Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine økonomiske mål for 2021? 

Mine er:

- Spare 50K til til oppussing av kjøkken

- Betale ned 50K ekstra på boliglånet 

- Spare 30K i fond/aksjer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spare et sted mellom 120 og 150000 kr. 150000 fordrer at det brukes mindre på noen poster enn i år, men i utgangspunktet skal det  veldig greit.

Skrevet

Spare 12 000kr til bufferkonto (asap) og 40 000kr til feriekontoen. 

- Student 

Anonymkode: 05555...156

Skrevet

Øke formuen med minimum 100.000 kr.

Ny jobb med bedre lønn. 

Skrevet

Bruke rundt 100000 på diverse i hagen. Holde budsjettet. 😊

Spare opp igjen den hus-posten til kommende prosjekter. 

Jeg blir ferdig med hus og hage i  2021 forhåpentligvis, så da må jeg venne meg til å spare uten konkrete mål. 🙄

Skrevet

Håper å bikke 200 000 i oppsparte midler. Sparer til å kjøpe meg større bolig på sikt. 

Anonymkode: 6d688...a1e

Skrevet

Fortsette å spare i IPS til ekstrapensjon. Fortsette å spare til ferietur med familien for å feire 50-årsdag om tre år. Spare for å slippe ta opp så mye lån når min gamle bil må byttes ut. Sette meg mer inn i fondssparing for å kunne bidra med minst 100.000 til hver av barna når de en gang i fremtiden skal kjøpe bolig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Håper å bikke 200 000 i oppsparte midler. Sparer til å kjøpe meg større bolig på sikt. 

Anonymkode: 6d688...a1e

Jeg gjør som deg. :P Sparer til å kjøpe meg større bolig på sikt. Har kort nedbetalingstid på boliglånet og nedbetaler ekstra støtt og stadig. 

Jeg drømmer om å komme under 900.000 i løpet av 2021, men usikker på om det er noe som er realistisk for min del. Må nesten se det litt an. Jeg er alenemor som jobber i et lavlønnet yrke, så er ikke sånn at pengene vokser på trær akkurat. :ler: 

Anonymkode: 131ea...8dd

Skrevet

Vi har gjort en del oppgradering i hus og hage i 2020, så nå er det ganske skrapa i kassa. Målet er å spare 50 000 til bufferkontoen samt min 20000,- på egne sparekontoer. Jeg har også opprettet div andre kontoer som skal ha noen lapper på hver(bil, personlig pleie, ferie og gaver). Målet er å finansiere neste års jul fra den gavekontoen som når står i 0, så da bør det være min 20 000 på den innen desember. 
vi har også konfirmant og ei som skal ta lappen det kommende året. I tillegg skal vi sette opp en liten mur med beplantning som må spares til, ca 40 000,-
Får vi lov å reise utenlands til sommeren så blir det nok en ferietur som kan stikke litt kjepper i hjula for sparemålene, men greit å ha satt seg mål iallefall☺️

Anonymkode: 4cda3...14d

Skrevet

Skal spare 70 000, noe som gjør at bufferkontoen bikker 250 000

Sparer også fast i indeksfond 3000 kr pr mnd

Anonymkode: cecdf...bba

Gjest Kvinne487
Skrevet

Drenere rundt huset må gjøres, samt oppgradere søppeldunkhus, gjerde ved innkjørsel osv... skal ha shoppstopp fra januar til mai. Ingen kjøp som ikke er mat, nødvendige ting til huset og barn. Skal spare minst 4-5000 i mnd. 

Skrevet

Få mer i lønn. Stått nærmest stille i to år nå...

Begynne på pensjonssparing, kanskje. Er 37 år - kanskje på tide?

Anonymkode: 8097a...7cf

Skrevet

Spare 50% av netto lønn. Øke formuen tilsvarende 100% av brutto lønn.

Anonymkode: 76ce4...a58

Gjest Hummel34
Skrevet

Spare 260 000,  jobber redusert, så viktig for meg å legge av penger til alderdom. 

Skrevet

Spare 70% av det jeg tjener. Få ned kostnader på ting som transport og bolig. 

Skal ikke kjøpe noe jeg ikke virkelig trenger i hele 2021. 

Anonymkode: 9457a...40b

Skrevet

Målet mitt er å spare mindre og bruke mer.

Anonymkode: 9888b...fef

Skrevet

Mitt mål er felles med mannen og det er å spare minst 200 000 kr i fond. Dersom vi ikke får reist til utlandet i år heller så blir det betydelig mer, men målet er minst 200k. Ellers så tenker vi å oppdatere møbler og gjøre litt på uteplassen dersom utenlandsferien uteblir i år. Vi velger å spare all overskudd i fond istedenfor å betale ned på huset da avkastning i fond er betydelig større enn rentene vi betaler på lånet.

Anonymkode: 5fb13...c6c

Skrevet

Fortsette å betale ned drittgjeld så jeg og samboeren min forhåpentligvis kommer oss på boligmarkedet igjen. Begynte nå i høst, allerede betalt ned 150k og fått laget avtaler med kreditorene. Så er godt på vei 😊

Anonymkode: 9bdb6...7fb

• Liker 3
Skrevet

Spare 60k i fond og 40k i aksjer. Spare 60k på konto, men dette er penger som er satt av til ferier og større innkjøp. 

Anonymkode: 09f37...201

Skrevet

Skal spare minst 100K. Og fortsette å spare i fond hver mnd. Setter av 2000 i mnd nå og skal fortsette med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...