Gå til innhold

Flytte barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å flytte med barn? Vi har funnet oss en gård som vi liker veldig godt, og kunne tenke oss å flytte dit. Det er 4 timer fra her vi bor nå, så det innebærer flytting fra venner, skole og besteforeldre. Barna er med i diskusjonen om å flytte, og er veldig positive til det. Allikevel er jeg redd for å rive fra dem det trygge og vante. Barna er fra 3 til 15år. Noen erfaringer? Rååd? 

Anonymkode: aad2a...eea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de eldste barna positive til å flytte fra venner og familie, 4 timer vekk? 😮 Det høres rart ut.

Anonymkode: 2b89e...e7e

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

En gård? 

Og hvor lang reisevei blir det mht skole, fritidsaktiviteter, venner etc for barna? 

Og 15 år? Rive ungen bort fra alt? 

Hadde jeg aldri gjort mot ungen min. Hadde minst ventet til eldste flyttet på hybel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er de eldste barna positive til å flytte fra venner og familie, 4 timer vekk? 😮 Det høres rart ut.

Skjønner det kan være vanskelig å forstå. Men denne gården har dyr og muligheter som mine barn har stor int for

Skrevet
WhisperingWind skrev (15 minutter siden):

En gård? 

Og hvor lang reisevei blir det mht skole, fritidsaktiviteter, venner etc for barna? 

Og 15 år? Rive ungen bort fra alt? 

Hadde jeg aldri gjort mot ungen min. Hadde minst ventet til eldste flyttet på hybel. 

Ligger veldig sentralt. 3 min fra skole, bhg og gode aktiviteter

Skrevet

Null stress med 3 åringen men 15 åringen derimot kan det bli tøft for. Ikke så lett å være ny på skole osv når man er 15. Men om vedkommende selv ønsker så er det jo greit tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner det kan være vanskelig å forstå. Men denne gården har dyr og muligheter som mine barn har stor int for

Ja, det synes jeg høres veldig merkelig ut. Men barna trives kanskje ikke der de er siden de synes det er greit. Men hvis alt bare er flott og barna vil flytte så skjønner jeg ikke helt hva slags erfaringer du er ute etter. 

Kjenner til to familier som flyttet til landligere strøk, de bodde da i byen, me ville ha et annet liv, med dyr og ro og alt det der. Det funket i under et år før de kom tilbake fordi det ikke fungerte, men det kan jo selvsagt fungere for dere. :) 

Selv hadde jeg aldri flyttet vekk fra det kjente og kjære barna har, en ting er hvis de ikke trives men hvis de er et sted der alt bare er fantastisk så hadde jeg holdt meg der. Don't rock the boat. For man har ingen garanti for at ting vil fungere med venner og skole et annet sted, men det er jo en del av det ukjente det. 

Skrevet

Jeg har flyttet 2 ganger med barn. 
man kan være heldig med klasse og man kan være uheldig. 
tenker det viktigste er at de store barna selv vil. 
har gått greit med begge mine hver gang. 
kjør på tenker jeg. Hvis det positive med gården veier opp for de mulige ulempene ville jeg ikke nølt. 
lykke til ❤️

Anonymkode: f74e6...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...