AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Det er noen menn som lager falske profiler og sjarmerer damer på nettet. Dette er relativt enkelt da man kan sende samme kjærlighetsbrev til 100 damer samtidig. Damene blir ofte advart av venner og bekjente. Trikset er å sende damene litt penger først for å bygge tillit. Dette er en type kriminalitet hvor den kriminelle alltid slipper unna. Tror dere disse damene har lav selvtillit og er dumme eller kunne det ha hendt alle? Anonymkode: 7886f...a0a
Gjest byråkrati Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Det er mange mennesker som har lav selvtillit og som man enkelt kan lure, ja. Spørsmålet er om man ønsker være den type person og menneske. Noen av oss vet vi kan, men velger å ikke gjøre. Vi har andre verdier som er mer viktig. Vi har valgt å forsøke være bedre mennesker.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Er du ei feit gammel bleik røy som blir kontaktet av en kjekk utenlandsk soldat bør du seriøst forstå at det er svindel 😂 Anonymkode: 0f7e9...7ed 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Jeg forstår ikke at det er mulig å bli lurt. Det advares jo støtt og stadig om denne type svindel.
herzeleid Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Jeg tror nok det ofte er ensomme mennesker som plutselig finner et lyspunkt i livet som blir lurt. Jeg vil tro det generelt er enklere å lure de mindre intelligente, men en skal nok ikke heller undervurdere hvor sterkt håp og andre følelser kan påvirke selv intelligente mennesker som egentlig burde lukte lunta. 3
Muskath Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Det er rart at noen går på sånt fremdeles. Det har vært så mye skriving om det og oppmerksomhet rundt den måten å svindle på, at jeg trodde det ikke var så lett å lure folk lenger. Det er ikke bare damer som blir lurt heller, jeg vet om en mann som ble svindlet for flere hundre tusen kroner for noen år siden. Han betaler fremdeles på gjeld etter det stakkar. Noen av dem er dyktige. 1
Hannah80 Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Muskath skrev (2 minutter siden): Det er rart at noen går på sånt fremdeles. Det har vært så mye skriving om det og oppmerksomhet rundt den måten å svindle på, at jeg trodde det ikke var så lett å lure folk lenger. Det er ikke bare damer som blir lurt heller, jeg vet om en mann som ble svindlet for flere hundre tusen kroner for noen år siden. Han betaler fremdeles på gjeld etter det stakkar. Noen av dem er dyktige. Nå har jeg sett mange eksempler på folk som har blitt lurt. Syns ingen av svindlerne har vært særlig dyktige. Men ofrene har vært særdeles lettlurte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå