AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg har en hund jeg passer i to uker. Jeg eier ikke bil og må ta med hunden til butikken ellers bjeffer den i ett sett til jeg kommer hjem igjen og det liker ikke huseierne. Jeg Binder den utforbi ikke langt fra inngangen men ikke rett utforbi inngangen. Hunden får mye oppmerksomhet når jeg er ute med den siden den er en ganske unik blanding av en chihuahua og en annen større hund som jeg ikke vet hva er, ofte er det folk som vil komme bort å kose med hun. Når jeg binder henne utfor butikken er jeg livredd for at noen skal ta henne har hørt skrekkhistorier om at det skjedde veldig mye en periode for noen år siden at folk stjal fine hudner og solgte dem videre 😕 I dag har jeg sykt lyst å ta solarium i bare 10 min. Er det noen andre her som binder hunden utforbi i 10 min eller mer utfor solsenteret? Anonymkode: 9b89e...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 26. desember 2020 #2 Del Skrevet 26. desember 2020 Det er straffbart å sette igjen hunden uten tilsyn på denne måten, så solarium må du nok fint droppe noen dager til. https://www.vg.no/forbruker/i/yWvxA/forbudt-aa-gaa-fra-hunden-slik-kan-straffes-med-fengsel 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Del Skrevet 26. desember 2020 Du er også ansvarlig dersom hunden skulle bite noen som kommer bort til den. Anonymkode: 74e6f...94f 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 26. desember 2020 #4 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg hadde ikke forlatt en hund ute uten tilsyn. Ikke fordi jeg trodde den kom til å bli stjålet, men fordi jeg hadde vært redd for at den skulle blitt angrepet av andre hunder. Du får heller få noen du stoler på til å gå tur med den mens du er opptatt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Del Skrevet 26. desember 2020 Det er ikke lov å sette igjen hunder utenfor hverken matbutikker eller noe annet sted. Anonymkode: bde3d...1d5 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Del Skrevet 26. desember 2020 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke forlatt en hund ute uten tilsyn. Ikke fordi jeg trodde den kom til å bli stjålet, men fordi jeg hadde vært redd for at den skulle blitt angrepet av andre hunder. Du får heller få noen du stoler på til å gå tur med den mens du er opptatt. Eller fordi den kan bite noen. Anonymkode: bde3d...1d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Del Skrevet 26. desember 2020 Slik samfunnet har blitt blir jeg nesten glad for at noen tør å ha hunden utenfor butikken. Et lite tegn på tillit. man tar det man får. Anonymkode: bf184...fd6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #8 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller fordi den kan bite noen. Anonymkode: bde3d...1d5 Den har aldri bete noen før den biter ingen. Anonymkode: 9b89e...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Del Skrevet 26. desember 2020 Bestill matvarer på døra og dropp solarium. Anonymkode: 5201a...13b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #10 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bestill matvarer på døra og dropp solarium. Anonymkode: 5201a...13b Haha! Jeg knyter den utfobi butikken takk. bestiller ikke et lass med matvarer til en person pluss frakt... Anonymkode: 9b89e...c75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Del Skrevet 26. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den har aldri bete noen før den biter ingen. Anonymkode: 9b89e...c75 Men nå er det straffbart å sette den igjen utenfor senteret, så du kan jo bare drite i å gjøre det. Anonymkode: eed8b...175 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #12 Del Skrevet 26. desember 2020 Innhegning hjemme Anonymkode: d7ac3...15d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg driter i om det ikke er lov eller ikke eieren av denne hunden gjør det samem hele tiden andre folk gjør det hele tiden også. Jeg lar den heller vøre alene hjemme og bjeffe sånn jeg kan fø kjøpt meg mat ofrer ikke slike ting for ei bikkje hehe Men takk for tipset Anonymkode: 9b89e...c75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #14 Del Skrevet 26. desember 2020 Hvorfor er dere så stygge mot ts? Hun passer en hund i to uker og har kanskje ikke satt seg inn i det hundegreine. Hvis det er ulovlig å sette hunden et sted uten tilsyn som matbutikk, senter, bil o.l. Hvordan kan man da dra til butikken.? Mange nordmenn eier hund, hvordan handler dere? Anonymkode: 3700e...474 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 26. desember 2020 #15 Del Skrevet 26. desember 2020 Jeg kan forstå butikk, for det er naturlig å ta med seg bikkja når man uansett skal ut og gå, og bare hopper innom butikken i to minutter. Men jeg har alltid lyst å ta med meg hunden når jeg ser en som står ute slik. Har sett hunder sitte bundet utenfor restauranter, og gudene vet hvor lenge eierne sitter der inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #16 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den har aldri bete noen før den biter ingen. Anonymkode: 9b89e...c75 ? This makes no sense. Anonymkode: 8c3d4...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #17 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg driter i om det ikke er lov eller ikke eieren av denne hunden gjør det samem hele tiden andre folk gjør det hele tiden også. Jeg lar den heller vøre alene hjemme og bjeffe sånn jeg kan fø kjøpt meg mat ofrer ikke slike ting for ei bikkje hehe Men takk for tipset Anonymkode: 9b89e...c75 Okei, men hva ville du med denne tråden, da? Det er jo helt tydelig at du verken kan eie hund eller passe hund uten å bryte loven, risikere tyveri eller risikere at den biter/blir bitt. Så da er vel konklusjonen at du velger å både passe hund, men også sole deg og handle med hunden knytt på utsiden sånn at den er fritt vilt. Eventuelt velger du å la den stå å bjeffe til irritasjon for naboer, fordi hunden ikke er vant med å være hjemme aleine. Anonymkode: 5d9a8...bac 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 26. desember 2020 #18 Del Skrevet 26. desember 2020 Trur du burde ha lest deg litt opp før du takka ja til å sitje hundevakt. Er så mange saker ute mot hundar no, der hundar blir butten fast utanfor butikk, blir redde og bit nokre som går forbi eller helsar på. Og sidan landet er som det er, vert desse hundane avliva uavhengig av kva ekspertar sei. Det er ein grunn til at det er ulovleg å setje hundar aleine utanfor butikkar o.l. Det er både for dei forbipasserande som kan bli bitt, men også for hundane som står igjen aleine og utsett! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #19 Del Skrevet 26. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er dere så stygge mot ts? Hun passer en hund i to uker og har kanskje ikke satt seg inn i det hundegreine. Hvis det er ulovlig å sette hunden et sted uten tilsyn som matbutikk, senter, bil o.l. Hvordan kan man da dra til butikken.? Mange nordmenn eier hund, hvordan handler dere? Anonymkode: 3700e...474 Man lar hunden bli igjen hjemme? Anonymkode: cb510...01b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #20 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er dere så stygge mot ts? Hun passer en hund i to uker og har kanskje ikke satt seg inn i det hundegreine. Hvis det er ulovlig å sette hunden et sted uten tilsyn som matbutikk, senter, bil o.l. Hvordan kan man da dra til butikken.? Mange nordmenn eier hund, hvordan handler dere? Anonymkode: 3700e...474 Når man eier hunden selv har man tid til å gjøre den trygg hjemme alene. Men før den var det fikk jeg andre til å passe den imens, handle for meg, stå med den utenfor butikken (da gikk jeg til en butikk i nærheten av der de bodde), eller så lå han inni jakka (når han var bitteliten), selv om det heller ikke er lov. Jeg ser folk ha hund i hundeveske på butikken støtt og stadig. Hadde jeg tatt solarium hadde jeg heller brutt reglene ved å ta han med inn i rommet, og vasket etter meg. Jeg hadde jo egentlig droppet solarium, men hadde jeg brutt noen regler hadde det blitt til fordel for hunden. Anonymkode: d1856...5e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg