Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som har slitt med vekta etter fødsel? Sønnen min er 10 mnd nå og vekta mi går bare oppover. Jeg spiser ikke mer enn før, men rører meg mer, samt ammer. Jeg forstår ikke helt hva som skjer??

Anonymkode: e795b...a1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte for bare 2 mnd siden, så vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg ammer masse og har ikke gått ned én eneste kilo siden jeg kom hjem fra sykehuset. Har bare gått ned 7 kilo totalt.

Anonymkode: 0f1af...527

Skrevet

Da har du nok for mye inmtak av kcal iløpet av dagen. Kosthold er nok 90% av det å gå ned i vekt.  

Se over alt du spiser iløpet av dagen, gjerne få en sideperson til å vurdere kostholdet ditt , ofte blir man selv blind på hva man spiser.

Anonymkode: ca384...0b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du nok for mye inmtak av kcal iløpet av dagen. Kosthold er nok 90% av det å gå ned i vekt.  

Se over alt du spiser iløpet av dagen, gjerne få en sideperson til å vurdere kostholdet ditt , ofte blir man selv blind på hva man spiser.

Anonymkode: ca384...0b0

Akkurat under graviditet og ammetiden så stemmer jo dette faktisk dårlig for mange. Hormoner er skikkelig sterke saker! Jeg hadde ikke bekymret meg for vekten før noen mnd etter ammeslutt, når kroppen har stabilisert seg litt. 

Hvis du spiser omtrent som før graviditeten, så burde jo vekta være den samme hvis det ikke var for hormonpåvirkningen. 

Skrevet

Jeg har gått opp 10 kg siden fødsel. Nå var fødselen ikke så bra og heller ikke tiden heller. Katastrofekeisersnitt, 2 mnd på nyfødt intensiv, lav fødselsvekt. Men ammingen har gått veldig bra. Nå ammer han bare på natta og for kos på dagen. Men vekta mi tar helt av. Blir helt fortvilt. Kan jo ikke kutte ut maten heller...

TS

Skrevet

Har du skrevet opp i en app absolutt alt du spiser i løpet av et par dager? Dette er viktig for å avklare om du faktisk spiser normalt eller om du har noen syndere i kostholdet. 

Anonymkode: af2a9...9ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du skrevet opp i en app absolutt alt du spiser i løpet av et par dager? Dette er viktig for å avklare om du faktisk spiser normalt eller om du har noen syndere i kostholdet. 

Anonymkode: af2a9...9ce

Jeg må nok begynne med det ja. En plass må jeg jo lure meg selv?

Blir helt fortvilet. Ser jo ut som en hval!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...