lille-sjøstjerne Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Jeg har sikkert feiltolket reglene, men er nyskjerrig hvordan dere tolker de. Situasjonen er at en dame fikk påvist koronavirus og var isolert i 10 dager. Mannen var karantenebelagt. Etter noen dager får også mannen påvist smitte. Når damen da er ferdig med sin isolasjon har hun altså et husstandsmedlem som er i isolasjon pga påvist smitte, skal hun ikke være i karantene frem til mannen også er ferdig? Eller slipper man å være det hvis man kan bevise at man har hatt det? Er det noen som vet/tolker regelverket på noe vis her?
kvinneguide Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 lille-sjøstjerne skrev (2 minutter siden): Jeg har sikkert feiltolket reglene, men er nyskjerrig hvordan dere tolker de. Situasjonen er at en dame fikk påvist koronavirus og var isolert i 10 dager. Mannen var karantenebelagt. Etter noen dager får også mannen påvist smitte. Når damen da er ferdig med sin isolasjon har hun altså et husstandsmedlem som er i isolasjon pga påvist smitte, skal hun ikke være i karantene frem til mannen også er ferdig? Eller slipper man å være det hvis man kan bevise at man har hatt det? Er det noen som vet/tolker regelverket på noe vis her? Det er ikke et tolkningsspørsmål. Hvis man har gjennomgått covid-19 blir man ikke berørt av karantene neste seks måneder. Men personen må fortsette å sprite og vaske hendene for å ikke overføre overflatesmitte. 2
lille-sjøstjerne Skrevet 26. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2020 kvinneguide skrev (Akkurat nå): Det er ikke et tolkningsspørsmål. Hvis man har gjennomgått covid-19 blir man ikke berørt av karantene neste seks måneder. Men personen må fortsette å sprite og vaske hendene for å ikke overføre overflatesmitte. Så flott. Jeg fant ikke info om dette noe sted. Takk for oppklaring 1
Anbefalte innlegg