Gå til innhold

Flislegger la fliser på panel -sprukket opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde panel mellom kjøkkenbenk og overskap. Kjøpte inn fliser og flislim og kontaktet flislegger. Flisene ble lagt av en lærling, dog veldig pent resultat. Men Det har nå sprukket opp i fugene mellom flisene, under en uke etter at flisene ble lagt oppå panelet. Jeg var ikke klar over at fliser ikke skal legges på panel.. Men dette bør vel flislegger vite eller? Har jeg krav på et eller annet her? 

Anonymkode: 20871...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil nå sannsynligvis si at du ba dem om det. Men det man ikke kan legge fliser, epoxy og tilsvarende "døde" saker på levende materiale som panel er ganske selvinnlysende. Nokså utrolig, egentlig. 

Én ting du kan prøve er å fylle sprekkene med silikon. Men pent blir det nok ikke. Det beste er å rive og begynne forfra. Lykke til! :)

Anonymkode: e5a17...63d

• Liker 3
Skrevet

Jeg som ikke har peiling, vet jo ikke det.. Men et kjapt googlesøk, så finner man fort ut av det ja.. Jeg mener hvert fall at noen som driver med det på daglig basis burde ha sagt at det ikke går an å legge fliser der med mindre underlaget blir endret på først. Da hadde jeg så klart gjort noe med det..

• Liker 3
Skrevet

Så vidt jeg har forstått er en håndverker pliktig til å informere deg om sånne ting, så jeg ville klaget

Anonymkode: b191a...81b

• Liker 1
Skrevet

Riv ned og sett på gipsplate, den er ”død”, og legge fliser på den.

Skrevet

Dette skal flisleggeren vite og burde gitt deg beskjed om. Jeg vet ikke hva dere avtalte og hva som ble kommunisert mellom dere, men her bør flisleggeren gjøre jobben på nytt. Etter at det er blitt skrudd opp en gipsplate flisene kan limes på. Gipsplaten er imidlertid ikke noe flisleggeren kan pålegges å ordne så dette må du ordne selv eller få en snekker til å ordne.

Anonymkode: 23248...d83

• Liker 2
Skrevet

Du får klage til firmaet hvor du fikk den lærlingen fra, så kommer de nok og fixer det for deg. Med mindre du har betalt lærlingen svart og utenfor firmaet.

Anonymkode: 7b436...f74

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde panel mellom kjøkkenbenk og overskap. Kjøpte inn fliser og flislim og kontaktet flislegger. Flisene ble lagt av en lærling, dog veldig pent resultat. Men Det har nå sprukket opp i fugene mellom flisene, under en uke etter at flisene ble lagt oppå panelet. Jeg var ikke klar over at fliser ikke skal legges på panel.. Men dette bør vel flislegger vite eller? Har jeg krav på et eller annet her? 

Treverk beveger seg og det er derfor det sprekker opp. Du skulle revet denne panelen og satt opp gips e.l. Dumt fagfolkene ikke sa ifra.

Anonymkode: 6dfff...64b

Skrevet

Her kan også håndtverker også skylde på dine materialer. Når kunde kjøper inn materiell selv er de selv ansvarlig for kvaliteten på materialet

Skrevet
Morten1 skrev (3 minutter siden):

Her kan også håndtverker også skylde på dine materialer. Når kunde kjøper inn materiell selv er de selv ansvarlig for kvaliteten på materialet

Det er feil. Håndverkere har et profesjonsansvar for å fraråde dårlige løsninger. Bygger de dårlige løsninger uten å fraråde/anbefale en bedre løsning blir de erstatningspliktige.

Det gjelder selvsagt uavhengig av hvem som har kjøpt materialene.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette skal flisleggeren vite og burde gitt deg beskjed om. Jeg vet ikke hva dere avtalte og hva som ble kommunisert mellom dere, men her bør flisleggeren gjøre jobben på nytt. Etter at det er blitt skrudd opp en gipsplate flisene kan limes på. Gipsplaten er imidlertid ikke noe flisleggeren kan pålegges å ordne så dette må du ordne selv eller få en snekker til å ordne.

Om jeg på forhånd hadde visst at underlaget ikke kunne være panel, så hadde jeg selvsagt fikset det slik at alt var i orden før flisleggeren kunne legge fliser. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om jeg på forhånd hadde visst at underlaget ikke kunne være panel, så hadde jeg selvsagt fikset det slik at alt var i orden før flisleggeren kunne legge fliser. TS

Brukte du lærling gjennom firma?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du får klage til firmaet hvor du fikk den lærlingen fra, så kommer de nok og fixer det for deg. Med mindre du har betalt lærlingen svart og utenfor firmaet.

Ikke betalt svart, nei 😊 Visste ikke engang at det var en lærling før etter at jobben var gjort. Men som skrevet tidligere, så er selve jobben veldig pent utført, så hadde aldri trodd det var en lærling. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brukte du lærling gjennom firma?

Ja, men var ikke klar over at det var en lærling som ble sendt til å gjøre jobben. Prisen skulle heller ikke tilsi at det var en lærling... TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men var ikke klar over at det var en lærling som ble sendt til å gjøre jobben. Prisen skulle heller ikke tilsi at det var en lærling... TS

Da ringer du til firmaet og klager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da ringer du til firmaet og klager. 

Ja, ser ut til at det er verdt forsøket hvert fall😊 TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I dag så kan man søke på nettet om hvordan ting fungerer.

Hvis du ikke har valgt et seriøst flisleggerfirma så må jeg si

man får det man betaler for, betaler man for lite så får man som fortjent

Skrevet
Hundehvisker skrev (3 minutter siden):

Det er absolutt ingen informasjon i noen av innleggene som gir uttrykk for at TS ikke valgte et seriøst firma. Firma som godkjennes som læringsbedrifter må ha ting på stell. 

TS, ring og snakk med dem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nettop, og det er heller ikke din oppgave å vite dette. Det er av slike grunner man velger å benytte seg av profesjonelle håndverkere. Her skulle du fått beskjed om at dette var en dårlig, lite holdbar løsning. Problemet kan være at lærlingen bare har gjort som han har fått beskjed om og ikke har tenkt over underlaget. Feil kan skje den beste og det som avgjør om firmaet er seriøst eller ikke er hvordan de håndterer en reklamasjon.

Ta kontakt med firmaet så kommer dere sikkert til enighet.

• Liker 2
Skrevet
Hundehvisker skrev (34 minutter siden):

Er en grunn til at jeg velger å leie inn noen til å gjøre jobben for meg, og det bør ikke være nødvendig for meg å lese meg opp på jobben på forhånd. Jeg har kun kjøpt inn de flisene jeg vil ha, samt lim + informert om hvor jeg vil ha det, i hvilket mønster etc og det bør være nok.

Nå har jeg ikke sagt hvor mye jeg har betalt for jobben heller, men det var ikke billig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...