AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 hvorfor gidder folk å bruke tørketrommel når en ser hvor mye det sliter på klærne? Brukte noen uker og håndklær og sendetøy be jo tynnslitt på noen få vask. Anonymkode: 78366...306 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvorfor gidder folk å bruke tørketrommel når en ser hvor mye det sliter på klærne? Brukte noen uker og håndklær og sendetøy be jo tynnslitt på noen få vask. Anonymkode: 78366...306 Så at man ikke får fuktskader av å tørke ting på rommet (som noen skrev i et annet tema) Anonymkode: ddab4...2c5 12
Jdz Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Har ikke tørketrommel, men savner det av og til for ting som håndklær, dun, puter etc. Hadde ikke brukt det på annet tøy. Har liten tro på håndklær er tynnslitte etter noen uker. Foreldrene mine har tromlet håndklær bestandig og har håndklær som er minst ti år gamle. Lufttørkede håndklær blir uansett veldig stive og jeg hadde gjerne tatt litt mer slitasje som et kompromiss. 12
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Fordi her på Vestlandet er det umulig å tørke klær ute fra september til mai. Anonymkode: 48a27...56c 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Det sliter ikke merkverdig mer på klærne. Det er hvert fall ikke det som gjør at klær her kasseres. Om håndklærne dine blir så merkbart slitte etter kun få uker, så er det kvaliteten på håndklærne dine som er elendig. Har hatt håndklærne mine lenger enn tørketrommel her. Anonymkode: cf949...96e 17
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Har tørketromlet alle klærne mine de siste åtte månedene uten noen som helst tegn på slitasje. Kommer gladelig til å fortsette. Anonymkode: 84ba1...736 3
Millimani Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): hvorfor gidder folk å bruke tørketrommel når en ser hvor mye det sliter på klærne? Brukte noen uker og håndklær og sendetøy be jo tynnslitt på noen få vask. Anonymkode: 78366...306 Da er det i så tilfelle elendig kvalitet på håndklærne dine! Du skal for øvrig tørke frotté for seg, krepp for seg, flanell for seg, bomull for seg, dun for seg, osv. Hvis du tørker frottéhåndklærne dine sammen med tøy av annet stoff enn frotté, så er det ganske enkelt forklaringen på hvorfor de blir så fort tynnslitt 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 Har alltid brukt tørketrommel på håndklær, sengetøy og klær som tåler det. De blir mye mykere etter en runde i tørketrommelen enn å henge til tørk. Anonymkode: 187af...871 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Skrevet 26. desember 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Så at man ikke får fuktskader av å tørke ting på rommet (som noen skrev i et annet tema) Anonymkode: ddab4...2c5 Det er jo bare å tørke klærne på badet, tørkerommet eller ute. Anonymkode: f8fd1...647
PetterKanin Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 Hvorfor ikke tørketrommel? Den sliter minimalt på klærne,!en sørger for at de blir uten nupper. 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 1. Fordi, med små barn, så er det umulig å få tørket klærne i samme hyppighet som det vaskes. 2. Fordi vi ikke har plass til å ha flere tørkestativ stående samtidig. 3. Fordi hvem gidder å bruke tid på å henge opp alt tøyet? Anonymkode: 2a238...cea 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #12 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo bare å tørke klærne på badet, tørkerommet eller ute. Anonymkode: f8fd1...647 På badet har jeg, for eksempel, ingen plass, og å tørke på badet tar laaaang tid Anonymkode: ddab4...2c5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har tørketromlet alle klærne mine de siste åtte månedene uten noen som helst tegn på slitasje. Kommer gladelig til å fortsette. Anonymkode: 84ba1...736 Bruker du ikke ull? Anonymkode: dbc03...a90 1
Løken Skrevet 26. desember 2020 #14 Skrevet 26. desember 2020 1. Klesvasken går fortere, og man slipper det rotet det er å ha et tørkestativ stående fremme 2. Det er sabla effektivt på hundehår 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #15 Skrevet 26. desember 2020 Vel, vi har ikke ubegrenset med plass til å tørke klær. På badet er det ikke en gang plass til tørkestativ, så det må stå på kjøkkenet de ekstremt få gangene det blir dratt frem. Her tørkes alt bortsett fra ull i tørketrommelen. Ingenting som har blitt tynnslitt enda, selv om vi har hatt den i 6 år. Anonymkode: b81d6...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #16 Skrevet 26. desember 2020 Bruker på klær jeg ikke er redd for, sengeklær, sokker håndduker etc. Bruker det fordi jeg ikke vil ha fuktskader i huset,, fordi jeg ikke gidder tørkestativ som fyller hele jævla rommet, fordi jeg ikke gidder pinnestive håndduker og fordi jeg ikke tørker klær ute. Anonymkode: ff152...9a8 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #17 Skrevet 26. desember 2020 Alt går i tørketrommelen, unntatt de mest delikate silkeplaggene og hjemmestrikkede ullplagg. Går helt fint. Anonymkode: ea22d...faa 4
Fjaselina Skrevet 26. desember 2020 #18 Skrevet 26. desember 2020 Her i huset går vaskemaskin og tørketrommel nesten daglig. Kunne ikkje tenkt meg å ikkje ha tørketrommel! Dei plagg som ikkje kan tromlast, som ull, stretchjeans og litt finklær, får plass på tørkestativ på badet. Skrekk og gru om alt skulle ha vore der, det hadde jo ikkje blitt plass! Og slitasjen er ikkje så stor! 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #19 Skrevet 26. desember 2020 Om tørketrommelen sliter så mye på håndklær og sengetøyet som du påstår,TS, så er det dårlig kvalitet på de. Har ikke opplevd at tørketrommelen sliter på klærne. Anonymkode: fcd41...bb0 6
tussi84 Skrevet 26. desember 2020 #20 Skrevet 26. desember 2020 Glad for at vi har tørketrommel av flere grunner. 1. Klær som henges opp hos oss bruker 1 til 2 døgn å tørke. Spørs på hvor stort plagg. Er maks plass til 1 og halv til 2 maskiner på stativet med klær til kun oss voksne. Ingen mulighet til å ha flere tørke stativ her. 2. Med baby i hus går det fort flere sett med klær om dagen, spes overdeler pga gulping. Og han blir ikke noe mindre møkkete når han begynner i bhg, eller begynner å leke ute. Kun de klærne som ikke tåler tørk henger jeg opp. 3. Håndklær og sengetøy blir mye mer mykt etter en runde i tørketrommelen. I en periode hadde vi ikke tørketrommel og håndklær ble stive av å henge til tørk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå