Gå til innhold

hvorfor tørketrommel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Millimani skrev (33 minutter siden):

Da er det i så tilfelle elendig kvalitet på håndklærne dine! Du skal for øvrig tørke frotté for seg, krepp for seg, flanell for seg, bomull for seg, dun for seg, osv. Hvis du tørker frottéhåndklærne dine sammen med tøy av annet stoff enn frotté, så er det ganske enkelt forklaringen på hvorfor de blir så fort tynnslitt :regler:

Oi der lærte jeg noe nytt 👍🏻

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jo bare å tørke klærne på badet, tørkerommet eller ute. 

Anonymkode: f8fd1...647

Ja, det er bare å tørke klærne på tørkerommet. For alle har jo et tørkerom.

Anonymkode: bf3a1...502

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er bare å tørke klærne på tørkerommet. For alle har jo et tørkerom.

Anonymkode: bf3a1...502

Ja....

Anonymkode: ddab4...2c5

Skrevet
globalagogo skrev (2 minutter siden):

Oi der lærte jeg noe nytt 👍🏻

Jepp...alt det nevnte mister "egenskapen sin" hvis det tromles sånn. Gjelder for øvrig også absolutt når det vaskes! Aldri vaske frotté sammen med noe annet enn frotté osv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke alle har plass på badet. 

Hvilket tørkerom er det du snakker om?

Ute regner det. 

Anonymkode: 00eb8...97a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bruker du ikke ull?

Anonymkode: dbc03...a90

Ull går også i tørketrommelen her. Ingen problemer med det. Ungen vokser ut av klærne før de viser tegn til slitasje. Mine brukes såpass lite at vask (og medfølgende tørk) blir sjeldent. Hatt de plaggene i mange år. 

Anonymkode: cf949...96e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva er egentlig et tørkerom? 

• Liker 1
Skrevet

Bruker tørketrommel på sengetøy og håndklær og truser. Håndklærne vi har nå er ca 15 år gamle. Fortsatt ikke utslitt. Kastet nettopp et 15 år gammelt dynetrekk, men synes det er ok etter å ha vært mye brukt. Bruker det ikke på vanlige klær.

Anonymkode: 71720...057

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

hvorfor gidder folk å bruke tørketrommel når en ser hvor mye det sliter på klærne? Brukte noen uker og håndklær og sendetøy be jo tynnslitt på noen få vask. 

Anonymkode: 78366...306

Enten har du kjøpt den billigste og dårligste trommelen du fant eller så er klærne dine av billig og dårlig kvalitet. Har tromlet både håndklær, sengetøy, undertøy og vanlige klær i 15-20 år og aldri opplevd at noe har blitt tynnslitt etter noen få vask! Håndklærne våre er 10 år gamle og tromlet hver uke i disse årene. De er fortsatt tålig fine i både farge og tykkelse. 
Klestørking inne er en forbanna uting, derfor bruker vi trommel på alt unntatt penere tøy som ikke bør tromles, anslagsvis en maskin i uken, som tørkes på bad eller vaskerom som er godkjent våtrom med god varme og avtrekk, eller ute i sommerhalvåret om det er klestørk ute. Kun unntaksvis kan et tørkestativ plasseres i stua for kortere tid, men da skal det være varmt i huset og luftes etterpå.

Anonymkode: cfe7c...9c2

• Liker 3
Skrevet

Ante ikke at jeg trengte tørketrommel før jeg fikk det. Det gikk fint å snortørke undertøy og håndklær, men du verden så lettvint det er å hive det i tørketrommelen. 

Vårt vanlige tøy og ulltøy snortørker jeg fremdeles, men jeg regner med at det meste av kommende babys klær vil gå i trommelen. :)

Anonymkode: 1da73...14f

Skrevet

Det som blir av lo i vaskemaskinen er nesten utelukkende fiber som kommer av slitasje på klærne.... FRA BRUK og VASKEN av de!

Ikke tørketeommelen!

husker det var et tema på abels tårn der de tok opp dette. 
bruker trommelen på alt! Bortsett fra bukser med stretch.. selv ull, trommelen har et skånsomt ullprogram, og vi bruker nye ull! Klærne blir ikke mer slitt

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på en ting med tørketrommel. Jeg leide en leilighet inkludert en tørketrommel. Jeg likte den og brukte den ofte til håndklær, for at de ikke skulle bli stive. 

MEN. Den klarte ikke tørke helt tørt, så jeg måtte henge det opp like vell 😂 Var det da bare en dårlig tørketrommel eller er alle sånn? 

Denne var ikke koblet til noe avløp, måtte selv tømme den for vann. 

Håndklærne var liksom bitte litt fuktige etter tørketrommelen, ikke våte, men fortsatt ikke tørt nok til at jeg kunne brette det med en gang inn i skap. 

Eksen min dreit i det, og bare brettet alt med en gang, og det endte med at håndklærne luktet litt muggent etter hvert 🙄 

er alle tørketrommeler sånn eller var denne bare dårlig? Eller var det fordi den ikke var koblet i avløp?

Anonymkode: 59015...cda

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på en ting med tørketrommel. Jeg leide en leilighet inkludert en tørketrommel. Jeg likte den og brukte den ofte til håndklær, for at de ikke skulle bli stive. 

MEN. Den klarte ikke tørke helt tørt, så jeg måtte henge det opp like vell 😂 Var det da bare en dårlig tørketrommel eller er alle sånn? 

Håndklærne var liksom bitte litt fuktige etter tørketrommelen, ikke våte, men fortsatt ikke tørt nok til at jeg kunne brette det med en gang inn i skap. 

Eksen min dreit i det, og bare brettet alt med en gang, og det endte med at håndklærne luktet litt muggent etter hvert 🙄 

er alle tørketrommeler sånn eller var denne bare dårlig? Eller var det fordi den ikke var koblet i avløp?

Bare dårlig tørketrommel. Vi må tømme vannbeholderen for egen maskin, men klærne blir helt tørre.

Anonymkode: e0936...ba9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må tømme vannbeholder for vann, og fjernet loet etter hver bruk. Så må den renses med jevne mellomrom, det er et filter eller hva jeg skal kalle det, som en kommer til ved åpne under et deksel. 
Trommelen min er ca 15 år, og tørker fortsatt helt tørt håndklær og sengetøy.

Anonymkode: fcd41...bb0

• Liker 3
Skrevet

Kan jeg ha en tørketrommel på badet selv om det ikke er lagt opp til det? Den trenger bare strøm?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi her på Vestlandet er det umulig å tørke klær ute fra september til mai.

Anonymkode: 48a27...56c

Jeg tørker klærne ute på Vestlandet hele året - går helt fint det.

Anonymkode: 68c41...2a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tørker klærne ute på Vestlandet hele året - går helt fint det.

Hvor nær sjøen bor du? Vi har tomt med strandlinje, og her er det fuktig hele året. Har ikke mulighet til å tørke under tak ute.

• Liker 3
Skrevet

Hvis man har plass til å henge opp tøyet er det mye bedre å bruke luftavfukter enn en tørketrommel. Den trekker fuktigheten ut av plaggene og holder rommet tørt. Tar mindre plass og bråker mindre. 

Anonymkode: 1a46a...e7d

Skrevet

Tørketrommel fjerner også hår og støv fra tøyet. Ingen slitasje på mitt tøy. Brukt i mange år

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvor nær sjøen bor du? Vi har tomt med strandlinje, og her er det fuktig hele året. Har ikke mulighet til å tørke under tak ute.

Jeg bor ca. 200 - 300 m fra fjorden, men jeg har tak ute som jeg tørker klærne under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...