Gå til innhold

hvorfor tørketrommel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor gidder folk å bruke tørketrommel når en ser hvor mye det sliter på klærne? Brukte noen uker og håndklær og sendetøy be jo tynnslitt på noen få vask. 

Anonymkode: 78366...306

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvorfor gidder folk å bruke tørketrommel når en ser hvor mye det sliter på klærne? Brukte noen uker og håndklær og sendetøy be jo tynnslitt på noen få vask. 

Så at man ikke får fuktskader av å tørke ting på rommet (som noen skrev i et annet tema) 

Anonymkode: ddab4...2c5

• Liker 12
Skrevet

Har ikke tørketrommel, men savner det av og til for ting som håndklær, dun, puter etc. Hadde ikke brukt det på annet tøy.

Har liten tro på håndklær er tynnslitte etter noen uker. Foreldrene mine har tromlet håndklær bestandig og har håndklær som er minst ti år gamle. Lufttørkede håndklær blir uansett veldig stive og jeg hadde gjerne tatt litt mer slitasje som et kompromiss.

• Liker 12
Skrevet

Fordi her på Vestlandet er det umulig å tørke klær ute fra september til mai.

Anonymkode: 48a27...56c

• Liker 7
Skrevet

Det sliter ikke merkverdig mer på klærne. Det er hvert fall ikke det som gjør at klær her kasseres. 

Om håndklærne dine blir så merkbart slitte etter kun få uker, så er det kvaliteten på håndklærne dine som er elendig. Har hatt håndklærne mine lenger enn tørketrommel her. 

Anonymkode: cf949...96e

• Liker 17
Skrevet

Har tørketromlet alle klærne mine de siste åtte månedene  uten noen som helst tegn på slitasje. Kommer gladelig til å fortsette.

Anonymkode: 84ba1...736

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da er det i så tilfelle elendig kvalitet på håndklærne dine! Du skal for øvrig tørke frotté for seg, krepp for seg, flanell for seg, bomull for seg, dun for seg, osv. Hvis du tørker frottéhåndklærne dine sammen med tøy av annet stoff enn frotté, så er det ganske enkelt forklaringen på hvorfor de blir så fort tynnslitt :regler:

• Liker 5
Skrevet

Har alltid brukt tørketrommel på håndklær, sengetøy og klær som tåler det. De blir mye mykere etter en runde i tørketrommelen enn å henge til tørk.

Anonymkode: 187af...871

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Så at man ikke får fuktskader av å tørke ting på rommet (som noen skrev i et annet tema) 

Det er jo bare å tørke klærne på badet, tørkerommet eller ute. 

Anonymkode: f8fd1...647

Skrevet

Hvorfor ikke tørketrommel? Den sliter minimalt på klærne,!en sørger for at de blir uten nupper.

• Liker 4
Skrevet

1. Fordi, med små barn, så er det umulig å få tørket klærne i samme hyppighet som det vaskes. 

2. Fordi vi ikke har plass til å ha flere tørkestativ stående samtidig. 

3. Fordi hvem gidder å bruke tid på å henge opp alt tøyet? 

Anonymkode: 2a238...cea

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo bare å tørke klærne på badet, tørkerommet eller ute. 

Anonymkode: f8fd1...647

På badet har jeg, for eksempel, ingen plass, og å tørke på badet tar laaaang tid 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har tørketromlet alle klærne mine de siste åtte månedene  uten noen som helst tegn på slitasje. Kommer gladelig til å fortsette.

Anonymkode: 84ba1...736

Bruker du ikke ull?

Anonymkode: dbc03...a90

• Liker 1
Skrevet

1. Klesvasken går fortere, og man slipper det rotet det er å ha et tørkestativ stående fremme

2. Det er sabla effektivt på hundehår

• Liker 3
Skrevet

Vel, vi har ikke ubegrenset med plass til å tørke klær. På badet er det ikke en gang plass til tørkestativ, så det må stå på kjøkkenet de ekstremt få gangene det blir dratt frem. Her tørkes alt bortsett fra ull i tørketrommelen. Ingenting som har blitt tynnslitt enda, selv om vi har hatt den i 6 år. 

Anonymkode: b81d6...7b9

• Liker 1
Skrevet

Bruker på klær jeg ikke er redd for, sengeklær, sokker håndduker etc.

Bruker det fordi jeg ikke vil ha fuktskader i huset,, fordi jeg ikke gidder tørkestativ som fyller hele jævla rommet, fordi jeg ikke gidder pinnestive håndduker og fordi jeg ikke tørker klær ute. 

Anonymkode: ff152...9a8

• Liker 4
Skrevet

Alt går i tørketrommelen, unntatt de mest delikate silkeplaggene og hjemmestrikkede ullplagg. Går helt fint. 

Anonymkode: ea22d...faa

• Liker 4
Skrevet

Her i huset går vaskemaskin og tørketrommel nesten daglig. Kunne ikkje tenkt meg å ikkje ha tørketrommel! 

Dei plagg som ikkje kan tromlast, som ull, stretchjeans og litt finklær, får plass på tørkestativ på badet. Skrekk og gru om alt skulle ha vore der, det hadde jo ikkje blitt plass!

Og slitasjen er ikkje så stor!

• Liker 2
Skrevet

Om tørketrommelen sliter så mye på håndklær og sengetøyet som du påstår,TS, så er det dårlig kvalitet på de. Har ikke opplevd at tørketrommelen sliter på klærne. 

Anonymkode: fcd41...bb0

• Liker 6
Skrevet

Glad for at vi har tørketrommel av flere grunner. 

1. Klær som henges opp hos oss bruker 1 til 2 døgn å tørke. Spørs på hvor stort plagg. Er maks plass til 1 og halv til 2 maskiner på stativet med klær til kun oss voksne. Ingen mulighet til å ha flere tørke stativ her.

2. Med baby i hus går det fort flere sett med klær om dagen, spes overdeler pga gulping. Og han blir ikke noe mindre møkkete når han begynner i bhg, eller begynner å leke ute. Kun de klærne som ikke tåler tørk henger jeg opp.

3. Håndklær og sengetøy blir mye mer mykt etter en runde i tørketrommelen. I en periode hadde vi ikke tørketrommel og håndklær ble stive av å henge til tørk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...