AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Dette gjelder skuldre og det midterste leddet på fingrene. Har alltid hatt uforklarlige smerter i høyre skulder, men disse nye smertene om morgningen er likt fordelt over nevnte ledd. Jeg våkner opp av smertene og leddene føles helt stive. Jeg har ofte vondt her og der, og tenkte ikke noe særlig over det de første to dagene, hadde bare en «jaja🤷🏼♀️« holdning til det. Men nå har det pågått i en uke. Jeg syntes det er så rart og merkelig!! Etter 1 time er smertene helt borte 🙄 men å våkne opp er helt jævlig Andre ting jeg sliter med er IBS og ptsd, men kan ikke skjønne hvordan smertene kan ha sammenheng med det heller... Hva er det her for noe 🤨 Om det ikke er bedre over nyttår så drar jeg til legen. Men inntil videre, er jeg nysgjerrig på om noen her kan ha en anelse eller antagelser om hva det kan være. Kanskje noen har opplevd det samme? Anonymkode: 8c6ef...167
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Om du er interessert i sammenhengen mellom de tingene kan jeg anbefale Medical Medium. Legevitenskapen ser ingen sammenheng. Anonymkode: 700b6...13f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Har du spist mye svinekjøtt og alkohol den siste uka, det øker nivåer av urinsyre : https://www.revmatiker.no/wp-content/uploads/2016/03/temahefte-urinsyregikt.pdf Anonymkode: aae37...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du spist mye svinekjøtt og alkohol den siste uka, det øker nivåer av urinsyre : https://www.revmatiker.no/wp-content/uploads/2016/03/temahefte-urinsyregikt.pdf Anonymkode: aae37...8a8 Jeg har egentlig ikke spist eller drukket noe annet enn vanlig, MEN jeg hadde faktisk for høye nivåer av urinsyre i høst! 😳 ts Anonymkode: 8c6ef...167 2
miss summers Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Vet du, jeg får alltid vondt i skulderen når jeg har luftsmerter. Jeg får intense luftsmerter (av spesielt løk i alle varianter og noe annen mat). Har hørt at det ofte henger sammen faktisk.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Sjekk det igjen og les litt om hva du kan justere med kosten, kanskje det kan hjelpe litt. Anonymkode: aae37...8a8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 miss summers skrev (Akkurat nå): Vet du, jeg får alltid vondt i skulderen når jeg har luftsmerter. Jeg får intense luftsmerter (av spesielt løk i alle varianter og noe annen mat). Har hørt at det ofte henger sammen faktisk. Hvis det er innerst på skulderen ved kragebeinet er det lungene du kjenner,de blir klemt opp av luften i resten av systemet : Anonymkode: aae37...8a8
miss summers Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er innerst på skulderen ved kragebeinet er det lungene du kjenner,de blir klemt opp av luften i resten av systemet : Anonymkode: aae37...8a8 Jepp. Kroppen er fascinerende altså! 😃
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Skrevet 26. desember 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Dette gjelder skuldre og det midterste leddet på fingrene. Har alltid hatt uforklarlige smerter i høyre skulder, men disse nye smertene om morgningen er likt fordelt over nevnte ledd. Jeg våkner opp av smertene og leddene føles helt stive. Jeg har ofte vondt her og der, og tenkte ikke noe særlig over det de første to dagene, hadde bare en «jaja🤷🏼♀️« holdning til det. Men nå har det pågått i en uke. Jeg syntes det er så rart og merkelig!! Etter 1 time er smertene helt borte 🙄 men å våkne opp er helt jævlig Andre ting jeg sliter med er IBS og ptsd, men kan ikke skjønne hvordan smertene kan ha sammenheng med det heller... Hva er det her for noe 🤨 Om det ikke er bedre over nyttår så drar jeg til legen. Men inntil videre, er jeg nysgjerrig på om noen her kan ha en anelse eller antagelser om hva det kan være. Kanskje noen har opplevd det samme? Anonymkode: 8c6ef...167 Jeg kan slite med dette fra tid til annen. Det er noe som skjer grunnet anspenthet i forbindelse med PTSD, kombinert med stillinger jeg sover i, som jeg sliter med grunnet mareritt og urolighet om natten. Er helt stvilt og vondt når jeg våkner, men går over etter en stund. For meg går det i perioder, og det er som regel borte i løpet av en mnd. eller to. Anonymkode: 8821e...179
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 Mange gode tips Anonymkode: 35faa...774 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 Har du sjekket vitamin-nivåene dine? Lavt d-vitaminnivå i kroppen kan gi leddsmerter. Jeg får store smerter i flere ledd om jeg slurver med d-vitamin tabletter. Anonymkode: 1d171...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #12 Skrevet 26. desember 2020 Jeg får vondt i fingrene av å knaste for mye på telefonen. Anonymkode: 130a6...53e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Skrevet 26. desember 2020 Tenker med én gang på bekhterev Anonymkode: f3a3a...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 Hvordan gikk det med dette? Anonymkode: f3a3a...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.1.2021 den 18.21): Oppdatering? Anonymkode: f3a3a...0c9 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 19.39): Hvordan gikk det med dette? Anonymkode: f3a3a...0c9 Var hos en revmatolog som mente det var fibromyalgi. Jeg var ikke helt enig og dro til en annen revmatolog, som mente det var senebetennelse grunnet belastning. Og belastningen er at jeg konstant er anspent... skikkelig anspent. Så skal på opptrening hos psykomotorisk fysioterapeut. Er på venteliste nå 🙈 ts Anonymkode: 8c6ef...167
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var hos en revmatolog som mente det var fibromyalgi. Jeg var ikke helt enig og dro til en annen revmatolog, som mente det var senebetennelse grunnet belastning. Og belastningen er at jeg konstant er anspent... skikkelig anspent. Så skal på opptrening hos psykomotorisk fysioterapeut. Er på venteliste nå 🙈 ts Anonymkode: 8c6ef...167 Du kan prøve naprapat i mellomtiden, de kan gjøre underverker på anspente kropper! Anonymkode: 23ab7...b5e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 Har du sjekket vitaminnivåene dine? Jeg har samme utfordring at jeg er er så anspent og har mye vondt. Jeg utredes nå for EDS, skal til spesialist i juni. Det er et hypermobilitetssyndrom, da kan man være anspent for man prøver å «holde» leddene på plass.. Anonymkode: 1d171...1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå