Gå til innhold

Hvor mye bevegelse skal man kjenne? Skal baby være like aktiv hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 30+3.

En dag kan det være mye bevegelse, ser tydelige bevegelse på magen, kraftige spark, men neste dag er baby veldig rolig med veldig milde spark/bevegelse.

Hva er faretegn? Dette er første, så vet ikke hva som er normalt. 

Anonymkode: 6183b...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jeg det her en dag, viste seg at baby hadde snudd seg så ryggen vendte ut og mesteparten av bevegelsene var vanskeligere å kjenne. Nå har han tydeligvis snudd seg igjen for kjenner det bedre nå. Det er også min første.

Anonymkode: 39dab...ce5

Skrevet

Kunne ha skrevet dette selv idag! 30+3 idag selv, og babyen har vært kjemperolig. Bare innimellom jeg kjenner bevegelser idag. Normalt sett buler magen ut alle veier av spark, men idag er det altså rolig. Det har vært en dag innimellom hvor babyen er rolig, også kvikner den til igjen og blir aktiv igjen dagen etter. Føler det er så vanskelig å vite når man bør begynne å ta det alvorlig og reise til en sjekk :( 

Anonymkode: 4dd5e...20a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kunne ha skrevet dette selv idag! 30+3 idag selv, og babyen har vært kjemperolig. Bare innimellom jeg kjenner bevegelser idag. Normalt sett buler magen ut alle veier av spark, men idag er det altså rolig. Det har vært en dag innimellom hvor babyen er rolig, også kvikner den til igjen og blir aktiv igjen dagen etter. Føler det er så vanskelig å vite når man bør begynne å ta det alvorlig og reise til en sjekk :( 

Ja det er vanskelig å vite 😕 spesielt når man ikke har noe å sammenligne med. Men hos meg føler jeg det er flere av de rolige dagene enn det er av de veldig aktive. 

Sånn hadde jeg det her en dag, viste seg at baby hadde snudd seg så ryggen vendte ut og mesteparten av bevegelsene var vanskeligere å kjenne. Nå har han tydeligvis snudd seg igjen for kjenner det bedre nå. Det er også min første.

Håper det er det som er tilfelle her også.

Skrevet

Ja det er vanskelig å vite 😕 spesielt når man ikke har noe å sammenligne med. Men hos meg føler jeg det er flere av de rolige dagene enn det er av de veldig aktive. 

Håper det er det som er tilfelle her også.

Det skader ikke å ta en telefon til fødeavdelingen og høre, da :) Kanskje de vil ha deg inn til en sjekk for sikkerhets skyld. Evt. få komme til jordmor, er det lenge siden du var til kontroll?

Skrevet

Jeg har det akkurat likedan. En dag er hun kjempeaktiv og neste dag er hun roligere. Enig i at det er vanskelig å vite når man burde ringe. Jordmoren sa at man kunne prøve å spise noe sukker, legge seg ned på Venstre side for å telle bevegelse i en times tid uten å bruke mobil eller noe annet som distraherer. Er det mer enn 10 spark på 1 time er det som regel bra 

Anonymkode: a3fd8...499

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har det akkurat likedan. En dag er hun kjempeaktiv og neste dag er hun roligere. Enig i at det er vanskelig å vite når man burde ringe. Jordmoren sa at man kunne prøve å spise noe sukker, legge seg ned på Venstre side for å telle bevegelse i en times tid uten å bruke mobil eller noe annet som distraherer. Er det mer enn 10 spark på 1 time er det som regel bra 

Anonymkode: a3fd8...499

Jeg har forsøkt det også enkelte dager det er rolig, og tilogmed da er babyen stille 🙄 likevel var alt fint med babyen da jeg kom inn på sjekk.. skikkelig rart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...