Gå til innhold

Når menn snakker seg imellom om kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig? Som kvinne har jeg jo ikke full innsikt i dette. Er det mye drøyt? Dette høres kanskje teit ut, men det plager meg litt å tenke på at det kanskje er vanlig å si mye drøyt. Jeg håper egentlig bare at dere menn viser respekt for kvinner også når vi ikke er der, og at vitser ikke er så drøye at de kan virke lite respektfulle.

Jeg vet at noen menn snakker seg imellom om kvinner på måter som virker objektiviserende, for det har jeg selv overhørt. Er dette egentlig vanlig, eller er noen av dere mye snillere når dere omtaler kvinner? Ville det dere ofte sier vært sårende hvis kvinner var til stede?

Anonymkode: 62d38...808

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen menn som kan fortelle? 

Skrevet

De prater om puppene og rumpa til den og den dama. Hvor digg det hadde vært å knulle henne. Sånne ting

Anonymkode: 15c62...f98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De prater om puppene og rumpa til den og den dama. Hvor digg det hadde vært å knulle henne. Sånne ting

Anonymkode: 15c62...f98

Gutter i harrymiljøer kanskje. Ikke menn.

Anonymkode: a3c17...396

• Liker 12
Skrevet

Det går lite i detaljer egentlig. Det konstateres feks om man har vært med en dame, men det deles ikke noe personlig

Anonymkode: 8f2eb...a32

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går lite i detaljer egentlig. Det konstateres feks om man har vært med en dame, men det deles ikke noe personlig

Anonymkode: 8f2eb...a32

Om det er sånn i mange miljøer så er det bra. Jeg personlig liker virkelig ikke tanken på at menn skulle fortelle hverandre detaljer om hvordan min kropp er. Ikke at jeg er med så mange menn, men det er en slags frykt jeg har. 

Skrevet

Har overhørt mye drøyt og latterlig, men også noen fine samtaler om hva man kan gjøre for dama. 

Skrevet

Min kjære har selv reagert på at det er mye dritt når menn snakker om kvinner seg mellom. Det vanskelige er visst at man ikke kan si imot slikt heller, men må liksom jatte med. Det vil i hovedsak si å bare tie. Iallefall om det omhandler sex. 

For det første fordi slike menn er det ikke vits i å snakke med, de har bestemt seg uansett. Man kan ikke argumentere mot idioti. For det andre fordi det føles helt feil å argumentere mot, med den seksuelle oppmerksomhet det indirekte ville gi kjæreste/samboer /kone om man argumenterer mot. 

Ifølge min mann er det siste han ønsker å gjøre, stilt ovenfor en mann som forakter kvinner, er å gjøre en slik oppmerksom på at jeg absolutt ikke er slik idioten "sliter med" at kvinner "er". 

Dette er ikke nære venner han stoler på, så han vil ikke "dingle foran dem" at jeg er alt annet enn enn et dårlig valg. 

Anonymkode: 1d74c...24f

Skrevet

Bare så det er nevnt, han stoler selvfølgelig på meg, men stoler ikke på slike menn. 

Anonymkode: 1d74c...24f

Skrevet

Kun at jeg er gift med ei. Resten er ikke interessant for andre å vite.

Anonymkode: 72d9e...511

• Liker 3
Skrevet

De snakker om hvor intelligente og vakre kvinner er, og så onaninerer de i fellesskap.

Med andre ord, de hyller kvinnen!

• Liker 1
Skrevet

Nå er det ikkje mange årene  sidan likestillingsdebatten vart satt på dagsorden, og noe som også dei fleste menn vart opptatt av.  Når kvinner  snakker om likestilling så tenker menn gjerne på arbeidsfordeling. og likestilling må ikkje forveksles med arbeidsfordeling.     Vi kommer aldri ditt  at det  blir  "lik arbeidsfordeling " mellom menn, kvinner.     Det er viktig å tenke på at ny teknologi har overtatt  mange av de   tradisjoenelle mannsjobber før .  Etterhvert som årene  har gått har  denne debatten blitt betrakteleg nedkjølt, og tatt en ny omdreining og m.a. gått  over på bl.a. sexuell trakkassering. 

I min tid på grunnskolen  var det bl.a. ikkje sexualundervisning, og det å snakke om sex var eit tabuelagt tema.   Når menn og kvinner snakker om sexualitet så  snakker de ofte om 2 forskjellige ting    Kan her trekke paraleller mellom  ein som bor på verharde  Vestland og ein fra Østlandt  som  snakker om veret. 

Menn har tradisjonelt sett vanskeligere  for å sette ord på følelser en kvinner, og  opplever  ikkje at  av menn  snakker nedsettende om kvinner i sosiale samanhenger.    Kanskje har det her skjedd en holdningsendring blandt yngre menn menn /gutter som ikkje er kjent.     

Skrevet
O.G. skrev (På 27.12.2020 den 18.10):

Har overhørt mye drøyt og latterlig, men også noen fine samtaler om hva man kan gjøre for dama. 

Var det drøye mest morsomt eller hadde det en negativ undertone? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var det drøye mest morsomt eller hadde det en negativ undertone? 

Både og.

Skrevet

Det kommer litt an på om det er Jonas som har hatt 6 Tinder-ligg den siste uken eller Arne som er gift på 5 året som prater. Min erfaring er at menn i faste forhold ofte er mye mindre vulgære. 

Anonymkode: bc900...e42

• Liker 4
Skrevet

Når vi diskuterer de vi er/dater med så går det enten i om man er lykkelig eller ikke, evt lufte problemer.

Vi er jo kommet i den alderen hvor nesten samtlige er gift, så da er nok samtalen litt annerledes enn blant fjortiser. 

• Liker 1
Skrevet

Leverer ikke ut dama eller kjæresten. Mister respekten for andre menn som gjør det.

Anonymkode: 19b78...8a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Leverer ikke ut dama eller kjæresten. Mister respekten for andre menn som gjør det.

Anonymkode: 19b78...8a1

Hva med de som utleverer de som ikke er sin kjæreste? Jeg synes man skal respektere andres privatliv uansett hvem det er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva med de som utleverer de som ikke er sin kjæreste? Jeg synes man skal respektere andres privatliv uansett hvem det er. 

Ikke vær så prippen a. Litt må dere tåle. Det er garderobeprat.

Anonymkode: ae3f5...7a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2020 den 10.51):

Ingen menn som kan fortelle? 

Vi bruker mannlig sjargong.

Anonymkode: 77f7c...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...