Gå til innhold

Når den ene i forholdet tenker som singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble det liksom.. "dere"? Når ble det "hva skal vi til sommeren", "det skulle vi dratt", "sånt hus kunne vi bodd i" osv prat?  Jeg og kjæresten har vært sammen snart ett år og likevel har han en "jeg" tankegang. "Jeg vil til syden, jeg skal inn til byen, jeg kunne tenkt meg å bo i et sånt hus, jeg har planer om å gjøre x og y". Ingen gang er det tenkt at "vi" skal. Han skulle i middag hos sine foreldre i julen og sa at han visste ikke om jeg var bedt, så han ringte for å spørre. Faren hans ble sjokkert og spurte "hva faen tror du", selvsagt var jeg bedt. 

Jeg har prøvd å snakke med ham, han sier han bare ikke ser for seg oss når vi snakker om sånt, men at han er glad i meg og hva mer vil jeg. Han sier det kommer, og at vi bare får vente, men jeg føler at jeg i mellomtiden mister lysten på alt for det er ikke så mye "jeg har ryggen din" følelse her nå.. hjelp?

Anonymkode: 1977f...afe

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja min samboer er fremdeles litt sånn etter 10 år sammen. Tror bare han har en litt egoistisk tankegang. Han planlegger aldri store ting uten å tenke på oss to da men det er alltid "jeg" ikke "vi". For meg er det ikke såå farlig men en gang i blant blir jeg litt oppgitt. Men vet jo at jeg kan ha litt sånne tendenser selv også i blant, ser på oss som to unike personer som er i et forhold, ikke som en enhet, om du forstår.

Anonymkode: 28d5c...1cb

• Liker 2
Skrevet

Har du det ellers bra i forholdet så vent en stund til. Og vinkle ting litt fra din side så kanskje han speiler deg etter hvert. 

Å, vet du hva vi burde gjøre nyttårsaften? 

Jeg har lyst til at vi skal dra dit eller dit når korona er over, hva tenker du? 

Foreldrene våre har bedt oss på middag. 

Hva skal vi ha til middag? 

Hva skal vi finne på til helga? 

Hvordan tenker du vi skal gjøre..  

Kjøpe hus sammen kan man jo drømme litt om innimellom uansett. 

Begynn å gi litt forventninger om det, men ikke noe press. 

Anonymkode: ef0c7...3b7

• Liker 2
Skrevet

Hvis han ikke tar deg med i fremtidsplaner etter et år så tar han ikke forholdet seriøst, tenker jeg. Da ser han ikke for seg en fremtid med deg. Er jo sikkert forskjellig hvor lang tid folk bruker men ja...

Anonymkode: e2825...b2d

• Liker 4
Skrevet

Eksen var sånn. Jeg var ikke inkludert i hans fremtidsplaner. Utrolig sårt. 

Anonymkode: 960a1...a61

• Liker 4
Skrevet

Tok ikke mange månedene før mannen begynte å si "vi" om slike ting.

Anonymkode: cefc8...e16

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nja min samboer er fremdeles litt sånn etter 10 år sammen. Tror bare han har en litt egoistisk tankegang. Han planlegger aldri store ting uten å tenke på oss to da men det er alltid "jeg" ikke "vi". For meg er det ikke såå farlig men en gang i blant blir jeg litt oppgitt. Men vet jo at jeg kan ha litt sånne tendenser selv også i blant, ser på oss som to unike personer som er i et forhold, ikke som en enhet, om du forstår.

Anonymkode: 28d5c...1cb

Helt utrolig at du tolererer dette. Ti år!! 

Anonymkode: 70e45...68b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Når ble det liksom.. "dere"? Når ble det "hva skal vi til sommeren", "det skulle vi dratt", "sånt hus kunne vi bodd i" osv prat?  Jeg og kjæresten har vært sammen snart ett år og likevel har han en "jeg" tankegang. "Jeg vil til syden, jeg skal inn til byen, jeg kunne tenkt meg å bo i et sånt hus, jeg har planer om å gjøre x og y". Ingen gang er det tenkt at "vi" skal. Han skulle i middag hos sine foreldre i julen og sa at han visste ikke om jeg var bedt, så han ringte for å spørre. Faren hans ble sjokkert og spurte "hva faen tror du", selvsagt var jeg bedt. 

Jeg har prøvd å snakke med ham, han sier han bare ikke ser for seg oss når vi snakker om sånt, men at han er glad i meg og hva mer vil jeg. Han sier det kommer, og at vi bare får vente, men jeg føler at jeg i mellomtiden mister lysten på alt for det er ikke så mye "jeg har ryggen din" følelse her nå.. hjelp?

Anonymkode: 1977f...afe

Mener du at dere er sammenvokst i hoften, Ts? 
Dersom han virkelig, virkelig vil til Provance neste sommer så drar han dit. Og ingen som er det minste glad i han står i veien for den planen. Selvsagt kan du si «det vil jeg også - la oss dra sammen!» men dere er jo ikke sammen koste. Så din drøm for 2020 kan være 4 uker i Venezia. Da drar dere hver deres tur, null problem. 

Å være et par skal være en økning i livskvalitet for begge parter. Da må begge parter tåle å være individ som bor sammen, ikke et par som inngår endeløse, helt poengløse kompromisser som ødelegger livskvaliteten.

Anonymkode: eced7...cf4

Skrevet

Mannen til venninna mi er sånn. Og de har vært et par i 32 år. 

Anonymkode: 2a3e6...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mener du at dere er sammenvokst i hoften, Ts? 
Dersom han virkelig, virkelig vil til Provance neste sommer så drar han dit. Og ingen som er det minste glad i han står i veien for den planen. Selvsagt kan du si «det vil jeg også - la oss dra sammen!» men dere er jo ikke sammen koste. Så din drøm for 2020 kan være 4 uker i Venezia. Da drar dere hver deres tur, null problem. 

Å være et par skal være en økning i livskvalitet for begge parter. Da må begge parter tåle å være individ som bor sammen, ikke et par som inngår endeløse, helt poengløse kompromisser som ødelegger livskvaliteten.

Anonymkode: eced7...cf4

Oi, du vet virkelig lite om parforhold.

Anonymkode: a0e2d...982

• Liker 4
Skrevet

Min kjæreste er også sånn etter flere år, men han har brent seg etter flere samboerforhold så da han møtte meg var han tilbakeholden med alt. 

Anonymkode: 2f30a...7f1

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i litt over to år, og han har tenkt "vi" ganske lenge. Det handler ikke om å være sammenvokst ved hoften - vi gjør jo ting separat veldig ofte. Men utgangspunktet for et forhold bør jo være at man vil være mest mulig sammen, og at alt du gjør er bedre i fellesskap enn alene. 

Jeg er selv over snittet glad i alenetid, men har erfart at med rett partner så er det meste bedre sammen. En film vi ser i fellesskap som vi kan snakke om senere, et sted vi reiser sammen osv. Vi får begge våre doser alenetid, men jeg har foreløpig ikke behov å reise alene, eller oppleve ting alene. Det gjorde jeg mye de siste ti årene før vi traff hverandre. 

Jeg regner med at dere ikke bor sammen. Jeg hadde nok lagt en del planer på egenhånd, og fått ham til å erfare at han må inkludere deg i sitt liv dersom han vil se deg. Han kan ikke bare "ha deg der" når det er behagelig, men ikke inkludere deg i fremtidige planer.

Anonymkode: 0be25...56d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min kjæreste er også sånn etter flere år, men han har brent seg etter flere samboerforhold så da han møtte meg var han tilbakeholden med alt. 

Anonymkode: 2f30a...7f1

Jau... den der er det mange menn som bruker. 🙄

I min krets er ikke det rødt flagg, det er slik startpistolskudd. Man løper! 

Vi har hatt mang en latter angående "brent seg før" menn vi brant oss på før vi skjønte at da løper man. Fort! 

Anonymkode: 37c40...545

Skrevet

Kona mi sier at VI skal ditt og datt uten at jeg har kommet med mine ønsker. Jeg skulle faktisk ønske at hun sa JEG, for da hadde hun ikke automatisk inkludert meg i hennes ønsker.

Til sommeren skal visst VI til Lofoten. Men JEG skal skal kjøre motorsykkel på Vestlandet. He he.

Anonymkode: 61af2...ee4

• Liker 2
Skrevet

Stort rødt flagg. Særlig det at selv faren og reagerer på at han er rasshøl mot deg. 

Anonymkode: b687e...898

• Liker 2
Skrevet

Vært sammen i 6 år, med felles barn og greier. Han sier fortsatt «jeg» ofte! 

Anonymkode: 36048...923

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kona mi sier at VI skal ditt og datt uten at jeg har kommet med mine ønsker. Jeg skulle faktisk ønske at hun sa JEG, for da hadde hun ikke automatisk inkludert meg i hennes ønsker.

Til sommeren skal visst VI til Lofoten. Men JEG skal skal kjøre motorsykkel på Vestlandet. He he.

Anonymkode: 61af2...ee4

Tviler på du kommer deg andre steder enn til Lofoten, Tøflus. 

Anonymkode: b687e...898

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...