Gå til innhold

Heii!! vet noen hvordan toll, shipping blir i 2021?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heii der! det har jo vært sånn plage med 350 kr shipping grensen, har bestilt fra utlandet og får hele tiden dhl på døren med regninger, lurte på om det er snakk om noen nye regler til 2021? har noen hørt noe:)? tusen hjertelig!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest someone_here
Skrevet
chiichiichii skrev (3 minutter siden):

Heii der! det har jo vært sånn plage med 350 kr shipping grensen, har bestilt fra utlandet og får hele tiden dhl på døren med regninger, lurte på om det er snakk om noen nye regler til 2021? har noen hørt noe:)? tusen hjertelig!!!

Hvor har du bestilt varen?

Gjest someone_here
Skrevet
chiichiichii skrev (1 minutt siden):

https://nothinbasichere.com

jeg bestilte den fra her, en butikk som heter nothinbasichere!:) en butikk basert i Kina

Jeg vet ikke hvordan det foregår på nothing basic here, men på store nettsider som for eksempel AliExpress og eBay er det du som skal betale vat ved checkout. Det betyr at du betaler mva fra første krone. Formula ser slik ut:

Varens pris + frakt + 25% vat = endelig pris 

Men det gjelder varer som koster opptil 3000 kroner. Hva som skjer når man overskrider grensen, vet jeg derimot ikke.  

Skrevet

Sjekk www.toll.no , der finner du all info du trenger.

Du kan også skrive inn "toll" i google, så kommer det opp all mulig info. Evt. "toll 2021".

Skrevet

Det blir ingen endringer av reglene i 2021. Reglene som ble innført i år blir videreført.

Det skal kreves inn moms fra første krone. Dersom butikken ikke krever inn momsen skal transportør, i dette tilfellet DHL, gjøre det.

Anonymkode: 89da5...ee9

Gjest Føsleguri
Skrevet

Toll og merverdiavgift er to forskjellige avgifter som ikke har noe med hverandre å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...