Balto Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Er det noen som har erfaring med og anbefaling av selvrensende kattedoer? Satt og gravde etter bæsj i kattekassa i stad, og fant ut at jeg er lei 🤪 Er villig til å bruke litt penger, om jeg vet at det fungerer.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Tror ikke det fins.. Har du vurdert å bytte ut sand med pellets da? Anonymkode: 26a77...f16 1
Minya Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Jeg tror litt av ulempen med sånne elektriske kattedoer, er at de dekker hele doen med lukt av tiss og bæsj og du må vaske oftere fordi katten ikke liker at det lukter så sterkt av vegger og tak når de går på do. Men det er min egen mening da.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror ikke det fins.. Har du vurdert å bytte ut sand med pellets da? Anonymkode: 26a77...f16 Jo det finnes Anonymkode: 94630...bb3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Tror gode rutiner om hyppig rens (1 gang for dagen med en pus) er det lureste. Vurdere om du kan prøve bedre sand/pellets. Evt lære pus å gå på vannklosett eller ute. Som bruker over skriver så dekkes hele doen med lukt. Vi bruker litterkwitter, hvor vi bare nå trekke i snoren etter pus har vært der. Anonymkode: 7cb19...440
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Det dekker jo ikke hele doen hvis man bruker GOD klumpesand (f. eks everclean). Jeg skal kjøpe en snart, gleder meg til å slippe å tømme kassen. Anonymkode: 481a7...b10 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det dekker jo ikke hele doen hvis man bruker GOD klumpesand (f. eks everclean). Jeg skal kjøpe en snart, gleder meg til å slippe å tømme kassen. Anonymkode: 481a7...b10 Du må jo fortsatt tømme den da. Sand og avføring forsvinner ikke på magisk vis Anonymkode: 94630...bb3 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Du må jo fortsatt tømme den da. Sand og avføring forsvinner ikke på magisk vis Anonymkode: 94630...bb3 Så klart. Men det er ikke noe å tenke på når man får beskjed på mobilen når posen må knytes. Det er alt som trengs å gjøres. Litt hverdagsluksus Anonymkode: 481a7...b10 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 Men everclean eller annen god kattesand hindrer ikke at sand med urinpartikler eller tørket avføring. Berører doen før den «selvrensende» er plassert i posen. 🤷🏻♂️ Men håper du blir fornøyd og at pus blir det også🙏🏻 Anonymkode: 7cb19...440 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 4.1.2021 den 9.26): Tror gode rutiner om hyppig rens (1 gang for dagen med en pus) er det lureste. Vurdere om du kan prøve bedre sand/pellets. Evt lære pus å gå på vannklosett eller ute. Som bruker over skriver så dekkes hele doen med lukt. Vi bruker litterkwitter, hvor vi bare nå trekke i snoren etter pus har vært der. Anonymkode: 7cb19...440 Litter kwitter høres veldig bra ut. Tok det lang tid å lære? Syns noen det er ekkelt at katten har potene på doringen? Anonymkode: 1a4bd...18f
Minya Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Syns noen det er ekkelt at katten har potene på doringen? Anonymkode: 1a4bd...18f Kattene står gjerne på doringen uansett om du har litterkwitter eller ikke. Vi har en som er superinteressert i toalettet uansett hva, så han står gjerne og kikker nedi når noen har trekt ned. På doringen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Litter Kwitter er ikke for alle. Hos noen katter er gravetrangen for stor. Anonymkode: a2c11...feb
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 Jeg lærte en 3-4 måneder og en 2 år og 3-4 måneders pus å bruke litterkwitter samtidig. Minsten begynte ca 1 måned før voksen pus, og var litt raskere, og lærte fortere hvert trinn. Vi brukte god tid på hvert trinn. Viktig at pus er med for å få det til:) etter 12 måneder trenger ikke minsten ring, mens hun eldste har grønn ring enda. Tror ikke det er nødvendig, men siden vi vet vi skal flytte er det greit å ikke pushe noe. Men allerede på oransje ring, er urin og avføring plassert direkte i doen og det er bare å skylle ned:) Veldig deilig å slippe sand, både innkjøp, bæring, tømming, sand på gulvet etc etc. Anonymkode: 7cb19...440
Lusiu Skrevet 24. mars 2022 #14 Skrevet 24. mars 2022 Balto skrev (På 26.12.2020 den 20.40): Er det noen som har erfaring med og anbefaling av selvrensende kattedoer? Satt og gravde etter bæsj i kattekassa i stad, og fant ut at jeg er lei 🤪 Er villig til å bruke litt penger, om jeg vet at det fungerer. Regner egentlig med at du som oss også skaffet deg PETKIT Pura X (siden dette er en gammel post). Men ser nå at det er kommet en nyere versjon/annen modell av denne på markede, så syntes denne videoen om forskjellen på disse to doene var veldig kjekk å se: Jeg skaffet meg i hovedsak en slik selvrensende kattedo i 2021 siden jeg var gravid, og gravide ikke bør komme i kontakt med katteavføring. Med 5 katter i hus var det en lettelse å slippe å måtte tømme den kattedoen 10 ganger om dagen (de er innekatter). Å er derfor jeg velger å svare på denne gamle posten siden jeg synes det var et kjekt tips å komme med da det ikke er så mange som vet at slike hjelpemidler finnes. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #15 Skrevet 24. mars 2022 Jeg har aldri prøvd selvrensende, men jeg digger pellets og ønsker ikke å gå tilbake til sand. Sand lukter så mye og støver! Pellets er så mye greiere, og så er det i tillegg utrolig mye billigere. Anonymkode: 675bb...068 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #16 Skrevet 24. mars 2022 Jeg ville ikke kjøpt meg en selvrensende do pga: - Det er teknologi og man vet faktisk aldri om det svikter, det kan skje uhell og det er det ikke verdt. - Det er dyrt, ikke bare ved førstegangs bruk men også i lengden. - De er alt for små for katter, som de fleste dokasser i butikk, de skal egentlig være på lengden med katten + halve der igjen, og stor nok til at de kan snu seg komfortabelt. - Du har ikke like god kontroll på tiss og avføring som er viktig for å kontrollere kattens helse og oppdage sykdom så tidlig som mulig. Ny artikkel om fordeler og bakdeler: https://www.nytimes.com/wirecutter/reviews/best-automatic-cat-litter-box-but-we-dont-recommend-it/amp/ Jeg er heller ikke en fan av å toalett trene katter til å tisse på menneske do: - Det er en helt unaturlig måte for kattene å sitte på. - Katten kan dette ned i do eller få dolokket over seg. - Jeg innså her at jeg ikke gidder å skrive mer så linker til flere grunner: https://www.preventivevet.com/cats/7-reasons-not-to-toilet-train-your-cat Dette er et veldig godt klipp, på 08.25 snakker han om selvrensende kattedoer og på 10.00 snakker han om å trene de til å tisse på do, men jeg ville sett hele da den er veldig lærerik: Anonymkode: 90753...ec4 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #17 Skrevet 24. mars 2022 Minya skrev (På 6.1.2021 den 0.30): Kattene står gjerne på doringen uansett om du har litterkwitter eller ikke. Vi har en som er superinteressert i toalettet uansett hva, så han står gjerne og kikker nedi når noen har trekt ned. På doringen. Du trekker ned med dolokket åpent? Æsj, så uhygienisk🤮 Anonymkode: 06618...954
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #18 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du trekker ned med dolokket åpent? Æsj, så uhygienisk🤮 Anonymkode: 06618...954 Slapp av… jeg lukker aldri dolokket når jeg skyller ned og jeg lever😱 Jeg har heller ikke ting stående fremme rundt doen som feks tannbørste, og vasker rundt når jeg vasker badet. Det er ikke farlig. Ene katten min liker også å titte nedi etterpå. Så koser jeg med han og susser på han, og vet du hva? Jeg blir ikke syk, jeg merker ikke «de skumle bakteriene» og det merker ingen andre heller. Hvis det påvirker livet ditt på absolutt null måter, hvorfor bry seg da? Det er flere bakterier på mobilen din. Anonymkode: 90753...ec4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå