AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Er det noen som har opplevd det samme? Det er nå en måned siden fødsel. Heldigvis ingen lekkasjer, men har vært tidvis "skremmende" når jeg har glemt å gå på do.. Da fosser det ut leeenge, og jeg kjenner en form for smerte mot slutten. Noen som vet om dette er vanlig? Kan det være farlig? Når går det over? Bør jeg oppsøke lege? Anonymkode: bfbbf...086
IkkeStudentLenger Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Jeg ville absolutt ha oppsøkt lege ja 4
Kenelz Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Kropp er forskjellig, spesielt etter fødsel. Dobbeltsjekk uansett hos en lege! God jul og godt nytt år! 🥳 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Alt skal være normalt så lenge etter fødsel. Men det betyr ikke at det nødvendigvis er noe alvorlig galt med deg., Anonymkode: 9cb4a...bf4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Takk for svar. Da tar jeg kontakt med legekontoret på mandag 😊 -TS Anonymkode: bfbbf...086 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Du burde absolutt sjekke uansett. Men jeg hadde det på samme måte, og følelsen kom tilbake igjen etter en stund. Jeg hadde keisersnitt, vet ikke om det hadde noe med saken å gjøre. Anonymkode: 218de...60c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alt skal være normalt så lenge etter fødsel. Men det betyr ikke at det nødvendigvis er noe alvorlig galt med deg., Anonymkode: 9cb4a...bf4 Neineinei, helt feil. Én mnd er overhodet ikke «lenge» etter en fødsel. Helsevesenet sier de regner ca et år før kroppen bør være normal igjen. En mnd etter fødsel var underlivet mitt ennå en slagmark med vondter og plager både her og der. Ting tar tid, for noen lenger enn andre - og det er slett ikke unormalt at det tar lenger enn én mnd. TS: ja jeg hadde det sånn lenge, kanskje 3-4 mnd etter fødsel før det kom seg. Gikk over av seg selv Jeg laget meg en regel på at jeg tisset hver gang jeg byttet bleie. Det var sjelden mange timer mellom hver gang - det er ganske viktig at du får tømt blæren regelmessig. Kanskje alarm på telefonen kan hjelpe? ☺️ Og få det undersøkt av lege for sikkerhetsskyld! Anonymkode: c42b2...512 13
Mango Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Husker jeg hadde det på samme måte. Litt usikker på hvor lang tid det tok før "tissefølelsen" kom tilbake, men tror det var rundt 1-2 mnd. Hadde rutine på å gå jevnlig på do. Sett på alarm om du glemmer av det.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Hadde du epidural? Anonymkode: ec92e...482 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Hadde det sånn de første ukene etter min første fødsel. Babyen ble da tatt med vakuum. Og jeg ble også kateterisert under fødsel(uten at jeg vet om det hadde noen sammenheng). Jeg hadde ikke problemer med å gå på do eller holde på urinen, bare kjente ikke at jeg måtte. Så måtte bare huske å gå med jevne mellomrom Det gikk seg til og alt var vel ved det normale 4-6 uker etter fødsel. Anonymkode: 697a6...d53
Regnbuefisk Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 Jeg hadde det helt likt! Var også redd for å tisse på meg hvis jeg glemte det for lenge, men det skjedde heldigvis aldri. Jeg prøvde å tisse etter å ha ammet, så fikk jeg en slags rytme på det 😛 Tok vel nærmere et år før det var helt tilbake til normalen hos meg. Fødte med epidural og tang, så kroppen fikk seg en trøkk..
Petra200 Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 Helt likt her! 6 måneder etter og jeg må fortsatt gå på do etter klokka, kjenner ikke at jeg må tisse før etter timesvis!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde du epidural? Anonymkode: ec92e...482 Ja. Hadde epidural, men ellers en ukomplisert/normal fødsel, med en bitteliten rift bare. -TS Anonymkode: bfbbf...086
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 Jeg var så stressa etter fødselen, trodde jeg kom til å være inkontinent for alltid, tissa meg skikkelig ut hele tiden. 😂 Tisset bare kom i store dammer, hadde null kontroll. Men det ble heldigvis normalt igjen Anonymkode: b9762...643
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Dette skjedde meg, følte overhodet ingenting og måtte noen mnd ha på alarm for å tisse jevnlig, sakte men sikkert så kom det seg, etter 3-4 mnd var det som normalt. Anonymkode: 34242...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå