AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Jeg har fått med meg at den butte delen skal inn, men likevel føler jeg at jeg møter «motstand» der nede og baby gråter😞 Har noen tips? Bør den vinkles en spesiell vei? Anonymkode: 0ec3e...63c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Jeg vet den butte enden skal inn, men bruker likevel den spisse fordi jeg synes det går lettere. smører alltid litt krem i endetarmsåpningen før jeg setter i pillen. Raskt og med bena til barnet opp, over på et sekund. Om jeg derimot begynner å fikle lukkes muskelen og det blir vondt for baby 😕 Anonymkode: b9667...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Prøvd med litt vaselin? For å få litt glid. Man kommer ikke unna at stikkpillen må inn, og det er ikke behagelig. Men om man tar bort mesteparten av friksjonen, så hjelper det mye. Anonymkode: 82c89...417
RockyRose Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Den butte delen skal inn, for å unngå at stikkpillen skal gli ut igjen om ein tar den spisse delen først. Ta litt vaselin rundt endetarmen sånn ein unngår mykje friksjon
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Har alltid brukt den spisse enden, aldri opplevd at pillen har kommet ut igjen Anonymkode: 68bc4...ac7 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Legg barnet på stellebordet, ta av bleien og løft så opp beina og rumpen til barnet med ene hånden og holde de over mageområdet til barnet, sånn at rumpeballene deler seg og du ser anus. Med beina holdt over magen på barnet, smetter du bare stikkpillen raskt og enkelt inn riktig vei. Var aldri noe problem eller noe gråting da barnet mitt måtte få stikkpiller som liten. Anonymkode: 4aa3b...1b8 2
AllahBallah Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 Butte enden inn? Hvor har du fått det ifra? Strider jo imot all fornuft 😅 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har fått med meg at den butte delen skal inn, men likevel føler jeg at jeg møter «motstand» der nede og baby gråter😞 Har noen tips? Bør den vinkles en spesiell vei? Anonymkode: 0ec3e...63c Det er en myte at den butte siden må inn først så prøv med den spisse enden. Smør med litt vaselin og hold fingeren bak til den smetter inn. Eller enda bedre - bruk mikstur dersom det er snakk om paracet og baby aksepterer det. Pinex med jordbærsmak funker for mange Anonymkode: 6308c...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Skrevet 26. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en myte at den butte siden må inn først så prøv med den spisse enden. Smør med litt vaselin og hold fingeren bak til den smetter inn. Eller enda bedre - bruk mikstur dersom det er snakk om paracet og baby aksepterer det. Pinex med jordbærsmak funker for mange Anonymkode: 6308c...9ab https://relis.no/sporsmal_og_svar/6-13022?source=relisdb Konklusjon. Gjør som det står i pakningsvedlegget. Står det ikke noe der, så gjør det som gir minst ubehag. Anonymkode: 6308c...9ab
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 Jeg pleier å holde den litt under varmt vann i springen så den smelter litt, da blir den helt glatt og sklir lettere inn. Anonymkode: c01d4...53d 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 Har flere barn og har aldri satt den butte enden inn først. Også lite klager. Men foretrekker absolutt mikstur. Anonymkode: fd023...e87
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #12 Skrevet 26. desember 2020 Har heller aldri den butte enden inn. Men av og til har det hendt at den vil gli ut igjen, da bruker jeg termometeret til å dytte den rett innen for muskelen, slik at muskelen får lukket seg bak pillen. Anonymkode: 2c5f4...646
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Skrevet 26. desember 2020 Ts her. Det med å sette inn med den butte enden sa de til meg på apoteket som et «obs obs»🤷🏼♀️ Anonymkode: 0ec3e...63c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #14 Skrevet 26. desember 2020 Stikkpiller er full av fett, det går derfor an å skylle den litt i varmt vann så den smelter litt også føre den fort inn. Ingen problem og ikke nødvendig med ekstra vaselin 🙂 Anonymkode: af9bc...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå