Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil egentlig bare vite om dette er normalt. Jeg får smerter/ubehag i magen og underlivet som kommer og går, og det ligner veldig på menssmerter. Et trykk i rumpa, kjønnsleppene og foran kommer ofte. Jeg har også løs mage, som jeg pleier å ha de første dager under mensen. Har vært gravid en gang før, og da husker jeg ikke at det var så mye ubehag. Det kommer og går heldigvis, men jeg føler ordentlig at jeg har mensen nå, og er redd for å begynne å blø. Noen som har opplevd det samme som kan betrygge meg? 

Anonymkode: 72bc6...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde noen lignende tidlig i første trimester, men sjekk gjerne med legen for sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: 0e8a2...3a7

Skrevet

Jeg hadde det som deg i uke 7, men dro til legen og ble sendt videre til sykehus for en sjekk. De fant ingenting gale, og spiren vokser sakte men sikkert og er 32 uker på vei nå. Så lenge det ikke er frisk blod er det et godt tegn, men jeg ville tatt en telefon til legevakten og forklart dem. Så kan de vurdere om det bør sjekkes nå eller vente til over helgen. 

Skrevet

Eg hadde mensliknande smerter/murring i underlivet og magen jamnt i dei første vekene, etter kvart vart eg vant med det så tenkte ikkje like mykje på det. Eg hugsa eg vakna og tenkte "no har det blødd". Det er nok berre livmora som veks, det er veldig vaneleg å kjenne. Livmora skal vekse myykje gjennom eit svangerskap, så det er klart ein kjenner det.. :) 

Skrevet

Er normalt :)

Anonymkode: 3c3f8...4d2

Skrevet

Takk for svar! Betryggende å høre at andre har hatt det lignende. Er på juleferie i en annen by hos familie som ikke vet om graviditeten, og uten samboer, så det er litt høy terskel å ringe legevakt.. Har ultralyd i uke 8 så da får jeg jo sjekka at ting er ok. Hvis smertene blir veldig sterke så må jeg jo ringe, men krysser fingrene for at de holder seg på dette ubehag-nivået :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar! Betryggende å høre at andre har hatt det lignende. Er på juleferie i en annen by hos familie som ikke vet om graviditeten, og uten samboer, så det er litt høy terskel å ringe legevakt.. Har ultralyd i uke 8 så da får jeg jo sjekka at ting er ok. Hvis smertene blir veldig sterke så må jeg jo ringe, men krysser fingrene for at de holder seg på dette ubehag-nivået :)

Anbefaler babyverden sin podcast på Spotify , det er sånn uke for uke og der er det masse god info. Varer bare 20 min per

Anonymkode: 3c3f8...4d2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...