AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #21 Del Skrevet 26. desember 2020 Hva ville jeg gjort i samme situasjon? Ikke et sted å bo og kun sosialhjelp, ingen familie å bo hos. Okkupert tomme hytter og hus i marka rundt Oslo. Skaffet meg DNT nøkkel. Det er ikke lovlig, men det er ikke lovlig av Nav la folk bo på gata. Nav har plikt å skaffe deg et sted å bolig: https://www.nav.no/no/person/flere-tema/sosiale-tjenester/bolig/midlertidig-botilbud Anonymkode: 59951...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #22 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er en grunn til at jeg ikke kjenner noen, og med det hadde jeg heller ikke klart å bo med noen så tett oppå meg. Naboer er greit, men hadde aldri klart å bo med noen. Jeg er heller ikke frisk nok til å jobbe eller studere. Har falt helt utenfor. Føles ut som jeg presses ut på gaten som en rusmisbruker, selv om jeg aldri har prøvd rusmidler i hele mitt liv. Drikker heller ikke alkohol... Nav mener det ikke er håp, men jeg har heller ikke en tung nok diagnose mener de. Så jeg får ikke ufør stønad. Så de sier jeg mest sannsynlig vil være på sosial stønad resten av livet. ts Anonymkode: e4dc5...294 Hadde jobb som nattevakt vært noe? Passe på et bygg, gå en runde i løpet av natta og ellers sitte og se på tv eller på pc.. NAV kan kanskje hjelpe med å ta vekterkurs. Anonymkode: 46435...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 28. desember 2020 #23 Del Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 15.00): Det er en grunn til at jeg ikke kjenner noen, og med det hadde jeg heller ikke klart å bo med noen så tett oppå meg. Naboer er greit, men hadde aldri klart å bo med noen. Jeg er heller ikke frisk nok til å jobbe eller studere. Har falt helt utenfor. Føles ut som jeg presses ut på gaten som en rusmisbruker, selv om jeg aldri har prøvd rusmidler i hele mitt liv. Drikker heller ikke alkohol... Nav mener det ikke er håp, men jeg har heller ikke en tung nok diagnose mener de. Så jeg får ikke ufør stønad. Så de sier jeg mest sannsynlig vil være på sosial stønad resten av livet. ts Anonymkode: e4dc5...294 Er det et alternativ å kjøpe en liten hytte? Istedenfor campingvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #24 Del Skrevet 1. januar 2021 Jeg har aldri forsøkt, men de kan ikke være lett å bo fast i bobil året rundt her i landet. Kulde, vann og sanitærforhold blir garantert problematisk. Da jeg studerte bodd jeg tre somre i en VW Caravelle mens hybelen ble brukt som sommerhotell. Hadde sommerjobb så jeg kunne ikke flytte mye rundt omkring. Jeg fant noen fine steder i skogen gjerne nær et vann som jeg vekslet mellom. Av og til litt "konkurranse" med turister om de beste stedene. Matlaging på gassbluss. Hadde tilgang til dusj på jobb, så det gikk fint. Når det var pent vær var det dessuten hyggelig å bade ute. Litt verre uten toalett. Det måtte gjøres i skogen. Greit nok når man var alene på et sted, men litt mer utfordrende når det var andre som var der også. Billig var det i alle fall. Anonymkode: 15561...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #25 Del Skrevet 1. januar 2021 Går du i behandling hos psykolog nå? Og Nav kan da ikke mene du er et håpløst tilfelle, men at ufør er helt uaktuelt. Men skal ufør være aktuelt, så må du ha gått i behandling over tid, og mest sannsynlig ha vært på tiltak for å finne ut restarbeidsevne. For er du for syk til å jobbe, så må du jo få ufør. Og da vil du jo og ha mer penger, og lettere klare deg. Anonymkode: fc2a8...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå