Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg vente på at han går tilbake til å bli mannen jeg forelsket meg i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart 2 år siden traff jeg mannen jeg falt pladask for. Vi ble sammen kort tid etter og jeg var i himmelen i flere måneder. Så kom en slags personlig krise for ham som gjorde forholdet veldig usikkert, og han slo opp med meg pga egen usikkerhet. Vi ble sammen kort tid etter og har vært sammen siden. Han tok på seg all skyld, ba meg om unnskyldning flere ganger og vi snakket endel om det hele. Likevel så ble han aldri den samme mannen igjen. Nå føler han seg kjempetrygg på oss og det merkes... Jeg ønsket så inderlig å få kjæresten min tilbake og jeg gav ham tid og forståelse til å komme tilbake til oss igjen, men likevel så er det en annen mann jeg fikk tilbake og ikke ham jeg forelsket meg i... 

Vet at forelskelse gjør at mange oppfører seg annerledes men slik jeg føler det forsvant mye av det som er viktig for meg i et forhold og det som gjør meg trygg. 

Jeg er veldig usikker på alle følelsene mine rundt dette men jeg har klart å formidle noe av dette til ham. Jeg har vel egentlig ikke fått noe særlig tydelig svar, og ikke endring til «gamle tider» heller.

Noen råd?💔

Anonymkode: 2fe3d...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen...?❤️

Skrevet

Hva er det rent konkret som har forandret seg da? Er det han eller er det følelsene dine?

Anonymkode: 79826...c44

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det rent konkret som har forandret seg da? Er det han eller er det følelsene dine?

Anonymkode: 79826...c44

Jeg opplever det helt klart som om han har endret seg. Kontakten er veldig annerledes, mer «praktisk» på en måte. Kort og godt opplever jeg det som om «bryllupsdagene» gikk over i en fei og nå er han så trygg på meg at han ikke gjør noe innsats lenger. Jeg opplever at jeg er den som tar mest kontakt og initiativ til det meste som skjer/vi gjør.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg opplever det helt klart som om han har endret seg. Kontakten er veldig annerledes, mer «praktisk» på en måte. Kort og godt opplever jeg det som om «bryllupsdagene» gikk over i en fei og nå er han så trygg på meg at han ikke gjør noe innsats lenger. Jeg opplever at jeg er den som tar mest kontakt og initiativ til det meste som skjer/vi gjør.

ts

Så han slo opp fordi han gikk fort lei, men skjønte at du kunne være grei å ha. 

Halvtannet år med sånt holder vel lenge nok?

Anonymkode: 16392...8b0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker det samme.

Anonymkode: 4b120...c0c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det der er en tanke jeg ikke har turt å gå inn i engang...😔

Argh! Blir så rådvill av det hele og vet ikke hva jeg skal gjøre...

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Du skal finne en mann som ikke går fort lei.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

ts

Jeg tror du vet det veldig godt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror du vet det veldig godt. 

Dessverre...😔 Håper i det lengste at jeg skal få tilbake mannen jeg forelsket meg i, og som fikk meg til å bli forelsket i ham❤️

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det likedan. Han blir for komfortabel og lat rett og slett. Null initiativ. 

Tror dessverre det er vanlig. 

Anonymkode: ae4af...92e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har det likedan. Han blir for komfortabel og lat rett og slett. Null initiativ. 

Forstår det slik at du kan leve med det? 
Jeg blir så veldig usikker og får mindreverdighetsfølelser...

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

ts

Nesten hvem som helst er bedre enn en mann som ikke gjør noen innsats. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Det er jeg veldig usikker på. Har lyst til å si at nei, det kan jeg ikke leve med. Men det innebærer at det er jeg som må ta den vanskelige avgjørelsen om å splitte familien. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jeg veldig usikker på. Har lyst til å si at nei, det kan jeg ikke leve med. Men det innebærer at det er jeg som må ta den vanskelige avgjørelsen om å splitte familien. 

Uten barn hadde valget vært enklere. 

Skrevet

Ei venninne av meg var i et veldig godt forhold. Men slo opp, lite gjennomtenkt, på grunn av en filleting. Han gikk direkte videre. Hun angret, tigget, og de ble sammen igjen. Maktforholdet var imidlertid ikke det samme. Han var nok innerst inne bitter, og begge følte nok på at hun burde føle takknemlighet. 

Det var en holdning i forhold til hverandre som forsterket seg selv med årene. De har nå to barn også. Og han er helt ufyselig stygg med henne til tider, og hun kryper videre. Det har utviklet seg så gradvis at det har blitt normalen for henne. 

Jeg aner ikke om det kan sammenlignes med deg, eller hjelper på noen som helst måte. Det var bare denne relasjonen og hvordan det utviklet seg videre som slo meg når jeg leste HI. 

Anonymkode: ef0a8...971

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

ts

Det er jo slik forhold er. Jeg tviler på at han har endret seg, men du er ikke forelska lenger. Dump. 

Anonymkode: 63943...edb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 23.03):

For snart 2 år siden traff jeg mannen jeg falt pladask for. Vi ble sammen kort tid etter og jeg var i himmelen i flere måneder. Så kom en slags personlig krise for ham som gjorde forholdet veldig usikkert, og han slo opp med meg pga egen usikkerhet. Vi ble sammen kort tid etter og har vært sammen siden. Han tok på seg all skyld, ba meg om unnskyldning flere ganger og vi snakket endel om det hele. Likevel så ble han aldri den samme mannen igjen. Nå føler han seg kjempetrygg på oss og det merkes... Jeg ønsket så inderlig å få kjæresten min tilbake og jeg gav ham tid og forståelse til å komme tilbake til oss igjen, men likevel så er det en annen mann jeg fikk tilbake og ikke ham jeg forelsket meg i... 

Vet at forelskelse gjør at mange oppfører seg annerledes men slik jeg føler det forsvant mye av det som er viktig for meg i et forhold og det som gjør meg trygg. 

Jeg er veldig usikker på alle følelsene mine rundt dette men jeg har klart å formidle noe av dette til ham. Jeg har vel egentlig ikke fått noe særlig tydelig svar, og ikke endring til «gamle tider» heller.

Noen råd?💔

Han er den han er nå. Han kommer ikke til å forandre seg og bli en han tidligere var. Du må bestemme deg for om du ønsker å være i et forhold med han sånn som han er i dag, eller om du heller vil slå opp og se etter noen andre. At han forandrer seg og blir som i "gamle tider" er ikke et alternativ, dessverre.

Anonymkode: bc8d4...e6f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Håper da ikke det. Da er ikke forhold noe for meg i såfall. Trodde de fleste oppegående og følsomme menn/kvinner skjønner at de må jobbe for å vedlikeholde forholdet og at man skal være lykkelig ilag. Forelskelsen går over etter noen år og ikke måneder? Men den skal gå over i kjærlighet. Jeg har selv opplevd forelskelse gå over i kjærlighet, men det gjør ikke at jeg gir f i partner forde og ikke vil gjøre noe lenger. Menn går vel fort lei og blir sure, uengasjerte, negative og gir f i dama. Vil sjeldent pule og sånt plutselig... trist liv og trist samfunn.

Anonymkode: a4215...a47

Skrevet

Jeg sitter også her og lurer på hvor det ble av han jeg falt for. Han som så på meg som om han ikke kunne få nok, gjorde alle de små og store tingene for at jeg skulle føle meg velkommen og inkludert, han løy rett ut om noen også, ser jeg nå. Han er ikke her. Tilbake sitter det en gubbe som gjør omtrent hva som helst for å unngå kontakt og nærhet, det som var oss er nå "jeg, meg og mitt, og nåde deg om du rører ved det" og jeg sitter her og føler meg som en idiot. 

Anonymkode: cbb41...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...