Gå til innhold

Hvor finner dere sunne oppskrifter? Bøker? Nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har en bok eller nettsted å anbefale når man skal ned i vekt? 

Anonymkode: 0b640...67f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Roede sin nettside har oppskrifter uten at du trenger å være medlem tror jeg. 

Anonymkode: 71732...a89

Skrevet

Bruker budgetbytes.com mye.

Anonymkode: 6324b...0f8

Skrevet

Når det gjelder oppskrifter, har jeg stort sett brukt kokebøker jeg har fra før, og nettet. 

Ellers, for vektnedgangen, syntes jeg det var nyttig med podkast. Sprekpodden, Kostholdspodden (tror jeg de heter), og finnes flere. 
Så begynte jeg å abonnere på I Form, mange artige oppskrifter i hver utgave der også.  

Skrevet

Når man skal ned i vekt, må man ha kaloriunderskudd over tid. For å kunne ha kaloriunderskudd over tid, må man spise sunt. For å kunne spise sunt over tid, må man spise mat man liker.

Hvis man har noenlunde peiling på ernæring, inkludert porsjonsstørrelser, og egentlig har nok selvdisiplin, det bare har sklidd litt ut, er "faste måltider av passelig størrelse, og godteri bare på lørdager" førstevalget.

Hvis man er litt usikker på om man får i seg det man skal ha, men ikke for mye, og har grunnleggende mattekunnskap, logisk sans og tålmodighet, og ikke er en juksemaker, vil jeg anbefale Myfitnesspal og en elektronisk matvekt.

Hvis man er veldig usikker på hva man skal spise og hvor mye, og ikke har lyst til å regne på noe som helst, og er helt ok med at andre forteller en hva en skal spise, er Grete Roede veien å gå.

Anonymkode: 541cb...ba6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...