Gå til innhold

Skuffet over familiemedlem som har lagt seg under kniven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reagerte på nyheten ved å bli veldig skuffet og lei meg, men viste selvfølgelig utad at jeg var glad på hennes vegne. 

Synes det er så utrolig trist at vi lar det dårlige selvbildet vinne... Spesielt i dette allerede sykelig utseende-fokuserte samfunnet, og at slike verdier attpåtil videreføres til barna våre. 

Jeg har alltid visst at hun har slitt litt med selvbildet, men ikke så mye... Ikke i den grad at plastisk kirurgi er blitt en del av livet hennes. 

For min del så har jeg måttet jobbe med meg selv innenfra for å bli glad i meg selv. Det er ingen snarveier og det er en lang prosess, men verdt det. Å legge seg under kniven kun fordi man ikke er fornøyd med en liten detalj på noe allerede vakkert strider mot alle mine verdier og livssyn, og kjenner jeg er så trist av hele situasjonen at jeg må ta litt avstand. Det viser bare at vi er mye mer forskjellig enn jeg hadde trodd i utgangspunktet.

Før var det normalt at vi ga hverandre komplimenter for utseende, men når jeg får kommentarer på utseendet mitt nå så går det et kaldt gys nedover ryggen min. Jeg vet fokuset hennes ikke er sunt, så jeg prøver å snu samtaleemnet på noe som ikke omhandler kropp eller ansikt.

Er reaksjonen min urimelig?

Anonymkode: 685cb...d9e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bryr du deg? La henne leve sitt liv og du leve ditt, det burde ikke ha noe å si for forholdet deres hvorvidt hun fikser på kroppen sin. 

Anonymkode: 172de...a9d

• Liker 18
Skrevet

Jeg tenker du er urimelig. Jeg tenker det er rart å ha en så sterk mening om HENNES kropp og selvbilde. «Skuffet?» skuffet blir man etter at en forventning brytes, hvorfor har du forventninger til hvordan HUN skal takle sitt selvbilde? Det har da lite med deg å gjøre. 

Anonymkode: 7db31...aeb

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg? La henne leve sitt liv og du leve ditt, det burde ikke ha noe å si for forholdet deres hvorvidt hun fikser på kroppen sin. 

Anonymkode: 172de...a9d

Selvfølgelig kan det ha mye å si for forholdet. Det er jo snakk om viktige verdier som har en påvirkning.

Anonymkode: e6656...0ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Selvfølgelig kan det ha mye å si for forholdet. Det er jo snakk om viktige verdier som har en påvirkning.

Anonymkode: e6656...0ec

Man kan sa ha gode relasjoner til familiemedlemmer som mener noe annet enn deg. Man må ikke være enige om alt for å ha et godt forhold. 

Anonymkode: 7db31...aeb

• Liker 9
Skrevet

Jeg forstår deg. Ble også skuffet da en venninne gjorde det, jeg sa det ikke til henne. Hun har flere lillesøstre som ser opp til henne, det skulle vært nok til å ikke gjøre det. Det strider mot mine verdier. På en side skal alt være økologisk, vi skal redde planeten, dyrevelferd og hippi tedenser. Men så putter hun plast i puppene, fillers, bader med elefanter (litt research viser dårlig dyrevelferd), bestiller billig sminke, kjøper masse klær ofte etcetc. 

• Liker 2
Skrevet

Skuffet?! Det kan du simpelthen ikke tillate deg. I så fall kan hun være skuffet over at du ikke har fikset på deg selv.

Come on, grow up!

Anonymkode: 14795...d17

• Liker 3
Skrevet

Dette har du rett og slett ikke noe med tenker jeg...

Anonymkode: c7d1d...d8a

• Liker 2
Skrevet

Skuffet? Skulle jeg reagert ville jeg jo heller vært lei meg på hennes vegne for at hun ikke følte seg bra nok som hun var. Men det er MIN følelse, ikke noe hun var ansvarlig for!

Dette har du ikke noe med. Og det finnes faktisk noen som har problem med en "liten" ting, som velger å fikse det, og deretter ikke legger seg under kniven mer for noe som helst, nettopp fordi de fikk fikset den lille tingen som de ikke klarte å overse. Jeg har blant annet en fetter som i voksen alder fikk operert utstående ører. En bagatell for mange, men en stor ting for ham gjennom hele livet! Aldri i verden om jeg ville vært skuffet over at han valgte det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg drømmer om neseplastikk og hadde blitt skikkelig forbanna om noen la seg borti det.. 

Anonymkode: 94f17...4c6

Skrevet

Jeg leser det som du er lei deg fordi hun lar dårlig selvbilde styre henne til å ta plastiske operasjoner & at du skulle ønske at hun så at hun er mer enn god nok som hun er. Jeg skjønner hva du mener, for samfunnet vårt har blitt veldig utseendefokusert. Og i tillegg til alle forskjønnende filtre som brukes i alle medier, så blir idealene urealistiske. Jeg håper inderlig at tenåringene hjemme ikke blir preget av det.. 🤞

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...