Gå til innhold

Bridgerton

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp ferdig med Queen Charlotte og likte den så godt! Veldig mange sterke og fine øyeblikk.

Anonymkode: 37ffd...53d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er nettopp ferdig med Queen Charlotte og likte den så godt! Veldig mange sterke og fine øyeblikk.

Anonymkode: 37ffd...53d

Den var helt nydelig 💗💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 11.48):

Er du stein dum? Har hvite mennesker samme grusomme historie som mennesker av farge? Nei - såklart ikke og derfor kan man ikke snu på det etter eget ønske!

Anonymkode: fbeb9...4dc

Ja, hvite har like grusom historie som svarte.

AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 13.06):

Svaret på det er ja.

Folk må slutte å tro på myten om at det bare er fargede mennesker som har lidd opp igjennom historien. 

Og man må slutte å tro på myten at det bare var hvite som er grunnen til at folk lider

Anonymkode: 4eeeb...d93

Jepp.

Anonymkode: 250d6...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Noen som har starta på sesong 3?

SPOILER

Jeg hsr lest bøkene, og etter disse 4 episodene er jeg litt usikker på hvordan de skal få inn Benedicts historie i dette. Så for meg at denne sesongen var den hvor han skaø møte sin askepott, men om han er opptatt med noen andre lurer jeg på hvordan han skal få riktig mindset til det første møtet. Om ikke lady arnold viser seg å være stemora da, det hadde vært litt gøy.

Anonymkode: 15e60...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det blitt! Bare ta hvilken som helst serie/film av nyere dato. Må være med minoriteter av ymse slag slik at ingen blir krenket eller utestengt...

Anonymkode: 80ffb...393

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett 3 episoder. Litt skuffet egentlig. Colin og Penelope mangler kjemi synes jeg. 

Anonymkode: 8f9fb...af9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hsr lest bøkene, og etter disse 4 episodene er jeg litt usikker på hvordan de skal få inn Benedicts historie i dette. Så for meg at denne sesongen var den hvor han skaø møte sin askepott, men om han er opptatt med noen andre lurer jeg på hvordan han skal få riktig mindset til det første møtet. Om ikke lady arnold viser seg å være stemora da, det hadde vært litt gøy.

Spoiler

Jeg venter også på Benedicts historie. Han er min favorittbror, har sett ham på scenen flere ganger. Men nå skal det jo gå flere år fra han møter henne til det drar igang ordentlig, sånn sett er det logisk om han møter henne nå og så blir neste sesong hans. Om han nå holder på med det andre kvinnemennesket så er jo dette standarden for slike "rakes", Anthony hadde jo hun operasangerinnen helt til han falt for Kate. Og selv om Colin nå har oppdaget Penelope, så hindret det ikke han i å ta med seg et par damer til sengs.

Hva Benedict angår er jeg jamen ikke sikker på om Sophie blir en kvinne... kanskje en transperson? Han faller jo for øynene og går i årevis uten å vite hvem hun er, så hadde ikke forundret meg mye om hun blir en hen. Det ville vært veldig i tiden. Det har vært mye "representation" allerede, denne sesongen har de allerede fått med et par stk med handicap. Homofile har de allerede hatt, så det vil gi mening om trans blir det neste. 

Ellers er jeg spent på om han Francesca møter ute er Michael? Eller John? (Bare sett tre episoder til nå). Eloise møtte jo allerede sin Philip i første sesong, så jeg er spent på hvem som får sesong fire. Håper Eloise blir seg selv igjen, hun oppfører seg ganske bitchy denne sesongen. 

Anonymkode: bc385...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det heller sånn jeg også, ellers drukner det bare

SPOILER

Jeg venter også på Benedicts historie. Han er min favorittbror, har sett ham på scenen flere ganger. Men nå skal det jo gå flere år fra han møter henne til det drar igang ordentlig, sånn sett er det logisk om han møter henne nå og så blir neste sesong hans. Om han nå holder på med det andre kvinnemennesket så er jo dette standarden for slike "rakes", Anthony hadde jo hun operasangerinnen helt til han falt for Kate. Og selv om Colin nå har oppdaget Penelope, så hindret det ikke han i å ta med seg et par damer til sengs.

Hva Benedict angår er jeg jamen ikke sikker på om Sophie blir en kvinne... kanskje en transperson? Han faller jo for øynene og går i årevis uten å vite hvem hun er, så hadde ikke forundret meg mye om hun blir en hen. Det ville vært veldig i tiden. Det har vært mye "representation" allerede, denne sesongen har de allerede fått med et par stk med handicap. Homofile har de allerede hatt, så det vil gi mening om trans blir det neste. 

Ellers er jeg spent på om han Francesca møter ute er Michael? Eller John? (Bare sett tre episoder til nå). Eloise møtte jo allerede sin Philip i første sesong, så jeg er spent på hvem som får sesong fire. Håper Eloise blir seg selv igjen, hun oppfører seg ganske bitchy denne sesongen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett fire episoder synes jeg heller Penelope burde gått for Debling 😅

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er historienerd og elsker 1800-tallet. Hvorfor gjør de denne serien så politisk korrekt? Ja, jeg skjønner at de ønsker at det var slik det var på den tiden, men de overdriver noe sykt så man forstår hva Shondaland står for politisk og hva budskapet er. 

Serien er ikke historisk korrekt overhodet, og jeg mener det tar bort litt av sjarmen. Det var ikke vanlig at hvite adelskvinner ble forelsket i mørkhudede menn. Det var ikke vanlig at kvinner flørtet med menn i rullestol. Det var ikke vanlig at mange mørkhudede hadde adelige titler på England på den tiden. Hvorfor kan de ikke være mer tro mot bøkene? Det går rykter om det skal bli homofil kjærlighet også nå. Det blir sikkert Eloise, men veldig få var åpenlyse homofile på den tiden. 

Jeg forstår at det er mange som ønsker sine stemmer hørt her i verden, men hvorfor akkurat Bridgerton? 🙄

Anonymkode: 65fbd...0ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er historienerd og elsker 1800-tallet. Hvorfor gjør de denne serien så politisk korrekt? Ja, jeg skjønner at de ønsker at det var slik det var på den tiden, men de overdriver noe sykt så man forstår hva Shondaland står for politisk og hva budskapet er. 

Serien er ikke historisk korrekt overhodet, og jeg mener det tar bort litt av sjarmen. Det var ikke vanlig at hvite adelskvinner ble forelsket i mørkhudede menn. Det var ikke vanlig at kvinner flørtet med menn i rullestol. Det var ikke vanlig at mange mørkhudede hadde adelige titler på England på den tiden. Hvorfor kan de ikke være mer tro mot bøkene? Det går rykter om det skal bli homofil kjærlighet også nå. Det blir sikkert Eloise, men veldig få var åpenlyse homofile på den tiden. 

Jeg forstår at det er mange som ønsker sine stemmer hørt her i verden, men hvorfor akkurat Bridgerton? 🙄

Jeg synes den PK fortolkningen av denne historien er fantastisk bra. Jeg synes det er godt å få se folk med ulik hudfarge og funksjonsgrad i et kostymedrama. Og bøkene er ikke særlig historisk korrekte så å ta tvserien litt lengre er bare gøy. Ønsker du å se et historisk korrekt kostymedrama kan jeg anbefale the guilded age eller belgravia de er gode serier med mer historisk korrekthet enn Bridgerton. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åpenbart var det aldri meningen at den skulle være historisk korrekt... 

Da må man nok velge noe annet å se på. 

Anonymkode: 7299f...0eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Har sett ferdis sesong 3 så MULIG  SPOILER

Mine tanker etter sesongen:

-veldig fornøyd med michaela, nå blir jeg veldig spent på hvordan Shonda skal videreutvikle historia til Francesca. Og for ikke å snakke om at shondaland lovte seerne en "queer roance" og folk er forbanna over at det tyder på at francesca kan bli den aktuelle romansen og ikke Eloise/Cressida.

-Eloise og Benedict snakker om maskeraden, men jeg mener fortsatt at Benedict må ha en hel sesong mellom han møter Sophie og finner henne, og hvorfor plasserte de aubrey hall så nærme sir phillip om de ikke planla å bytte ut my cottage med aubrey hall i sesongen til Eloise?

- det var litt for lite "pining" og lengtelse mellom polin, det burde de spilt ut bedre. Del to av sesongen var dårligere enn del en liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan legge til at jeg synes de stappet såpass mye inn i denne sesongen, at jeg begynner å lure på om de vil avrunde med tre historier i ett neste gang. Det var jo delvis sånn allerede nå. Og det er vel bare bekreftet til og med sesong fire. Så kanskje ikke sikkert vi får Gregory og Hyacinths historier. Anthony og Kates reise til India kan fort bety at de skrives ut av serien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan legge til at jeg synes de stappet såpass mye inn i denne sesongen, at jeg begynner å lure på om de vil avrunde med tre historier i ett neste gang. Det var jo delvis sånn allerede nå. Og det er vel bare bekreftet til og med sesong fire. Så kanskje ikke sikkert vi får Gregory og Hyacinths historier. Anthony og Kates reise til India kan fort bety at de skrives ut av serien. 

Jeg tror de hadde så mange historier inn i denne sesongen fordi de måtte ha noe å fylle den med, samt få ballen til å rulle på de kommende sesongene. Vi kjente allerede til Polin så de trengte noe å fylle på med mellom deres scener. De måtte også få framcesca gift i god tid før hennes sesong, måtte få benedict til å fundere over valgene sine og få elosie til å se mot en annerledes fremtid enn den hun har sett for seg tidligere.  De handlingene forsto jeg godt. At de prøvde å få inn at gregory starter på eaton snart gjær meg både redd for de kommende sesongene og gjør at jeg tror rekkefølgen kanskje endres enda mer fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at de fremsnakker homofili og sier det er normalt når det ikke var normalt på 1800-tallet. Denne serien viser hvordan serieskapere  ønsket at det var på 1800-tallet, men beklager - det går ikke å endre fortiden uansett hvor høyt man skriker. 

Personlig hadde jeg likt denne serien bedre om de var mer realistisk, men Shondland driver jo med politisk propaganda. Det er flaks for Netflix at jeg liker arkitekturen, musikken, moten, interiøret og selve familien Bridgerton. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Serien er ikke woke nok.

Skammelig av serieskaperene.

Anonymkode: 4662b...d29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye kjemi mellom Penelope og Colin på bryllupet. Tok 2 min så var det ferdig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså Colin, jeg dåner 🫠

Anonymkode: d438b...827

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det jeg synes er rart er at de fremsnakker homofili og sier det er normalt når det ikke var normalt på 1800-tallet. Denne serien viser hvordan serieskapere  ønsket at det var på 1800-tallet, men beklager - det går ikke å endre fortiden uansett hvor høyt man skriker. 

Personlig hadde jeg likt denne serien bedre om de var mer realistisk, men Shondland driver jo med politisk propaganda. Det er flaks for Netflix at jeg liker arkitekturen, musikken, moten, interiøret og selve familien Bridgerton. 

Men alt av skeivt innhold har jo foreløbig skjedd i hemmelighet. Det er jo ikke så urealistisk. Om det blir godtatt åpent homofile forhold gjenstår å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...