Gå til innhold

Jeg er gravid men han vil ikke ha det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har ønsket seg barn og sagt lenge han gleder seg til den dagen det skjer. Jeg går ikke på prevensjon men vi har likevel vært forsiktige, siden vi ikke tenkte det helt enda, men på slutten av ‘21 engang. Nå er jeg blitt gravid, og han synes det er for tidlig.. sier jeg bør ta abort. Sier han vil ha barn med meg, men skulle ha ventet et halvt år til minst. Jeg synes det er vondt å høre og vil veldig! gjerne beholde. Han har jo bygget opp en slags forventning hos meg med alt han har sagt om at han ønsker seg barn med meg, o.l. Jeg håper så veldig han vil endre mening ettersom ukene går. At han får fordøyd dette! Mellom hvilke uker blir en abort tatt? 
Vi har kjent hverandre 5 år og vært sammen 1. Over 30 år.

Anonymkode: 4b59a...269

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er idiotisk å ta abort nå, hvis dere faktisk planlegger barn i fremtiden. Du er over 30, det er ikke garantert at det skjer igjen så lett... vet han hva det vil si å ta abort? Her ville jeg tatt en alvorsprat med han og eventuelt tatt han med på en time til jordmor.. han skal ha en god grunn for å skulle vente et halvt år.. 

Anonymkode: 8041f...7c2

• Liker 36
Skrevet

Man tar ikke abort om man har har Bikka 30, ønsker seg barn og har fast følge. 

Bare å si at han ikke får ta dette valget for deg. Lykke til. 

Anonymkode: 1fb85...74c

• Liker 30
Skrevet

Et halvt år? Hva er det han mener at skal endre seg i løpet av det halve året? Om ikke du allerede vet det, så ville jeg bedt om svar på det. 

• Liker 19
Skrevet

Herregud, man tar ikke abort fordi timingen er off med 6mnd! Er han helt koko? En abort er ikke noe lettvinte greier uten bivirkninger. 

Anonymkode: d8a8a...127

• Liker 25
Skrevet

Det er egoistisk av han å mene at du skal ta abort, bare fordi han vil vente et halvt år.  6 måneder?? Det er jo ingenting. 

jeg anbefaler deg å beholde, siden det er det du vil. Hvis du tar abort mot din vilje, kan du risikere å slite lenge etterpå. 

• Liker 8
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Det er jo tidlig i forholdet, men å være forsiktig er ikke prevensjon.

Og abort bør heller ikke være det når tidsperspektivet er 6 mnd. 

Han bør være klar over at abort kan medføre risiko i noen tilfeller som vanskeliggjør graviditet. Selvsagt ikke høy risiko, men ikke en jeg personlig hadde tatt fordi noen vil vente i noen måneder. 

Bruk et par uker på å diskutere det.

Vil han fortsatt ta abort da hadde jeg bestilt time, og avsluttet forholdet. 

Det er greit å få kalde føtter når man tester positivt, men det er langt fra det og en faktisk abort. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet

Kan ikke se for meg at 6-12 måneder vil gjøre han mer "klar". Hvis jeg var deg hadde jeg først funnet ut om jeg ville beholde barnet eller ikke og gitt han et valg om han vil være en del av barnets liv dersom jeg beholdt. Hadde ikke abortert bare fordi det passer en mann bedre senere. Det vil bare ende med mye bitterhet og ødelegge forholdet.

Anonymkode: 66ebd...dd3

• Liker 6
Skrevet

Ingen prevensjon...vært forsiktige...tenkte det ikke helt ennå

Ennå et eksempel på at man verken kommuniserer, eller tenker seg om.

Er man fruktbar blir man selvfølgelig gravid i en slik situasjon. Og bør virkelig ta konsekvensene av det. 

Anonymkode: ece7b...433

• Liker 5
Skrevet

han låter stokk dum og kontroll freak

Anonymkode: 5fffc...315

• Liker 10
Skrevet

For en nisse... dere går ikke på prevensjon, å da tar man ikke abort fordi det skjer et halvt år for tidlig altså. Makan... 

Anonymkode: 01be4...a5f

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror du kommer til å angre hvis du tar abort. 

Du må ikke la han styre dette,og unnskyldningen er tynn. Det er ikke sikkert du får flere sjanser. 

Masse lykke til❤

• Liker 1
Skrevet

Han virker fullstendig syk i hodet..

Anonymkode: 7517a...b77

• Liker 1
Skrevet

«Vente et halvt år»?! Tror han babyer kommer på bestilling, eller?? Og barnet dere venter nå skal bare tas bort, slik at han kan få barn kl. 12.30 en søndag i desember i 2021 ? 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 027fe...4d5

• Liker 12
Skrevet

Han er klar over at det tar ca 9 måneder før babyen kommer ut?

• Liker 8
Skrevet

Det er du som bestemmer. Han sitter i saksa.

• Liker 1
Skrevet

Du tar ikke abort fordi det ble et år for tidlig! Hadde vært noe annet om det var ti år for tidlig og du var 20 med en du nettop hadde møtt. Er ikke gitt at det skjer akkurat når det passer heller, da det for mange ikke er en bestillingsvare som er laget på 1-2-3

Anonymkode: d3ee1...b6c

• Liker 1
Skrevet

Det er i alle tilfeller ikke greit med abort om man har vært uten prevensjon.

Da bruker man jo abort som prevensjon. Og det er fullstendig lavmål. 

Anonymkode: ece7b...433

• Liker 2
Skrevet

Det å ta abort er en stor sak for følelseslivet til en kvinne! Jeg tok ufrivillig abort grunnet dødt foster & det var tøft nok! Og når dere i tillegg faktisk skal ha og ønsker dere barn, så er det et forslag som ikke hører hjemme noe sted!! Jeg skal ikke beskrive her hva jeg tenker om en slikt utsagn og han som kommer med det...! 

Du har rett i at han ikke kan oppføre seg slik! Du må ta vare på deg og din kropp & ta din egen avgjørelse som du er komfortabel med, uansett hva den avgjørelsen blir. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ta abort fordi han vil vente et halvt år. Han prøver å ro seg bort fordi han egentlig ikke vil ha barn allikevel når det plutselig ble en realitet.

Du kan ikke ta abort om du ønsker å beholde barnet selv, og det gjør du jo siden dere var enige om det og dere ikke bruker prevensjon.

Jeg pleier alltid å si at den som ikke ønsker barn er den som bør ha veto, men i dette tilfellet har han ikke noe han skulle sagt. Det var jo planlagt, bare at det skjedde litt tidligere enn han hadde tenkt.

Jeg syns dette lukter av uthalingstaktikk fra hans side. Eller så er han bare litt redd nå og så går det seg til når han venner seg til tanken. 

Anonymkode: 7b2e4...41f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...