Gå til innhold

Jeg som er ødelagt eller grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i et forhold med mye psykiskvold og svik. Ny samboer nå, og sånn egentlig har vi det veldig fint. Ikke kranglet enda, men heller diskutert og blitt enig. Han snakker mye om fremtiden sammen. Og han har bestilt billetter et år frem i tid.

Men med min fortid er jeg god på å få med meg ting. Han har en venninne som gikk fra mannen sin for min samboer, men han så bare på de som venner. Nå plutselig ligger hun høyt på listen på snap, rett bak meg. Men jeg ser aldri han få snap av henne og tror han har tatt varslene av. 

Jeg har spurt han før om det var noe jeg burde bekymre meg for og han sa blankt nei uten å tenke. Han har en del venninner og dette er den eneste jeg føler sjalusi mot og dette vet han. 
Når han skal sende videoer til folk ligger hun ofte først og jeg er rimelig sikker på at han sendte selfi til henne som han påstår at bare var til meg. 

For meg gnager dette så mye nå at jeg vurderer å gå. Ingen tillit, ingen fremtid. Men hva om jeg tar helt feil og kaster vekk dette. Tørr ikke spørre enda en gang og føler meg lost på hva jeg bør gjøre. 

Anonymkode: e39ec...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde spurt han 

Anonymkode: edc88...d41

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde spurt han 

Anonymkode: edc88...d41

Har jo spurt han en gang før og vet ikke helt hvordan jeg skal spørre igjen 

TS

Skrevet

Si til han at kontakten med henne gjør deg usikker. Snakk om hvordan du føler og så kan du spørre hva han tenker om det du har sagt.

Anonymkode: 95abb...ce4

• Liker 8
Skrevet

Du må ta en alvorsprat med ham og fortelle ham at tilliten din til ham nå er så lav at du vurderer å gå fra ham. Gi ham ihvertfall sjansen til å gjøre ting godt igjen. Det første han må gjøre er å skru på snapvarslene og ikke skjule telefonen. Det er ikke paranoid av deg å bli utrygg i en sånn situasjon, og hvis din mann ikke viser forståelse for det, mangler han omsorg for deg.

Hvis han i tillegg ikke endrer væremåten sin, kan du forlate ham med god samvittighet. Da har du gjort ditt for å redde forholdet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han har en venninne som gikk fra mannen sin for min samboer, men han så bare på de som venner.

Dette synes jeg er fryktelig spesielt. Hvilket voksent menneske forlater partneren (til og med gift) for en annen uten en eneste indikasjon på at det er gjensidig? Og hadde det skjedd meg at en venn hadde forlatt kona for meg så hadde jeg ikke vært komfortabel med å fortsette som nære venner, jeg hadde vært livredd for å så noen forhåpninger hos personen. Og muligens også utilpass med å ha endt opp som årsaken til noen andres skilsmisse, om det var aldri så utilsiktet fra min side.

Er du ikke nysgjerrig på hennes side av saken?

• Liker 8
Skrevet

"Han har en venninne som gikk fra mannen sin for min samboer, men han så bare på de som venner"

Dette forsto jeg ikke noe av. Hun gikk fra mannen sin for å være sammen med din mann (før dere traff hverandre), og han ville ikke være med henne? Det er jo ingen som bryter med en partner for å være sammen med en annen uten å vite at vedkommende i det minste har følelser for dem. 

Tror han må forklare dette litt bedre.

Anonymkode: 9b78b...52c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

"Han har en venninne som gikk fra mannen sin for min samboer, men han så bare på de som venner"

Dette forsto jeg ikke noe av. Hun gikk fra mannen sin for å være sammen med din mann (før dere traff hverandre), og han ville ikke være med henne? Det er jo ingen som bryter med en partner for å være sammen med en annen uten å vite at vedkommende i det minste har følelser for dem. 

Tror han må forklare dette litt bedre.

Når vi ble offisielt sammen hadde hun dratt til han og sagt hun hadde følelser for han og at hun kjente på disse når vi ble et par. Hun sa da at hun ville gå fra mannen for han og kort tid etter hadde hun flyttet ut. Han tok avstand fra henne en stund da, men nå har de mye kontakt igjen. Og jeg spurte nå hva greien var, men han sier det ikke er noe. 

Ts

Skrevet
Oslodamen skrev (46 minutter siden):

Du må ta en alvorsprat med ham og fortelle ham at tilliten din til ham nå er så lav at du vurderer å gå fra ham. Gi ham ihvertfall sjansen til å gjøre ting godt igjen. Det første han må gjøre er å skru på snapvarslene og ikke skjule telefonen. Det er ikke paranoid av deg å bli utrygg i en sånn situasjon, og hvis din mann ikke viser forståelse for det, mangler han omsorg for deg.

Hvis han i tillegg ikke endrer væremåten sin, kan du forlate ham med god samvittighet. Da har du gjort ditt for å redde forholdet. 

Jeg synes det er vanskelig å si jeg har sett disse endringene for jeg har jo bare sterk følelse på at varslene er av siden jeg aldri ser han få snap av henne. Og hvis jeg påpeker dette tror jeg han vil skjule ting enda mer. Og han vil gjerne anklage meg for å snoke hvis jeg sier jeg ser han sender selfi til henne også. 

Skrevet

Jeg hadde egentlig bare gitt beskjed.

"Jeg synes ikke det er greit at du har såpass tett kontakt med noen du vet er eller har vært forelsket i deg. Selv om du ikke gjengjelder følelsene hennes, så handler det om hvilke signaler du sender henne. Hvis du virkelig er begynt å bli glad i meg, så vil det koste deg lite å kutte henne ut".

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når vi ble offisielt sammen hadde hun dratt til han og sagt hun hadde følelser for han og at hun kjente på disse når vi ble et par. Hun sa da at hun ville gå fra mannen for han og kort tid etter hadde hun flyttet ut. Han tok avstand fra henne en stund da, men nå har de mye kontakt igjen. Og jeg spurte nå hva greien var, men han sier det ikke er noe. 

Ts

Men dette gir jo ikke noen mening.

Hun: Jeg har følelser for deg.

Han: Jeg har ikke følelser for deg. I tillegg har jeg nettopp blitt sammen med Anna og hun er den eneste jeg vil ha.

Hun: Jeg flytter fra mannen min for deg.

Det er jo noe som mangler her? Eventuelt hun er hoppende gal, og i så fall hvorfor har han henne som nær venn når hun attpåtil involverer han i sitt eget brudd på dette viset?

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 6
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (3 minutter siden):

Men dette gir jo ikke noen mening.

Hun: Jeg har følelser for deg.

Han: Jeg har ikke følelser for deg. I tillegg har jeg nettopp blitt sammen med Anna og hun er den eneste jeg vil ha.

Hun: Jeg flytter fra mannen min for deg.

Det er jo noe som mangler her? Eventuelt hun er hoppende gal, og i så fall hvorfor har han henne som nær venn når hun attpåtil involverer han i sitt eget brudd på dette viset?

Jeg vet det skurrer og hvertfall siden de enda har tett kontakt. Men hvorfor være med meg når hun nå er ledig hvis han egentlig vil være med henne? Hele greien gjør meg bare dårlig og jeg blir ekstremt usikker. 

Skrevet

Enig. Dette rimer ikke. Jeg har erfart utroskap. Jeg var tillitsfull, men skjønte det etter hvert da det ble hyppig kontakt på Snap og Messenger, og at det ble skjult for meg. Ingen tvil, dette er ikke greit. 

Anonymkode: 3185f...e6c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde egentlig bare gitt beskjed.

"Jeg synes ikke det er greit at du har såpass tett kontakt med noen du vet er eller har vært forelsket i deg. Selv om du ikke gjengjelder følelsene hennes, så handler det om hvilke signaler du sender henne. Hvis du virkelig er begynt å bli glad i meg, så vil det koste deg lite å kutte henne ut".

Han påstår at de ikke er så tett, så jeg tror dette bare ville ført til at han ba meg velge og han har sagt han aldri vil velge vekk venner for damen sin igjen 

Skrevet

Jeg spurte nå og fikk en hissig respons på hvor mange ganger jeg skulle ta opp dette og at jeg måtte stole på han. Og han kom aldri til å slette henne. Og det var ikke noe mellom de. 
Men hadde det vært annerledes og situasjonen var snudd så hadde jeg gjort alt for å trygge han

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte nå og fikk en hissig respons på hvor mange ganger jeg skulle ta opp dette og at jeg måtte stole på han. Og han kom aldri til å slette henne. Og det var ikke noe mellom de. 
Men hadde det vært annerledes og situasjonen var snudd så hadde jeg gjort alt for å trygge han

Ja, dette er ikke noe bra. En kjærlig kjæreste vil selvfølgelig prøve å trygge den andre. Du trenger ikke å nevne noe om snapvarslene, men du kan jo likevel ta alvorspraten og si til ham at du faktisk vurderer å gå fra ham, fordi du opplever situasjonen så ille.

• Liker 2
Skrevet

Mest sannsynlig har jo denne damen som gikk fra mannen sin hatt et forhold til samboeren din bak ryggen på mannen hennes. Dette forholdet har vært av en slik karakter at hun trodde han ville velge henne om hun bare ikke lenger var bundet til sin mann. 

Jeg vil tro at mest sannsynlig har samtalen som @NymeriaRhoynar refererer til gått omtrent sånn her:

Hun: Jeg blir sjalu på denne Anna, jeg elsker deg, jeg vil at vi skal være sammen.

Han: Men du er jo gift, vi kan ikke være sammen, du har en annen.

Hun bryter med ektemannen.

Han: Eeeh, jeg sa jo ikke at jeg ville bli sammen med deg om du gikk fra han, jeg sa bare at det i hvert fall ikke går når du er gift.

Anonymkode: 1fc78...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mest sannsynlig har jo denne damen som gikk fra mannen sin hatt et forhold til samboeren din bak ryggen på mannen hennes. Dette forholdet har vært av en slik karakter at hun trodde han ville velge henne om hun bare ikke lenger var bundet til sin mann. 

Jeg vil tro at mest sannsynlig har samtalen som @NymeriaRhoynar refererer til gått omtrent sånn her:

Hun: Jeg blir sjalu på denne Anna, jeg elsker deg, jeg vil at vi skal være sammen.

Han: Men du er jo gift, vi kan ikke være sammen, du har en annen.

Hun bryter med ektemannen.

Han: Eeeh, jeg sa jo ikke at jeg ville bli sammen med deg om du gikk fra han, jeg sa bare at det i hvert fall ikke går når du er gift.

Hm, nei, forresten, etter å ha lest gjennom tråden en gang til tror jeg nok jeg overtolker her. Beklager det, vennligst se bort fra innlegget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men med min fortid er jeg god på å få med meg ting.

Ikke bare det, men du har nok også en tendens til å plukke feil menn.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For meg gnager dette så mye nå at jeg vurderer å gå. Ingen tillit, ingen fremtid. Men hva om jeg tar helt feil og kaster vekk dette. Tørr ikke spørre enda en gang og føler meg lost på hva jeg bør gjøre. 

Ja, det er det riktige å gjøre.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Herregud...

Kom deg vekk.

Dette er IKKE noe man skal være kjæreste med. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tok hunden vår og min datter på tur. Ga han beskjed, når jeg kom hjem hadde han reist uten å gi beskjed. Nei jeg gir opp menn. Trodde faktisk jeg hadde funnet en jeg kunne stole på og være trygg på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...