AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 F eks en enkel alminnelig liten bolig med god beliggenhet, sol hele dagen og utsikt. Enkelt å komme seg til butikken gående. Eller en bolig litt i skyggen, med høy standard, minst 250 kvadratmeter og effektiv bruk av plass. Svømmebasseng, badstu, boblebad, aircondition og treningsrom. Garasjeplass til 2 biler +. Ingen butikk i nærheten. Anonymkode: 2dc01...7d5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Beliggenhet. Standard kan man gjøre noe med! Hjelper ikke med svømmebasseng om det er skygge... Anonymkode: 0feb5...f72 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Bolig nr.1. Sol og god beliggenhet er viktigere enn badstu og boblebad. Anonymkode: b40c4...82d 2
solmåneogstjerner Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 (endret) Beliggenhet helt klart. Alt det andre kan man fikse på, men kan aldri gjøre noe med beliggenheten. Og så er sol og privatliv mye viktigere for meg enn badstu og treningsrom. Det vil jeg ikke ha uansett. Endret 26. desember 2020 av solmåneogstjerner 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Garantert beliggenhet. Anonymkode: 544e1...47a 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Begge alternativ ville vært helt greit for meg. Jeg er ikke så fin på det. 😄 Anonymkode: f6a76...2e6 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 Ts Poenget er at en enkel bolig med god belligenhet kan koste det samme som en bolig med halvveis beliggenhet. Hvis man ønsker å oppgradere den enkle boligen så koster det ekstra. Anonymkode: 2dc01...7d5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 Jeg velger alminnelig bolig og beliggenhet/hyggelig nabolag. De andre tingene der er ikke viktig for meg i valg av bolig. Anonymkode: ae39c...705
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Skrevet 26. desember 2020 Beliggenhet. Kunne bodd på 300 kvadrat, med alle funksjoner, OG strandlinje. Men valgte en leilighet i sentrum. For orker virkelig ikke å bruke 30 minutter tur/retur jobb hver dag. Eller å det å ikke kunne ta på seg skoa og gå ut på restaurant, og nyte god mat og vin. Anonymkode: 3740b...87c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts Poenget er at en enkel bolig med god belligenhet kan koste det samme som en bolig med halvveis beliggenhet. Hvis man ønsker å oppgradere den enkle boligen så koster det ekstra. Anonymkode: 2dc01...7d5 Dette poenget skjønner alle, og svaret er fortsatt det samme: Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet. Selv kunne vi ha kjøpt et «palass» 20-30 minutters kjøring unna, for samme pris som vårt lille rekkehus her vi bor. Førstnevnte er uansett ikke aktuelt, da vi ikke gidder lang reisevei til jobb, å måtte sette oss i bilen dersom vi behøver en liter melk eller måtte kjøre barna til og fra aktiviteter osv. Alt bortsett fra beliggenhet og tomtestørrelse kan man endre ved en bolig. Anonymkode: e8566...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 Jeg vil ha i pose og sekk. Beliggenheten er viktig. Utsikt og god plass. Jeg orker ikke sitte å stirre i veggen til naboen og ha fullt av folk rundt meg hele døgnet. Vemmes av tanken på boligfelt og rekkehus. Så jeg må bo landlig. Jeg orker heller ikke "måtte fikse" ting på huset så huset må være i god stand. Trenger ikke være nytt, men ikke ett renovasjonsprosjekt. Anonymkode: b4675...190 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #12 Skrevet 26. desember 2020 Beliggenhet, den kan man ikke endre. Selv om det er dyrt å oppgradere den, kan man ta det litt etter litt. Anonymkode: 128c0...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg velger alminnelig bolig og beliggenhet/hyggelig nabolag. De andre tingene der er ikke viktig for meg i valg av bolig. Anonymkode: ae39c...705 Hyggelig nabolag kan man ikke velge. Det kan være ok område, men forferdelige naboer Anonymkode: 6859b...a50
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #14 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg vil ha i pose og sekk. Beliggenheten er viktig. Utsikt og god plass. Jeg orker ikke sitte å stirre i veggen til naboen og ha fullt av folk rundt meg hele døgnet. Vemmes av tanken på boligfelt og rekkehus. Så jeg må bo landlig. Jeg orker heller ikke "måtte fikse" ting på huset så huset må være i god stand. Trenger ikke være nytt, men ikke ett renovasjonsprosjekt. Anonymkode: b4675...190 Betyr "beliggenhet" Majorstua og Grünerløkka eller betyr det buss/butikk i nærheten? Anonymkode: 6859b...a50
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #15 Skrevet 26. desember 2020 Beliggenhet. For meg betyr det havutsikt og sydvendt, ikke for langt unna sentrum. Anonymkode: df438...45a
Hoppetaujenta Skrevet 26. desember 2020 #17 Skrevet 26. desember 2020 Beliggenhet er viktigst. "Enkel standard" er helt ok, så lenge det er en forsvarlig standard hvor alt fungerer som det skal; pipa er feiet og i orden, taket er tett, huset er innbruddssikkert, trygt å bruke.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #18 Skrevet 26. desember 2020 Ifølge eiendomsmeglere er det kun 3 faktorer som spiller inn på bolig; beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet! Så spørs det jo hva du selv prioriterer. For meg er landlig med få naboer viktigere enn alt annet, deretter kommer utsikt og til slutt solforhold og standard. For andre er det viktigst med nærhet til alt, de hadde valgt en leilighet midt i sentrum, noe jeg omtrent ikke ville hatt om jeg så hadde fått betalt for å bo der! Andre igjen prioriterer standard først... I ditt tilfelle hadde jeg valgt den store landlige boligem, men ser de fleste andre hadde valgt den lille, mer sentrale boligen... Anonymkode: e35a9...68a
Gidavmeg Skrevet 26. desember 2020 #19 Skrevet 26. desember 2020 Jeg hadde ikke ville valgt et sted uten sol, men vil bo landlig i stort hus framfor lite og sentralt. Beliggenhet er viktig for meg i form av landlig, ikke tett inn på andre, mye sol og utsikt til sjø/vann. Trenger ikke kunne gå til butikk.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #20 Skrevet 26. desember 2020 Beliggenhet er viktigst, men er ikke enig i eksempelet i HI. Hvis det er gåavstand til butikk så er det ganske dårlig beliggenhet for min del.. Viktig at det ligger litt for seg selv, gjerne med god utsikt. Solforhold er ikke viktig. Anonymkode: 197ca...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå