Gå til innhold

Allergisk reaksjon av barberblader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden vært plaget av kløende utslett på leggene, og det går knapt bort uansett hva jeg gjør. Jeg har ikke begynt å bruke noen nye produkter eller noe, men jeg kom på i morges at jeg tror jeg leste et sted at noen hadde reagert allergisk på de nye barberbladene til Venus, de blå? Det er jo ikke selve bladene, men de oljene de er innsatt med. Tidligere har jeg funnet ut at jeg ikke tåler barberskum noe særlig.

Er jeg alene om å reagere slik, og er det noen som har noen tips? MACH3-bladene skal visstnok passe til damehøvlene, men det har jeg hittil ikke testet. Voks er ikke noe for meg, dessverre....

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Hm, jeg tåler ikke gillette barberskum jeg. De som er for kvinner. Ingen av dem!! får kløende utslett, og sist jeg prøvde meg fikk jeg elveblest som spredte seg oppover låra. Det er alt for mye parfyme i dem. Men gillette for menn eller first price barberskum funker fint :)

Høres rart ut at du er allergisk mot barberbladene... men de tilsetter jo all mulig drit... skjønner ikke hvorfor de skal parfymere og styre så veldig!

Endret av Lilleulv
Skrevet

De er jo tilsatt oljer i den "pleiende" (my ass! :frustrert:) stripen, og jeg har lest før at folk har reagert på disse stripene. Barberskum tåler jeg ikke noen typer av, som oftest bruker jeg dusjolje til barbering, og det har funket supert fram til i det siste.

Må nok prøve MACH3-blader i stedet :(

Gjest Lilleulv
Skrevet

dakar... :troest:

Prøv mach. jeg liker mach mye bedre enn venus. synes den barberer tettere og at jeg blir glattere. hadde venus en gang, og var ikke fornøyd!!

Skrevet

Og bladene passer på Venus-høvelen? Ikke dumt. I tillegg tipper jeg MACH-bladene er billigere.

Nå skal utslettet bort!

Gjest Lilleulv
Skrevet
Og bladene passer på Venus-høvelen? Ikke dumt. I tillegg tipper jeg MACH-bladene er billigere.

hm det vet jeg sannelig ikke, men kan være...? god bedring da :)

Skrevet

Mach-bladene passer til Venus-høvelen ja. Prisen tror jeg er ganske lik?

Skrevet
Mach-bladene passer til Venus-høvelen ja. Prisen tror jeg er ganske lik?

Da får jeg prøve, da :)

(Sist jeg kjøpte blader, betalte jeg 89,50 for 4 stk...)

Skrevet

Jeg reagerer også på barberskum, og bruker dusjolje til barbering. Skyller leggene godt med varmt vann før jeg barberer, og synes dette reduserer røde prikker og kløe. Hadde ekstremt kløe her en natt etter å ha barbert uten å ha varmet opp leggene. Måtte stå opp å smøre meg inn med Hydrokortison for å få sove....

Og, ja, Mac er billigere, men synes ikke bladet er like fleksibelt som Venus.

Skrevet

Mach-bladene er bedre (og passer på samme skaft!) og jeg synes jeg får en tettere barbering da. Merkelig atgutta skal ha bedre blader enn oss, vi har da store flater som skal tas :)

Murf

Skrevet

Jeg kjøpte selvsagt MACH3-blader i går, for å teste. Så langt er inntrykket positivt; jeg synes bladene barberer tettere, og er lettere å kontrollere. Og mens 4 Venus Divine-blader kostet 90,-, koster 4 MACH-blader 60 kroner....

Så jenter ser ut til å betale mer for mindre; bladene for gutta er ment å brukes i ansiktet, og må derfor naturligvis være skarpere enn de for jenter.

Gjest Fruktfat
Skrevet

kan være aloe veraen i "stripa" du reagerer på!

Skrevet
kan være aloe veraen i "stripa" du reagerer på!

Ja, jeg har hørt at enkelte kan reagere på aloe vera, men jeg har ikke reagert på ren aloe, i hvertfall. Nå har jeg testet MACH3-bladene den siste uka, men de er ikke så fleksible som jentebladene, dessverre. Løsningen blir vel å fjerne den "pleiende" stripa med makt :frustrert:

Skrevet

Jeg får av og til en forferdelig kløe hvis jeg bruker bladene til Gilette i alle fall.

Skrevet
Jeg får av og til en forferdelig kløe hvis jeg bruker bladene til Gilette i alle fall.

Hva gjør du i stedet? Det finnes jo ikke noe alternativ..(voksing osv er ikke noe for meg=>inngrodde hår uansett)

Skrevet

Jeg har prøvd meg på hårfjernings-krem, men det er ikke alltid jeg har tålmodighet og bruker bladene til tross for kløe.

Skrevet

I går stjal jeg litt av sambos ekstremt effektive eksemsalve, og i dag er prikkene så godt som borte. Nå kan jeg teste konsekvent for å se hva det virkelig er som er årsaken til prikkene.

Skrevet

Ja, jeg er også allergisk mot mange Gilette produkter, spesielt barberskum og blader for kvinner. Jeg har faktisk gått helt over til engangshøvler, de passer mye bedre for meg. De er så billige at de ikke er tilsatt alt dette "flotte".

Dessuten har jeg gått helt bort i fra de produktene som er for kvinner og bruker min manns barberskum eller dusjoljen til min datter når jeg barberer meg. Så det er mitt tips :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...