AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Hei. Jeg har blitt fridd til, og har fått en ring. Den er litt for stor, så jeg er litt redd for å miste den. Den faller ikke av når jeg rister på hånda, men den kommer til å hekte seg fast i hansker og slikt og da lett bli med av. Problemet mitt er at jeg har hatt hjemmekontor i et år + at jeg har slitt med litt forskjellig, og er nå 10 kg over matchvekt. Jeg vil ikke være så tung som jeg er nå, og skal på slanker’n over nyttår. Dermed blir jo ringen enda større, håper jeg ihvertfall. Ringen er str 54. På gullsmeden her har de ett eksemplar inne av str 52 igjen, så jeg kan bytte den på mandag. Jeg har en ring liggende, som er str 52. Jeg har «alltid» passet den, men nå er den ubehagelig trang. Jeg får den på, men sliter med å få den av. Jeg er redd fingeren hovner opp om jeg bruker den lenge. Så nå er dilemmaet mitt da om jeg skal bytte ringen til str 52, kanskje ikke få brukt den de første ukene, eller ihvertfall ha det skikkelig trangt en stund, eller beholde i str 54 og så blir den alt for stor? Hva om jeg går opp i vekt igjen og ikke kan bruke den i 52 hvis jeg bytter? Hva i all verden gjør jeg? Jeg kan bestille i str 53, men da må jeg vente i mange uker før jeg får noen ring. Jeg vil jo ha den på meg på jobb over nyttår, jeg vil jo helst ha den på nå med en gang... Jeg tror 53 passer perfekt akkurat nå, men så er det jo den vektnedgangen da. Hva ville dere gjort? Jeg trenger gode og overbevisende argumenter! Anonymkode: 3c88d...b46
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Vektendringer skjer mange, og må man justere ringen så gjør man det. Jeg ville bedt om str 53 i ditt tilfelle, eller prøve den i 52. Ringen du allerede har er kanskje en annen fasong inni enn forlovelsesringer? Det har litt å si. Jeg måtte vente 8 uker på at min ring i str 49 skulle ankomme, i mellomtiden kunne jeg ikke bruke str 54 (falt av). Hvis gullsmeden er fornuftig får du låne str 54 ringen mens 53 blir laget. Ja, kjipt å vente, men det er noen få uker av resten av livet worst case velg det du tror vil passe nå, og så justerer du senere. Du trenger ikke gode og overbevisende argumenter, du trenger bare vite at ringer kan justeres og det er ikke krise å gå noen uker mens den riktige blir bestilt eller justert😊 jeg har selv svingt litt i vekt det siste året, +- 5-7 kg, og fingrene har ikke endret størrelse. Anonymkode: ac612...f7c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Hva med å avvente å se? Jeg har samme «dimemma» som deg, ble også fridd til i julen 🥰 Ringen er i str 54 og er veldig løs om morgenen og snur, men er ikke slik at den faller av. Men om kvelden når jeg er blitt hoven etter å ha drukket vin i varmen fra peisen synes jeg den passer perfekt, stramme ringer er det verste jeg vet. Gullsmeden den er kjøpt hos tilbyr gratis bytte eller justering innen 90 dager, og størrelsejustering kan selvfølgelig gjøres når som helst etter den tid også. Jeg har også som deg en annen ring i 52 som passer fint men som er stram utover dagen, da blir det til at jeg tar den av og dermed større sjangse for å miste den. Mye bedre med litt løs enn stram spør du meg 😄 og gratulerer med frieriet 💍 Anonymkode: 794f1...788
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Har forresten også som deg planer om en del kg vektnedgang, men justerer heller ringen deretter og ikke omvendt 😅 Anonymkode: 794f1...788
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Ja, jeg kan jo vente og se, men da kan jeg ikke bruke ringen i mellomtiden. Gullsmeden her var veldig tydelig på at hvis den skulle byttes, så måtte den være 100% ripefri og ikke brukes i det hele tatt. Anonymkode: 3c88d...b46
sommerfugl154 Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Min ring var for stor, og jeg gikk bare til forhandleren og fikk prøve alle mulige størrelser og fikk veiledning der 🙂 Endte på å gå ned tre størrelser, men med forsikring om at jeg kunne ta den ut igjen hvis jeg fikk tykkere hender igjen. De tok da ringen og tilpasset den hos gullsmed. Fikk den tilbake etter et en ukes tid. Så jeg vill gått til gullsmeden og snakket med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå