AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Del Skrevet 26. desember 2020 Flere som har begynt på denne? Ny serie basert på kioskromaner, men med en mer moderne vri. Anonymkode: bc385...8ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Del Skrevet 26. desember 2020 Har sett en episode, men irriterer meg over at de har satt inn mange skuespillere med afrikansk utseende. Blir så rart og uekte når det handler om engelsk overklasse på tidlig 1800-tall. Det fantes ikke svarte mennesker i den britiske overklassen den gangen. Hvis det var svarte i England den gangen så var de tjenestefolk som noen rike engelskmenn hadde tatt med fra koloniene. Hvofor lage det sånn? Det neste blir vel en serie om den engelske kongefamilien hvor dronning Elizabeth er afrikaner. Anonymkode: 2523a...b22 41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Del Skrevet 27. desember 2020 Selv om det er urealistisk lot jeg meg ikke plage av at det er mørkhudede adelige. Mannen min, derimot, begynte nesten å klø etter bare fem minutter, for "det var jo ikke sånn!"😄 Jeg er dog usikker på om dette er noe Shonda Rhimes har bestemt selv eller om karakterene er mørkhudede i bøkene også? Nå har jeg bare sett drøyt en episode, men lar meg godt underholde og tar serien for det den er. Jeg elsker kostymedrama og er ikke så høytidelig på det at noen melaninrike skuespillere eller Ariana Grande i orkesterversjon er et problem, så lenge de ikke gjør et poeng av det. Anonymkode: 1a1f6...325 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Del Skrevet 27. desember 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Har sett en episode, men irriterer meg over at de har satt inn mange skuespillere med afrikansk utseende. Blir så rart og uekte når det handler om engelsk overklasse på tidlig 1800-tall. Det fantes ikke svarte mennesker i den britiske overklassen den gangen. Hvis det var svarte i England den gangen så var de tjenestefolk som noen rike engelskmenn hadde tatt med fra koloniene. Hvofor lage det sånn? Det neste blir vel en serie om den engelske kongefamilien hvor dronning Elizabeth er afrikaner. Anonymkode: 2523a...b22 🙄 Gjør det deg virkelig noe? Absolutt ikke noe jeg gidder å irritere meg over og det ødelegger ingenting. Jeg er glad for at skuespillere med alle slags utseender får prøve seg i ulike roller. Det er superpositivt at alle blir representert i kunsten. Anonymkode: b67b3...5bb 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 27. desember 2020 #5 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Glemte å nevne at jeg ikke er så fan av Lady Whistledown. Det blir litt for mye "xoxo Gossip Girl".... Endret 27. desember 2020 av Hønselouisa Glemte å være anonym 🙄 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Del Skrevet 27. desember 2020 . Anonymkode: 1a1f6...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. desember 2020 #7 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Jeg velger å nesten ikke lese noe av det dere skriver, for jeg begynte på den i går kveld. Reagerte på alt "som ikke var slik i den tids virkelighet", ja og på musikken de spilte, for den var moderne i stilen og måten de danset på var striksere da, tror jeg. Skjønner at de har tatt litt av hvert og klæsket det sammen til en nåtidsversjon av hvordan alt kunne ha foregått og det irriterer meg ikke så langt. Det er bare uventet og nytt; jeg skal heller komme med en konklusjon når jeg har sett alt ferdig. Jeg liker periodefilm veldig godt! Endret 27. desember 2020 av Hoppetaujenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Del Skrevet 27. desember 2020 For min del var det med "fargeblind" casting og moderne musikk gjort om til klassisk, noe av det som gjør at serien skiller seg ut fra andre i samme sjanger. Ellers kunne det fort blitt enda et ordinært kostymedrama. Skal innrømme at da jeg så bildet av han som skulle spille Simon tenkte jeg også "hæ, hvordan har de tenkt å forklare det". Men det kommer faktisk en slags forklaring underveis i serien på hvordan fargede ble en del av sosieteten i denne versjonen av historien. Serien er visstnok ganske annerledes enn bøkene, men jeg har bare lest den første. Anonymkode: bc385...8ec 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Del Skrevet 27. desember 2020 Begynte i går og har sett ferdig 4 episoder. Elsker sånne serier. Gleder meg til å se resten i kveld n Anonymkode: 8de9b...55d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Del Skrevet 27. desember 2020 Jeg holder på med serien nå. Det blir kun med denne sesongen for min del (hvis det skulle komme flere). Liker konseptet, men synes ikke utførelsen er imponerende. Føler på en måte at det er et forsøk på satire, men som ikke klarer å blir gjennomført. Fullfører sesongen da jeg liker å se ferdig det jeg har startet på (og siden det er få episoder). Anonymkode: 72922...906 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
every woman Skrevet 27. desember 2020 #11 Del Skrevet 27. desember 2020 Jeg har ikke Netflix, så jeg kan ikke bedømme den. Men jeg kan aldri tenke meg at den er noe for meg, ut fra hva jeg har lest. Jeg elsker kostymedrama, og særlig de som er satt til empire/regency-tiden. Men da må de ha forankring i tiden utover klærne, og det virker det ikke som denne har. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Del Skrevet 27. desember 2020 Er det mye sex i den? I såfall den eneste grunnen til å se den, kostymedrama er ughbugh. Anonymkode: 8462e...5ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammie Skrevet 27. desember 2020 #13 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det mye sex i den? I såfall den eneste grunnen til å se den, kostymedrama er ughbugh. Anonymkode: 8462e...5ea Ja, ganske. Ser noen anmeldere har kalt den 50 shades of royal blue. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Del Skrevet 27. desember 2020 Jeg er historienerd, så jeg klarte å se et par minutter 👀 Så også ut til å være for mye romantikk for min smak. Anonymkode: be64c...233 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 28. desember 2020 #15 Del Skrevet 28. desember 2020 Syns den var forfriskende herlig! Digget den! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 28. desember 2020 #16 Del Skrevet 28. desember 2020 Love it 😍 Og er det lov å si at han som spiller Simon (Hertugen) er skikkelig yummy? For en vakker mann. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøbanan Skrevet 28. desember 2020 #17 Del Skrevet 28. desember 2020 Den er helt på trynet innholdsmessig. Skikkelig søppel. Men underholdende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #18 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg elsker periodedrama, men kostymene, castingen, aksenten, og den litt for påtvungne gossip girl-stemningen gjør at jeg ikke klarer å se på serien som et ordentlig periodedrama. Det går under Netflixserie-sjangeren, altså enten er det superbra eller så er det superdårlig, men det er sin egen greie. Kan ikke sammenlignes med vanlig periodedrama, men gøy å se på om man ser bort ifra det. Anonymkode: bda49...514 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #19 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg elsker kostymedrama, har sett hele serien og er utrolig irritert over castingen. Jeg liker ikke når de er så krampaktig politisk korrekte at de MÅ ha med fargede skuespillere. Det blir så veldig feil i denne sammenhengen. Tidvis ble jeg lei av alle sexscenene, for det ble så åpenbart spekulativt. Serien hadde faktisk vært bedre om de hadde knappet litt inn akkurat der. Jeg har ikke lest bøkene, men i følge en venninne som har lest dem, er det ingen mørkhudede der. Det er helt og holdent serieskapers verk. Anonymkode: b6a6d...c0e 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 28. desember 2020 #20 Del Skrevet 28. desember 2020 Underholdende søppel. Akkurat passende for romjulsdager med innekosevær, artig tidtrøyte! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå