Million Skrevet 26. desember 2020 #21 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Innhegning hjemme Anonymkode: d7ac3...15d Hvorfor det? Det stopper da ikke bjeffingen, som er ts sitt problem med hunden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paulinemor Skrevet 26. desember 2020 #22 Del Skrevet 26. desember 2020 Du kan jo gå å handle med noen venner eller familie hvor de kan stå ute med hunden når du er inne på butikken. Det har vi gjort noen ganger før hunden var vant til å være hjemmealeine. Eventuelt hvis du har en fast butikk du handler på og det kjenner de godt kan du høre om du kan sende mail om hva du skal kjøpe og at de kan gjøre det klart for deg. Det har vi gjort ved to anledninger hvor det var krise ( mannen var på sykehus og hunden var bare 3 mnd). Men dette kanskje bare mulig hvis du bor litt "på landet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #23 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg lar den være aleine hjemme og driter i naboen enkelt å greit. naboen kan gneldre å klage så mye han vil Anonymkode: 9b89e...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilga Skrevet 26. desember 2020 #24 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Slik samfunnet har blitt blir jeg nesten glad for at noen tør å ha hunden utenfor butikken. Et lite tegn på tillit. man tar det man får. Anonymkode: bf184...fd6 Min hund var forsøkt stjelt to ganger. Skal jeg fortsette å ha tillitt til folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #25 Del Skrevet 26. desember 2020 Seriøst?? For det første skal du aldri forlate en hund ute alene. 😱 Og ja! De kan bli stjålet!! Det har skjedd flere ganger her jeg bor. Jeg fatter ikke at du tør en gang! Hva sier du til eierne hvis du setter hunden ute alene fordi du skal handle eller ta sol(!!)?? Og hunden blir stjålet?? Anonymkode: 43157...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #26 Del Skrevet 26. desember 2020 Før jeg fikk meg bil, og før valpen var vandt med å være alene hjemme, så fikk jeg venninner som bodde i nærheten av butikken til å komme og passe på hunden utenfor butikken mens jeg løp inn og handla. Aldri i livet om jeg hadde turt å la hunden stå utenfor alene. Det er så mye som kan skje. Hunden kan bli stjelt. Barn kan komme bort og dra den i halen eller gjøre andre ting som gjør hunden redd og biter. Anonymkode: 6c0f0...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 26. desember 2020 #27 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er ikke lov å sette igjen hunder utenfor hverken matbutikker eller noe annet sted. Anonymkode: bde3d...1d5 joda, mange butikker og kjøpesenter har sånne hundebur som man kan låse hunden inne i... Da blir det hverken stjålet eller kan skade andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. desember 2020 #28 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en hund jeg passer i to uker. Jeg eier ikke bil og må ta med hunden til butikken ellers bjeffer den i ett sett til jeg kommer hjem igjen og det liker ikke huseierne. Jeg Binder den utforbi ikke langt fra inngangen men ikke rett utforbi inngangen. Hunden får mye oppmerksomhet når jeg er ute med den siden den er en ganske unik blanding av en chihuahua og en annen større hund som jeg ikke vet hva er, ofte er det folk som vil komme bort å kose med hun. Når jeg binder henne utfor butikken er jeg livredd for at noen skal ta henne har hørt skrekkhistorier om at det skjedde veldig mye en periode for noen år siden at folk stjal fine hudner og solgte dem videre 😕 I dag har jeg sykt lyst å ta solarium i bare 10 min. Er det noen andre her som binder hunden utforbi i 10 min eller mer utfor solsenteret? Anonymkode: 9b89e...c75 Finn en butikk som har hundebur utenfor om du må handle. At en hund ikke har bitt noen før betyr ikke at den ikke kan bite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #29 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg hadde aldri turt å etterlate hunden min utenfor en butikk eller solsenter. Tenk om barn løper opp og blir bitt? Tenk om hunden sliter seg løs og blir borte? Tenk om noen slemme skader hunden eller gir den gift? Du er ansvarlig for livet til hunden per nå så ditt ønske om å ta sol er helt irrelevant. Anonymkode: 5df32...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #30 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Når man eier hunden selv har man tid til å gjøre den trygg hjemme alene. Men før den var det fikk jeg andre til å passe den imens, handle for meg, stå med den utenfor butikken (da gikk jeg til en butikk i nærheten av der de bodde), eller så lå han inni jakka (når han var bitteliten), selv om det heller ikke er lov. Jeg ser folk ha hund i hundeveske på butikken støtt og stadig. Hadde jeg tatt solarium hadde jeg heller brutt reglene ved å ta han med inn i rommet, og vasket etter meg. Jeg hadde jo egentlig droppet solarium, men hadde jeg brutt noen regler hadde det blitt til fordel for hunden. Anonymkode: d1856...5e2 Og jeg som er allergiker går til betjeningen og ber de legge på plass varene mine. Har og vært på restauranter og sett det, da går jeg og ber betjeningen få fjernet hunden. Merker fort om det er en hund i et rom siden jeg da reagerer raskt. Anonymkode: e311a...58d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #31 Del Skrevet 26. desember 2020 Hvis du nå har tenkt å være så dum, pass nå på å kle på hunden etter forholdene. Her er det iskaldt nå, og en liten hund får fort frostskader! Gode klær og et underlag å sitte på minst! Anonymkode: 5df32...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #32 Del Skrevet 26. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Haha! Jeg knyter den utfobi butikken takk. bestiller ikke et lass med matvarer til en person pluss frakt... Anonymkode: 9b89e...c75 Det er straffbart å sette igjen hunden på offentlig sted så du kan bli bøtelagt. Anonymkode: 7cb3b...b22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #33 Del Skrevet 26. desember 2020 Håper eieren av denne hunden veit hvor mye du gir faen ts 🙃 sånn at du slipper å passe den mer Anonymkode: a3e05...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #34 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke lov å sette igjen hunder utenfor hverken matbutikker eller noe annet sted. Anonymkode: bde3d...1d5 Hvorfor ser jeg hunder "parkert" utenfor butikker hele tida?? Anonymkode: f379e...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #35 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ser jeg hunder "parkert" utenfor butikker hele tida?? Anonymkode: f379e...b3f Fordi det finnes mange idioter som "skal bare". Anonymkode: 82756...856 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #36 Del Skrevet 26. desember 2020 Folk som slipper løs hunden sin i en hudneskog burde være mer bekymret for angrep enn å la den stå utfor en butikk der folk ikke går i 5 min Anonymkode: 9b89e...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundehvisker Skrevet 26. desember 2020 #37 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en hund jeg passer i to uker. Jeg eier ikke bil og må ta med hunden til butikken ellers bjeffer den i ett sett til jeg kommer hjem igjen og det liker ikke huseierne. Jeg Binder den utforbi ikke langt fra inngangen men ikke rett utforbi inngangen. Hunden får mye oppmerksomhet når jeg er ute med den siden den er en ganske unik blanding av en chihuahua og en annen større hund som jeg ikke vet hva er, ofte er det folk som vil komme bort å kose med hun. Når jeg binder henne utfor butikken er jeg livredd for at noen skal ta henne har hørt skrekkhistorier om at det skjedde veldig mye en periode for noen år siden at folk stjal fine hudner og solgte dem videre 😕 I dag har jeg sykt lyst å ta solarium i bare 10 min. Er det noen andre her som binder hunden utforbi i 10 min eller mer utfor solsenteret? Anonymkode: 9b89e...c75 Jeg ville bare tatt med hunden inn i solariumet. Når jeg er på butikken setter jeg bare hunden i bagasjerommet. Det er ikke så mange som stjeler blandingshunder, men hvis det er en renraset tispe ville jeg vært forsiktig. Man kan fort tjene 100 tusen på et kull, men dette gjelder bare tisper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #38 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er dere så stygge mot ts? Hun passer en hund i to uker og har kanskje ikke satt seg inn i det hundegreine. Hvis det er ulovlig å sette hunden et sted uten tilsyn som matbutikk, senter, bil o.l. Hvordan kan man da dra til butikken.? Mange nordmenn eier hund, hvordan handler dere? Anonymkode: 3700e...474 Lar den bli igjen hjemme når jeg handler. Anonymkode: 3ad90...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. desember 2020 #39 Del Skrevet 26. desember 2020 (endret) x Endret 26. desember 2020 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #40 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor ser jeg hunder "parkert" utenfor butikker hele tida?? Anonymkode: f379e...b3f Hvorfor leser jeg om ran i avisa hele tiden hvis dette ikke er lov? 🙄 Det vil alltid finnes folk som gjør akkurat som de vil fordi lover og regler ikke resonnerer med egoismen deres. De er prima eksempler på hvorfor vi så sårt behøver lover, regler og styrende organer. Om folk selv fikk vurdere hva som er riktig og galt i slike situasjoner hadde de fucka seg selv, og andre, daglig. Anonymkode: d1856...5e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg