Sommerkvinnen2020 Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Vi har dette året også besøk av svogeren min. Utgangspunktet så syntes jeg er veldig hyggelig med besøk fra han men akkurat i år er det mindre hyggelig- hvorfor? Ja hadde jeg kunne satt fingeren på en konket ting men her er alt feil. For det første, jeg jobber i helsevesenet og hadde for å kunne ha fri på julaften måtte jobbe den 23/12 og som forventet den 31/12. Svogeren min, la oss kalle han for Lars, skulle ikke komme før 23/12 på kvelden, vel han klarte da å komme den 21 og var dritsur for at både mannen min og jeg måtte jobbe den 23. Ha er singel og oppnådd alder av 67 år. Så han tror at han er på en måte verdens navle. For det andre så forteller han at i år har han droppet alle gavene fordi det er bare et enormt kjøpepress. Ingen av søsknene hans har kjøpt gave til han da de har hørt dette før, så han fikk en pakke med boksere fra oss, da vi ikke hadde brydd oss med dette. Når vi begynner med gavene, så får han sin gave, og da begynner han å kjefte, ikke fordi han fikk gave fra oss men fordi ingen av de andre kjøpte til han, men da vi sier at du har jo ikke kjøpt gave til de , så kanskje det er det det ligger da du ikke ville ha dette med gave , ber han meg om å bare tie stille. Og det har vært et helvete de dagene så langt, ikke kan han finne seg mat selv, noe han fint klarer og han mener at jeg skal yte full service til han. Og når han klarer å klage på at min sønn på 17 ikke gjør så mye, så sier jeg at han skal se på seg selv, han sitter bare der fra morgen til kveld, sønnen min dekker på og av og hjelper meg, mens Lars gjør ingen ting. Ser jeg på en film så tar han plutselig bare fjernkontrollen for å se på noe. Når mannen min er der så velger han å oppføre seg på en annen måte, da er han strake motsetningen. Jeg måtte bare skrive av meg frustrasjonen 1
Hansehan Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Jeg tror det er på tide at mannen din tar Lars til side og forteller ham at fisk og gjester stinker etter tre dager. 13
Hippogriff Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Hvilken trivsel. Må han virkelig være på besøk så mange dager? Overfor sånne tror jeg det er lurt å lukke ørene og gjøre seg litt dum. Fornærmelser og klaging? Oi, det hørte du ikke. Uttrykt forventning om å bli servert mat? «Jada, klart du bare kan ta deg mat, du vet hvor du finner alt» *stort smil - og gå vekk* Jeg orker ikke gå i konflikt med sånne. Jeg «hører ikke», «forstår ikke» og prøver ved behov med litt fysisk avstand. 1
Gjest byråkrati Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Han vet hva han gjør og han gjør det med vilje for å kontrollere dere. Hiv han ut og hjem til seg selv
Sommerkvinnen2020 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2020 Jeg ringte på jobben og spurte om de trengte folk. Noe de gjorde pga sykdom, (lenge leve Corona) og jeg skal jobbe i dag, i morgen og hver dag frem til han reiser. Mannen min har sagt at det er bare bra. Og svogeren min ble skikkelig podden men vet du sa vi, det er bare sånn det er. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå