Majka Skrevet 10. august 2005 #1 Skrevet 10. august 2005 (endret) Jeg fikk et Mastercard rett før sommeren, og har brukt det litt i sommer. Nå har jeg fått lønn, og ønsker å betale tilbake. Må jeg vente på rekningen, eller kan dette gjøres via nettbank? Jeg kan se saldoen på Mastercardet på nettbanken, men ikke overføre penger. Kortnummeret er jo også altfor langt til å kunne fungere som et kontonummer ved betaling... Hmmm...Jeg er nok litt ung og uerfaren, men vil gjerne få betalt (liker ikke slik gjeld). Noen som har erfaring å dele? Endret 10. august 2005 av Majka
Gjest Gjesta Skrevet 10. august 2005 #2 Skrevet 10. august 2005 Kan du ikke kontakte banken, så får du et kontonummer og eventuelt KID-nummer å bruke ved betaling?
vilde Skrevet 10. august 2005 #3 Skrevet 10. august 2005 Men hvis du ser saldoen i nettbanken, så ser du vel også kontonummeret??
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #4 Skrevet 10. august 2005 Jeg betaler alltid Mastercard-forbruket mitt over nettbank. Har lagt inn kontonummer og adresse i mottaker-listen min i nettbanken - enkelt og greit. kontonummeret står på kortet og på mastercardets kontooversikt. Hvis ikke kan du vente med å betale til du får regningen så får du alt der
Majka Skrevet 10. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2005 Hei, og takk for svar alle sammen Men hvis du ser saldoen i nettbanken, så ser du vel også kontonummeret?? ← Jeg ser bare kortnummer på nettbank jeg, det samme som står på kortet, og det har 16 siffer... Men nå tror jeg det ordnet seg. Jeg skrev en melding til banken, og fikk et kontonummer å betale inn på (som forøvrig var et helt annet enn kortnummer). Kortnummeret ble brukt som KID Da håper jeg at jeg er gjeldfri
Gjest Mito24 Skrevet 10. august 2005 #6 Skrevet 10. august 2005 Send nummeret på kortet ditt til meg, så skal jeg fikse det for deg
Gjest gjesten Skrevet 10. august 2005 #8 Skrevet 10. august 2005 Det er ikke noe problem å betale Mastercardregningen over nettbank. Det er jo bare en helt vanlig regning. Banken min bruker alltid samme kidnummer på regningen, så jeg har betalt inn deler av beløpet før regningen kommer også. Hele beløpet som skal betales står oppført under "mastercardkontoen" i min nettbank. Fungerer utmerket hver gang.
Gjest Porselen Skrevet 10. august 2005 #9 Skrevet 10. august 2005 Jeg får en e-faktura hver måned og da velger jeg selv hvor mye jeg vil betale.
Grooo Skrevet 12. august 2005 #10 Skrevet 12. august 2005 Jeg får også efaktura i nettbanken og betaler hele beløpet før betalingsfristen så jeg aldri trenger å betale renter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå