørre. Nå i midten av desember nevnte han igjen at sjefen sa at han mest sannsynlig kunne sende kjæresten min til min hjemby i januar, jeg ble glad, men er redd han bare lyver? Jeg har nevnt at han kan ringe tidligere på kvelden også iom han bare er hjemme rett etter jobb, men han drøyer det alltid til 15/20 min før han legger seg.. I kveld sendte han sms om at han ikke kunne ringe meg ukvemsord fordi han måtte kjøre moren sin hjem, å når han kom hjem skulle han dusje.. Ble irritert og skuffet, hvorfor i huleste kunne han ikke ringe meg tidligere mens han enda var i dette familie selskapet eller i bilen på vei hjem? Jeg føler ikke at han prioriterer meg lenger i det hele tatt.. Jeg vet han ikke er gift å har barn, han bor alene å han gjør lite annet enn jobb å familie. Hvordan hadde dere forholdt dere til dette? Han bor ikke i norge, men i et annet europeisk land. Beklager for ingen avsnitt i innlegget, men knappen er ødelagt. Takk til dere som orker å lese og svare☺️ Anonymkode: 9bff8...3e3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Du skriver ingenting om hvordan han har det. Han virker jo deprimert ut fra det du skriver. Har du ikke spurt han om det? Anonymkode: a1608...13a 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Slike avstandsforhold som det varer i de fleste tilfeller ikke. Lett å finne seg noen andre, noe han sikkert har, men holder deg varm enda inntil videre. Anonymkode: 1beda...a6d 3
Raven.Writingdesk Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Hvorfor kan ikke du reise til ham? Høres ut som du primært klager over hva han ikke lenger gjør for deg, fremfor å fokusere på hva du også kan gjøre for han? (Er også enig i at han kanskje kan være deprimert) 10
GrønnNellik68 Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 (endret) Skal man få til langdistanse må begge være villig til å akseptere tingenes tilstand og gjøre det beste ut av det. At dere ikke har møttes pga korona er litt dårlig grunn da mange fortsatt dater. Så skjønner ikke hvorfor du ikke har tatt turen for å sikre deg at interessen fortsatt er der. Blir det lite treff og ingenting skjer vil følelsene fisle bort da blir det ikke lett. Man må ha en plan på hvordan treffes .. dere er i samme land så null stress med karantene og nå kan man jo teste seg før en drar. Nei der hadde jeg ikke latt korona stoppet meg. Og hva er planen videre for å bli mer sammen?? Endret 27. desember 2020 av Bente1234 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Dette virker jo som at han ikke er så interessert lenger. Det er vanskelig å ha langdistanseforhold i lengre tid, særlig når dere ikke får til å møtes. Kanskje du skal være rett fram og spørre han om en samtale om forholdet deres? Kan jo hende at han gruer seg til å fortelle deg at det er slutt... Anonymkode: 6da6b...b8c 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 avsnitt vær så snill. Anonymkode: 8eca2...4ca 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Synes det er rart at dere kan si dere elsker hverandre,etter å kun ha møtt hverandre 2 ganger....? Men helt ærlig,,,han har nok mistet interessen. Ikke jag ham. Anonymkode: f13b8...8e5 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Kan ikke du besøke han? Anonymkode: 12b45...b3d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 Han har mistet interessen eller er deprimert. Hvis han har hjemmekontor, noe jeg også har, skjer det jo null og niks og det er ingenting å prate om. Jeg har også kjæreste i utlandet. Vi prates også hver kveld, men noen kvelder er det bare ingenting å prate om. Av og til blir det bare en pliktsamtale. Om han merker at du alltid vil ha samtaler om fremtid og ferie kan det kanskje føles litt kvelende. Gi han litt space og se om det kommer seg. Anonymkode: e614f...010
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du skriver ingenting om hvordan han har det. Han virker jo deprimert ut fra det du skriver. Har du ikke spurt han om det? Anonymkode: a1608...13a Jeg spør han titt og ofte om hvordan han har det, da svarer han alltid at det går fint. Jeg har nevnt at jeg er her for han om det er noe. Ts Anonymkode: 9bff8...3e3 1
Spøkelse Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 Ringe hver dag, det går jo tomt for ting å snakke om når man ikke gjør "noe", da.. Kanskje derfor han venter med å ringe også, fordi han ikke har noe spesielt å si og derfor kan legge seg og avslutte det. Høres tungt ut for begge. 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er rart at dere kan si dere elsker hverandre,etter å kun ha møtt hverandre 2 ganger....? Men helt ærlig,,,han har nok mistet interessen. Ikke jag ham. Anonymkode: f13b8...8e5 Vi har møttes mer en bare to ganger siste gang var i august i år, fra november 2019 fram til mars 2020 møttes vi ukentlig. Ts Anonymkode: 9bff8...3e3
GrønnNellik68 Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Ts... hvis du vil kjempe for han må du begynne å brette opp armene han virker helt tiltaksløs. En mann med mål og mening hadde ikke latt det slenge og gå slik. Når en vet hvor desperat menn blir uten sex over lengre tid og noe lettvindt å beleilig dukker opp så kan veien dit bli kort. Kom deg av gårde jente ikke sitt å vent. Er han verd å kjempe for så kjemp.. hvis ikke la det dø ut. Er egentlig ditt valg. Selv om jeg kanskje føler det begynner å bli i det seneste laget. August er lenge siden. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han har mistet interessen eller er deprimert. Hvis han har hjemmekontor, noe jeg også har, skjer det jo null og niks og det er ingenting å prate om. Jeg har også kjæreste i utlandet. Vi prates også hver kveld, men noen kvelder er det bare ingenting å prate om. Av og til blir det bare en pliktsamtale. Om han merker at du alltid vil ha samtaler om fremtid og ferie kan det kanskje føles litt kvelende. Gi han litt space og se om det kommer seg. Anonymkode: e614f...010 Han har ikke hjemmekontor, men jobber på kontoret. Han har telefonen sin foran seg hele dagen, derfor blir jeg faktisk såret over at han ikke gidder å anstrenge seg litt mer å gidde å åpne en snap jeg sender på 8/10 timer, når jeg på kvelden i tillegg spør hvordan det var på jobb å han da svarer at det ikke var særlig travelt, da føler jeg meg bare enda mere dritt og lite prioritert da gan har mulighet for å åpne og svare men driter i det... Han var ekstremt frempå før sendte på snap i et sett, ville snakke om alt mulig, nå er han bare kort og uinteresert.. Jeg prater ikke om ferier flytting å slikt lenger, så jeg kveler han ikke, men der i mot prøver jeg å vinkle inn samtalen til noe annet enn været, han er alltid den som avslutter samtalen. Han sendte uoppfordret bilder på snap av hva han drev med, barnebarnet sitt, sønnen sin eller hva han gjorde. Jeg bomber han ikke med snap, sender ikke hver dag, men de gangene jeg gjør det bruker han 100 år på å svare å svarer kun kort med tekst, ikke som før da han sendte bilde av hva han drev med. Glemmer ting som er viktig for selv om vi snakket om det dagen før osv. Jeg er også deprimert fra før, men jeg lar det ikke gå ut over han, jeg er blid når jeg prater med han, men han virker bare totalt uinteresert.. Sendte julegave og en liten oppmerksomhet til han, han gjorde ikke det for meg.. Jeg mener det er viktig og pleie et forhold, spesielt med avstand.. Ts Anonymkode: 9bff8...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 Han er ikke interessert lengre. Han TAG seg ikke bryet om å åpne snappet. Eller, han tar seg bryet med Å LA VÆRE å åpne snappet. Det er et bevisst valg han tar. Kom deg videre Anonymkode: 4f512...f07 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 Raven.Writingdesk skrev (6 timer siden): Hvorfor kan ikke du reise til ham? Høres ut som du primært klager over hva han ikke lenger gjør for deg, fremfor å fokusere på hva du også kan gjøre for han? (Er også enig i at han kanskje kan være deprimert) Jeg har barn jeg er alene med (far er ikke lenger i bildet) Jeg kan ikke bare reise når jeg vil, jeg skulle etter planen reise til han i sommer etter han hadde vært her i august, men da ble reise restriksjonene strengere med karantene å alt. Han er 50 år, har voksne barn å kun seg selv å tenke på. Han jobbet før som trailersjåfør å kom ukentlig til min hjemby, han valgte selv å begynne på kontoret i stedet i mars 2020. Han har tidligere pratet om at han er den som må flytte hit pga jeg har barna her å at han har ingenting som holder han igjen i hjemlandet sitt, dette har han helt sluttet og nevne, han prater ikke fremtid lenger, det har han ikke gjort på 6 måneder.. Jeg vil ikke mase og pushe men blir lei av at han er så lite engasjert. Han har ferie i julen i 2 uker, jeg ser han henger på fb, isteden for å ha fks ringe meg? Sende en snap? Jeg blir usikker og vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg. Før kunne vi snakke i tlf på dagtid, men nå venter han helt til 22.30 på kvelden før han ringer enda til han har all verdens med tid. Jeg har spurt om vi kan fks FaceTime en dag i uken elller noe, det sjer ikke heller... Jeg synes det rett og slett blir for dumt når begge er hjemme å han ikke er interesert i å gi lyd i fra seg før sent på kveld, hvorfor ikke holde hverandre med selskap? Jeg tørr ikke ringe han på dagen lenger, føler han ikke vil snakke med meg iom han ikke ringer selv før sent kveld.. Ts Anonymkode: 9bff8...3e3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 I følge han selv sa hans sjef at han kunne ta en trailer i okt/nov ned til meg når det var stille på jobb, jeg ble glad å sa jeg gleder meg, men at han måtte gi beskjed når han visste mer så jeg kunne organisert fri fra jobben min noe han sa han hadde full forståelse for. Jeg nevnte for min sjef at jeg måtte ha fri et par dager i en av månedene pga at han skulle komme. Dagene gikk vi pratet hver kveld, men han nevnte ikke noe mer om det sjefen hans hadde nevnt, jeg spurte om det var noe nytt, iom jeg måtte organisere med jobben min, han serverte meg bare rare unnskyldninger om at en fyr måtte komme tilbake fra ferie først, det måtte bli litt roligere på jobb, så måtte fyren som kjørte hans gamle rute hit bli enten syk eller ta ut ferie før han kunne komme, det måtte være varer til byen min osv. Dette nevnte han ingenting om da han fortalte i utgangspunktet at sjefen sa han kunne ta en trailer ned hit, så jeg ga opp å spørre, sjefen min etterlyste flere ganger om jeg skulle ha fri eller, jeg følte meg som en idiot... Helt uoppfordret i midten av desember nevnte han igjen at sjefen hadde sagt til han at han kunne ta en trailer hit til meg i januar, jeg har liten tropå om det stemmer, føler det blir for dumt å snakke om fri til sjefen min igjen om fri å så blir det ingenting fra hans side denne gangen heller, å når vi kommer til januar å jeg spør om hva som skjer, er jeg redd han serverer meg de samme unnskyldningene som han serverte meg i høst.. Han har selv sagt at han har en hel måned med overtid han kan ta ut i ferie, så jeg føler det kommer ann på viljen hans ikke noe mer, hvem tar ferie i 2 uker bare for å sitte hjemme i et nedstengt land, når han fks heller kunne kommet hit? Hadde jeg hatt samme mulighet hadde jeg ikke sittet hjemme, men på et fly over til han..Ts Anonymkode: 9bff8...3e3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I følge han selv sa hans sjef at han kunne ta en trailer i okt/nov ned til meg når det var stille på jobb, jeg ble glad å sa jeg gleder meg, men at han måtte gi beskjed når han visste mer så jeg kunne organisert fri fra jobben min noe han sa han hadde full forståelse for. Jeg nevnte for min sjef at jeg måtte ha fri et par dager i en av månedene pga at han skulle komme. Dagene gikk vi pratet hver kveld, men han nevnte ikke noe mer om det sjefen hans hadde nevnt, jeg spurte om det var noe nytt, iom jeg måtte organisere med jobben min, han serverte meg bare rare unnskyldninger om at en fyr måtte komme tilbake fra ferie først, det måtte bli litt roligere på jobb, så måtte fyren som kjørte hans gamle rute hit bli enten syk eller ta ut ferie før han kunne komme, det måtte være varer til byen min osv. Dette nevnte han ingenting om da han fortalte i utgangspunktet at sjefen sa han kunne ta en trailer ned hit, så jeg ga opp å spørre, sjefen min etterlyste flere ganger om jeg skulle ha fri eller, jeg følte meg som en idiot... Helt uoppfordret i midten av desember nevnte han igjen at sjefen hadde sagt til han at han kunne ta en trailer hit til meg i januar, jeg har liten tropå om det stemmer, føler det blir for dumt å snakke om fri til sjefen min igjen om fri å så blir det ingenting fra hans side denne gangen heller, å når vi kommer til januar å jeg spør om hva som skjer, er jeg redd han serverer meg de samme unnskyldningene som han serverte meg i høst.. Han har selv sagt at han har en hel måned med overtid han kan ta ut i ferie, så jeg føler det kommer ann på viljen hans ikke noe mer, hvem tar ferie i 2 uker bare for å sitte hjemme i et nedstengt land, når han fks heller kunne kommet hit? Hadde jeg hatt samme mulighet hadde jeg ikke sittet hjemme, men på et fly over til han..Ts Anonymkode: 9bff8...3e3 Ingen? Anonymkode: 9bff8...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå