Kittyfox Skrevet 26. desember 2020 #1 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg har fått pastamaskin i julegave (halleluja). Jeg er mest glad i tagliatelle, men det er også med så man kan lage spagetti og lasagneplater. kan dere gi meg oppskrift/link på deres beste pastarett? 😋😋😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Del Skrevet 26. desember 2020 Hjemmelagd lasagne er jo knallgodt. Denne for eksempel https://trinesmatblogg.no/recipe/lasagne-til-mafiaen/ Ellers syns jeg ravioli er kjempegodt https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/hjemmelaget-ravioli/ https://gladkokken.no/oppskrifter/hjemmelaget-ravioli-fyllt-med-deilig-kjott-og-ost-i-en-spicy-tomatsaus Anonymkode: 5459d...94a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hjemmelagd lasagne er jo knallgodt. Denne for eksempel https://trinesmatblogg.no/recipe/lasagne-til-mafiaen/ Ellers syns jeg ravioli er kjempegodt https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/hjemmelaget-ravioli/ https://gladkokken.no/oppskrifter/hjemmelaget-ravioli-fyllt-med-deilig-kjott-og-ost-i-en-spicy-tomatsaus Anonymkode: 5459d...94a Takk 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Del Skrevet 27. desember 2020 Ekte pasta Carbonara etter italiensk oppskrift, altså ikke med fløte i. Skal bare være pasta, egg, to oster, kjøtt, litt salt og pepper. Er mannen som lager, men bare google det og velg en engelsk oppskrift, hold deg unna fløte😊 Anonymkode: cfe12...480 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ekte pasta Carbonara etter italiensk oppskrift, altså ikke med fløte i. Skal bare være pasta, egg, to oster, kjøtt, litt salt og pepper. Er mannen som lager, men bare google det og velg en engelsk oppskrift, hold deg unna fløte😊 Anonymkode: cfe12...480 Takk! Har bare prøvd å lage med fløte, da skal jeg prøve å lage uten 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Del Skrevet 27. desember 2020 Pasta Vongole! Anonymkode: 23d82...a31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pasta Vongole! Anonymkode: 23d82...a31 Aldri hørt om, skal undersøkes 😋😋😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Del Skrevet 27. desember 2020 Absolutt enkleste, og som faktisk er veldig god, Cacio e pepe! Anonymkode: a037c...e4d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 27. desember 2020 #9 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Pasta Alfredo 🤩 Har ofte bacon eller sitron marinert kyllingfilet til. Alfredo saus: Fløte, mye smør, hvitløk, persille og parmesan. Smelt smør, stek hvitløk litt til du kan lukte det. Ha i fløten. Kok opp. Smak til med persille og parmesan. Veldig enkel 😄 Sitron marinade: 1dl olje, kajennepepper etter smak. Saften fra en sitron, hvitløk etter smak. Mariner kyllingfileten i ~15 min før steking 😄 Endret 27. desember 2020 av Ariana807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Librarian Skrevet 27. desember 2020 #10 Del Skrevet 27. desember 2020 Ravioli fylt med f.eks. mozzarella, spinat og basilikum - servert med en enkel smørsaus med urter (f.eks timian el. salvie) - eller bare med olivenolje, salt og pepper. Støtter ordentlig carbonara - enkelt og kjempedeilig. Pasta al limone - altså servert med en enkel sitronsaft, kjempegodt. Ser jeg går for de ganske rett frem, ukompliserte rettene. Det enkle er ofte det beste i min pasta-verden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 27. desember 2020 #11 Del Skrevet 27. desember 2020 Bucatini all’amatriciana Bucatini er lange pastarør (spaghetti med hull i) Sausen lager jeg stort sett av bacon istedet for pancetta, men Meny har pancetta. Tomatsaus (bruker en boks Mutti), en løk , chili, salt og pepper, hvitløk og parmesan på toppen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 27. desember 2020 #12 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pasta Vongole! Anonymkode: 23d82...a31 Det er kjempegodt. Hvor får du kjøpt de skjellene her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 27. desember 2020 #13 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) God pasta kan spises med bare smør, faktisk, pluss pepperdryss. For de av oss som er veldig glad i smør.. Et tynt lag med parmesan på toppen, og eventuelt litt gyldnet hvitløk, er heller ikke av veien. Endret 27. desember 2020 av T-Rex 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 27. desember 2020 #14 Del Skrevet 27. desember 2020 Frøkensina skrev (3 timer siden): Det er kjempegodt. Hvor får du kjøpt de skjellene her? Fiskebutikker eller på Meny noen dager uka stort sett her jeg bor ihvertfall. Dyrt er det, men pasta vongole er det beste jeg vet av mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 27. desember 2020 #15 Del Skrevet 27. desember 2020 Hut skrev (2 minutter siden): Fiskebutikker eller på Meny noen dager uka stort sett her jeg bor ihvertfall. Dyrt er det, men pasta vongole er det beste jeg vet av mat. Takk Det er en av mine favoritter, men jeg har aldri laget det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Del Skrevet 27. desember 2020 Fersk hjemmelaget pasta (spaghettie eller tagliatelle), godt smør, ruccola og ferskpresset sitronsaft, litt flaksalt og et par kvern pepper tilslutt Anonymkode: 555e1...676 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #17 Del Skrevet 27. desember 2020 Frøkensina skrev (6 timer siden): Bucatini all’amatriciana Bucatini er lange pastarør (spaghetti med hull i) Sausen lager jeg stort sett av bacon istedet for pancetta, men Meny har pancetta. Tomatsaus (bruker en boks Mutti), en løk , chili, salt og pepper, hvitløk og parmesan på toppen. Hvor kjøper du bucatini? Anonymkode: b0dc3...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 27. desember 2020 #18 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor kjøper du bucatini? Anonymkode: b0dc3...dc7 Sverige 😅 Pleide å kjøpe Barilla sin der, men ikke siden koronaen. Nå har jeg kjøpt på Meny, de har i allefall De Cecco sin Bucatini Piccoli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #19 Del Skrevet 27. desember 2020 Ser ut til at jeg for nok å kose meg med på nyåret 😍 takk for alle tips!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkerhøna Skrevet 27. desember 2020 #20 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Absolutt enkleste, og som faktisk er veldig god, Cacio e pepe! Anonymkode: a037c...e4d Enig i dette😃 Hvis jeg er fysen på pasta er dette mitt førstevalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå