AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Jeg er nødt til å søke råd hos dere. Jeg har nå blitt uplanlagt gravid. Med nummer fem(!). Det skulle ikke vært mulig. Vi har vel kanskje hatt sex 3 ganger på et halvt år. Vi hoppet av i svingen, og det er jo selvfølgelig risikabelt. Men dette har vi gjort i 12 år, og vi har ikke blitt uplanlagt gravid en eneste gang. Den yngste er kun 1 år gammel, og det skulle være siste i gjengen. Dette året har vært heftig. Lite søvn, barseldepresjon og generelt en helt vilt hektisk hverdag. Jeg begynte endelig å jobbe igjen i høst, etter x antall år i permisjoner. Mannen min ønsker abort, og det gjør jeg også. I teorien. Men sannheten er at jeg tror ikke jeg makter det. Men så vet jeg heller ikke om vi vil klare enda en baby. Enda en permisjon. Enda flere år med lite søvn. Men det er allikevel en så utrolig bøyg å skulle ta det bort... Dette ble usammenhengende og selvmotsigende. Men har dere noen gode tips eller råd? Kanskje til og med erfaringer? Hilsen 40-åring Anonymkode: 1222d...d6d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Har ingen erfaringer å komme med. Den eneste som vet svaret på dette er deg selv. (Ikke hjelpsomt, jeg vet) Se for deg livet om 20 år. Du er 60. Alle barna er voksne. Vil du tenke og gruble på barnet som aldri ble til? Hvis det ikke hadde hatt noen konsekvenser for familien du allerede har, ville du beholdt? Jeg mener ikke at man ikke skal ta hensyn til hva mannen mener om dette, men er dette noe du kan leve med i lengden? Det er heller ikke gitt at neste barn blir friskt, det kan også ha andre uante konsekvenser å få et nytt familiemedlem. Det er noen som angrer, men mange gjør det ikke. Ikke ta en forhastet beslutning. Sørg for at du får tid til å tenke grundig over hva du vil og ikke vil. Anonymkode: 453bb...78e 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Mitt eneste råd er bare det at du ikke bør ta abort dersom du vet at du kommer til å angre eller slite på grunn av det. For det vil da i så fall være noe som forfølger deg kanskje resten av livet. Du er den som kjenner deg selv best. Det er mange klarer seg helt fint etter en abort, men så er det noen som ikke takler det så bra. Anonymkode: c7a34...305 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Hei Først en god klem til deg. Det kommer nok til å gå helt fint uansett hva du bestemmer deg for. Angående abort har jeg selv tatt det uten fysiske eller psykiske traumer. Det er to tabletter som tar vekk foster uten sterke smerter. For min del var det overraskende lite belastende. Du tar to tabletter så er det over, uten at noen trenger å vite om det. Anonymkode: b4b90...fe7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Godt eksempel på at å hoppe av i svingen kun fungerer frem til positiv test! Min mor og far har fem barn. De er fortsatt sammen, nå er alle flyttet hjemmefra. Jeg elsker å ha mange søsken, men det var nok tungt i perioder. Anonymkode: c3f3a...f50 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Tusen takk for svar Huff, ja. Jeg er nok det perfekte eksempel på at å hoppe av i svingen kun funker til positiv test. Dette er jo selvfølgelig noe vi har vært klar over, men fram til nå har det liksom ikke vært så farlig om det skulle blitt en baby. Men må si at livet med fem barn virker skremmende. Kaos har vi allerede, men er redd for at dette skal velte lasset. Vi er jo ikke unge lenger heller. Jeg må nok bare gå inn i tankeboksen. Men fint å lese alle svarene deres, jeg setter stor pris på at dere tar dere tid. Jeg måtte selv ta medisinsk abort etter en MA for flere år siden, og vet at selve prosedyren skal gå relativt greit. Men er mer redd for den psykiske belastningen, og om jeg klarer å avbryte et svangerskap. Dette er ikke lett 😥 TS Anonymkode: 1222d...d6d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Jeg skjønner at det er et utrolig vanskelig valg. Men 4 barn så er det allerede mye. Har 4 selv, og føler det kaotisk til tider. Vet ikke hva jeg hadde gjorti din situasjon. Da abort følels helt forferdelig, samtidig som tanken på 5 er skremmende. Kreves det noe endringer i livene deres, hvis dere får en til? F.eks bytte bil, ny bolig/bygge på. Vil det ha stor betydning for det økonomiske, slik at det vil påvirke livene til de andre barna? Hvis den eneste bekymringen er at dette barnet skal velte lasset, så tenker jeg at det er svært sannsynlig for at du vil slite med å gjennomføre en abort. Jeg tenker litt sånn, at med 4 barn, så er kaoset komplett. Flere barn er bare noe som blir med på lasset. Så sant det ikke har betydning for det økonomiske, og skaper andre endringer i livssituasjonen deres. Håper du finner det riktige valget veldig snart. Vondt å gå i denne situasjonen. Kjenner så utrolig godt til tankene dine rundt abort, så vil tro du trenger noen gode argumenter for å klare å gjennomføre det. Ønsker deg masse lykke til. Det valget du tar er det riktige for dere. Anonymkode: ac0ca...a19 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #8 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 27.12.2020 den 0.32): Jeg er nødt til å søke råd hos dere. Jeg har nå blitt uplanlagt gravid. Med nummer fem(!). Det skulle ikke vært mulig. Vi har vel kanskje hatt sex 3 ganger på et halvt år. Vi hoppet av i svingen, og det er jo selvfølgelig risikabelt. Men dette har vi gjort i 12 år, og vi har ikke blitt uplanlagt gravid en eneste gang. Den yngste er kun 1 år gammel, og det skulle være siste i gjengen. Dette året har vært heftig. Lite søvn, barseldepresjon og generelt en helt vilt hektisk hverdag. Jeg begynte endelig å jobbe igjen i høst, etter x antall år i permisjoner. Mannen min ønsker abort, og det gjør jeg også. I teorien. Men sannheten er at jeg tror ikke jeg makter det. Men så vet jeg heller ikke om vi vil klare enda en baby. Enda en permisjon. Enda flere år med lite søvn. Men det er allikevel en så utrolig bøyg å skulle ta det bort... Dette ble usammenhengende og selvmotsigende. Men har dere noen gode tips eller råd? Kanskje til og med erfaringer? Hilsen 40-åring Anonymkode: 1222d...d6d Hvordan gikk dette? På samme sted selv nå🫣🫣 Anonymkode: 8d3e6...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå