Gjest someone_here Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Hvorfor mener kvinner at det er okei å lure menn i farskap, men at stealthing ikke er greit? Jeg har nylig lest en tråd om slik hendelse, der en jente på under 20 år hevdet at det å ha sex uten kondom uten samtykke er voldtekt. Hun fikk i etterkant av samleiet hjelp av psykolog og ønsket å anmelde hendelsen som "voldtekt". Hvorfor det å lure menn i uønsket farskap anses som noe ustrafbart, mens det å ha sex med kvinner uten kondom og uten samtykke, burde anses som voldtekt, ifølge kvinner?
Synne-Marie Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Å drive med stealthing er jo utrolig idiotisk om man ønsker å unngå uønsket farskap. 12
Gjest someone_here Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Synne-Marie skrev (1 minutt siden): Å drive med stealthing er jo utrolig idiotisk om man ønsker å unngå uønsket farskap. Men jeg henvender meg til for eksempel saker som Boris Beckers oralsex.
velociraptor Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 someone_here skrev (3 timer siden): Hvorfor mener kvinner at det er okei å lure menn i farskap, men at stealthing ikke er greit? Jeg har nylig lest en tråd om slik hendelse, der en jente på under 20 år hevdet at det å ha sex uten kondom uten samtykke er voldtekt. Hun fikk i etterkant av samleiet hjelp av psykolog og ønsket å anmelde hendelsen som "voldtekt". Hvorfor det å lure menn i uønsket farskap anses som noe ustrafbart, mens det å ha sex med kvinner uten kondom og uten samtykke, burde anses som voldtekt, ifølge kvinner? Snakker du for alle kvinner nå altså? Kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Vet ikke om en eneste kvinne som synes det er greit at en kvinne lurer en mann for å bli gravid. 16
Drizzt Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Noen kvinner mener ting som andre kvinner ikke mener. Noen menn mener ting som andre menn ikke mener. Det blir for dumt å generalisere slik. For meg har mannen like mye skyld som kvinnen når sex uten prevensjon fører til uønsket (minst for den ene parten) graviditet. Uhell skjer, men da er saken en annen. Jeg snakker her om tilfellene når for eksempel kondom droppes fordi mannen ikke liker det eller fordi kvinnen vil ha den ekte følelsen type forklaringer. Eller stealthing. For meg er stealthing såpass alvorlig at det grenser til voldtekt, ja. Ikke bare fordi kvinnen risikerer uønsket svangerskap, men også på grunn av sykdommer som overføres. Hva om mannen har HIV og smitter kvinnen? Det er jo dødsdom. Slikt burde straffes med dødsdom for den som velvitende om egen sykdom smitter en annen. Eller herpes som er en plage for livet og ikke minst et risikomoment for baby skulle kvinnen gå for vaginal fødsel etterhvert. I sex må de to stole på hverandre. Er de enige om type prevensjon på forhånd, så må avtalen respekteres. Man kan ikke endre reglene underveis uten den andres samtykke. 11
T-Rex Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Det er mange ting det er vanskelig å beskytte seg mot her i verden. Uønsket farskap unngår man derimot lett: det er bare å la være å stikke pikken inn i kvinner man ikke vil ha barn med. 19
Gjest someone_here Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 velociraptor skrev (9 timer siden): Snakker du for alle kvinner nå altså? Kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Vet ikke om en eneste kvinne som synes det er greit at en kvinne lurer en mann for å bli gravid. Jo, men i tråden som ble fjernet, har samtlige kvinner gitt råd om hvordan man henvender seg til organisasjoner som hjelper kvinner etter voldtekt. Hun har også fått hjelp av en psykolog (hvem betaler for det?). Dessuten flere var skeptiske til anmeldelse, men bare fordi det ikke finnes noen forskrifter som dekker denne typen hendelser. Hva slags beskyttelse/hjelp får menn når kvinner lurer dem inn i ufrivillig farskap?
velociraptor Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 T-Rex skrev (2 timer siden): Det er mange ting det er vanskelig å beskytte seg mot her i verden. Uønsket farskap unngår man derimot lett: det er bare å la være å stikke pikken inn i kvinner man ikke vil ha barn med. uten at jeg på noen måte forsvarer stealthing er jo det akkurat like lett å unngå: ikke ha sex med noen du ikke vil ha ubeskyttet sex med. Å lure noen på begge disse måtene er grovt uetisk og skikkelig drittsekk oppførsel. 1
Gjest someone_here Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Drizzt skrev (4 timer siden): For meg har mannen like mye skyld som kvinnen når sex uten prevensjon fører til uønsket (minst for den ene parten) graviditet. Uhell skjer, men da er saken en annen. Jeg snakker her om tilfellene når for eksempel kondom droppes fordi mannen ikke liker det eller fordi kvinnen vil ha den ekte følelsen type forklaringer. Eller stealthing. Hvordan er mannen og kvinnen beskyttet i slike saker? Drizzt skrev (5 timer siden): For meg er stealthing såpass alvorlig at det grenser til voldtekt, ja. Ikke bare fordi kvinnen risikerer uønsket svangerskap, men også på grunn av sykdommer som overføres. Hva om mannen har HIV og smitter kvinnen? Det er jo dødsdom. Slikt burde straffes med dødsdom for den som velvitende om egen sykdom smitter en annen. Eller herpes som er en plage for livet og ikke minst et risikomoment for baby skulle kvinnen gå for vaginal fødsel etterhvert. Synes du at det å stjele manns død burde betraktes som voldtekt og grovt bedrageri? Synes du at kvinner også må få dødsdom for å insistere å ha sex uten kondom , for så å smitte mannen med HIV og andre sykdommer?
Gjest someone_here Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 velociraptor skrev (59 minutter siden): Å lure noen på begge disse måtene er grovt uetisk og skikkelig drittsekk oppførsel. Ja, men har menn noen beskyttelse? Anbefaler å lese: http://www.fact.on.ca/news/news0102/sm010217.htm
herzeleid Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 Som en logisk konsekvens av at vi i dag støtter og betaler for kvinner som velger å få farløse barn vil jeg tro vi får "juridisk abort" om noen år og at menn sånn sett kan frasi seg ansvaret for uønskede barn. Det vil kanskje løse noe av "problemet", og samtidig introdusere en hel rekke nye. 2
Gjest someone_here Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 velociraptor skrev (3 timer siden): Å lure noen på begge disse måtene er grovt uetisk og skikkelig drittsekk oppførsel. Bare les saken: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hermesmann_v._Seyer Dette er hårreisende
velociraptor Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 someone_here skrev (15 minutter siden): Bare les saken: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hermesmann_v._Seyer Dette er hårreisende Ekstremt stygg sak, men det er i USA, og jeg ser ikke hvordan det er relevant i forhold til stealthing. Jeg ser ikke hvordan du på bakgrunn av denne saken kan konkludere med at alle kvinner synes sånt som dette er helt greit? 1
Gjest someone_here Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 velociraptor skrev (16 minutter siden): Ekstremt stygg sak, men det er i USA, og jeg ser ikke hvordan det er relevant i forhold til stealthing. Mmm, kvinner ville gjerne anmeldt stealthing som voldtekt, men det finnes ikke noen lov som sier at dette er ulovlig. Ja, jeg forklarte slettet saken ikke så godt, men samtlige kvinner oppførte seg med trådstarteren som om at hun ble voldtatt. Hun fikk også hjelp av en psykolog. Finnes det noe lignende for menn? Slik som stealthing?
Drizzt Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 someone_here skrev (3 timer siden): Hvordan er mannen og kvinnen beskyttet i slike saker? Synes du at det å stjele manns død burde betraktes som voldtekt og grovt bedrageri? Synes du at kvinner også må få dødsdom for å insistere å ha sex uten kondom , for så å smitte mannen med HIV og andre sykdommer? Jeg forstår ikke helt deler av spørsmålene dine. Hva mener du med beskyttet i det første spørsmålet? Hvordan stjeler kvinnen ''manns død''? Alle som ikke bruker nødvendig prevensjon for å beskytte andre fra sykdommer bærerne vet de har, er like skyldige. Det spiller ingen rolle hvem som smitter hvem. En kvinne som nekter å ha sex med en mann med mindre han dropper kondom er like skyldig som en mann som nekter å ha sex med en kvinne med mindre han dropper kondom. Begge parter er like skyldige og bærer like stort ansvar for at det brukes tilstrekkelig med beskyttelse både for egen og for den andres skyld. Jeg kan selvfølgelig uttale meg bare fra mitt ståsted, men jeg ville nektet blankt å ha sex med noen som ikke bruker riktig prevensjon. Spesielt hvis det er noen jeg ikke er i fast forhold med. Nå er jeg gift og har fast partner og kan tillate meg å droppe kondom eller bruke andre prevensjonsmidler når jeg ikke vil at sex fører til graviditet, men da er det kun han og meg, så smitterisikoen er lik null. Uten fast partner ville jeg aldri samtykket til ubeskyttet sex.
Elaine Marley Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Elaine Marley, mod.
Gjest someone_here Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 (endret) Drizzt skrev (På 27.12.2020 den 16.49): Jeg forstår ikke helt deler av spørsmålene dine. Hva mener du med beskyttet i det første spørsmålet? Hvordan stjeler kvinnen ''manns død''? Alle som ikke bruker nødvendig prevensjon for å beskytte andre fra sykdommer bærerne vet de har, er like skyldige. Det spiller ingen rolle hvem som smitter hvem. En kvinne som nekter å ha sex med en mann med mindre han dropper kondom er like skyldig som en mann som nekter å ha sex med en kvinne med mindre han dropper kondom. Begge parter er like skyldige og bærer like stort ansvar for at det brukes tilstrekkelig med beskyttelse både for egen og for den andres skyld. Jeg kan selvfølgelig uttale meg bare fra mitt ståsted, men jeg ville nektet blankt å ha sex med noen som ikke bruker riktig prevensjon. Spesielt hvis det er noen jeg ikke er i fast forhold med. Nå er jeg gift og har fast partner og kan tillate meg å droppe kondom eller bruke andre prevensjonsmidler når jeg ikke vil at sex fører til graviditet, men da er det kun han og meg, så smitterisikoen er lik null. Uten fast partner ville jeg aldri samtykket til ubeskyttet sex. I løpet av hele tråden pekte jeg på dobbeltmoral blant de som skrev kommentarer og i lovverket som nå praktiseres. I noen land man kan anses som voldtekt utøver dersom man har sex med en kvinne uten kondom uten hennes tillatelse, men i Norge finnes det ingen som anser "stealthing" som voldtekt. Derimot får man hjelp av en gratis psykolog, som om at hun er et offer for voldtekt. Hvilke lov er det som beskytter men mot at en kvinne kan stjele hans kondom og befrukte seg selv ved bruk av stjålet sæden? Menn må da bare betale barnebidrag fordi de hverken har rett til å si om de vil ha barn, eller om kvinnen har begått grovt bedrageri. Du kan selvsagt si at eksemplene jeg pekte på tidligere, er ikke relevante siden vi bor i Norge, ikke i USA eller Canada, men hvordan kan vi snakke om Norge når det bor kun ~5.5 millioner mennesker her? Endret 29. desember 2020 av someone_here
herzeleid Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 someone_here skrev (1 time siden): I løpet av hele tråden pekte jeg på dobbeltmoral blant som skrev kommentarer og gjeldende lover. Hvis i noen land man har sex uten kondom til for at kvinnen ville bare ha sex med, så kan det regnes som voldtekt, eller i verste fall som, altså at kvinnen får hjelp av psykolog. Hvilke lov er det som beskytter men mot at en kvinne kan stjele hans kondom og befrukte seg selv ved bruk av stjålet sæden? Menn må da bare betale barnebidrag fordi de hverken har rett til å si om de vil ha barn, eller om kvinnen har begått grovt bedrageri. Du kan selvsagt si at eksemplene jeg pekte på tidligere, er ikke relevante siden vi bor i Norge, ikke i USA eller Canada, men hvordan kan vi snakke om Norge når det bor kun ~5.5 millioner mennesker her? Det interessante, som du er inne på, er jo at ikke bare er det ikke noe lovverk som beskytter menn i slike tilfeller, men det er i tillegg et lovverk som på vegne av kvinnen krever inn penger etter hun har utført overgrepet. 1
Gjest someone_here Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 herzeleid skrev (46 minutter siden): Det interessante, som du er inne på, er jo at ikke bare er det ikke noe lovverk som beskytter menn i slike tilfeller, men det er i tillegg et lovverk som på vegne av kvinnen krever inn penger etter hun har utført overgrepet. Ja. Og jeg tok feil da jeg sa at tråden ble fjernet. Her er den:
Drizzt Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 someone_here skrev (5 timer siden): Hvilke lov er det som beskytter men mot at en kvinne kan stjele hans kondom og befrukte seg selv ved bruk av stjålet sæden? Jeg prøvde å forestille meg hvordan en sånn hypotetisk situasjon kunne skje, men mangler kanskje nok fantasi til det. Hvordan kan en kvinne stjele en kondom slik at mannen ikke er klar over at han ikke lenger har kondom på når han har sex? Det eneste jeg kan komme på er at mannen er såpass beruset at han ikke skjønner hva som skjer, ikke husker noe, helt blankt. Men da ville det vært rart at han klarte å ta på kondom i utgangspunktet. Likevel i en sånn hypotetisk situasjon hvor kvinnen faktisk klarer å fjerne kondomen under samleie uten at mannen merker det slik at akten fullføres med kvinnen med mannens sæd i seg, så er det for det meste kvinnen som er skyldig i mine øyne. Hans skyld er at han har vært såpass beruset at han har mistet kontroll over situasjonen. Å ha drukket for mye bør ikke frata noen fra å ta ansvar for konsekvensene for egne handlinger. Formidlende er nok det at hans intensjon var aldri å ha sex uten kondom og risikere å gjøre kvinnen gravid. I en sånn svært hypotetisk situasjon ville jeg trolig stemt MOT at han må erkjenne seg farskap og betale bidrag. Eventuelt erkjenne seg farskap om han ønsker det uten noen som helst økonomiske forpliktelser. Slike kvinner bør egentlig i fengsel. Uansett ville det vært veldig dumt for kvinnen fordi i ønsket for en baby til enhver pris, kan hun pådra seg en rekke sykdommer som hun kunne bli spart for hadde hun ikke fjernet hans kondom under akten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå