Gå til innhold

Ryggoperert og gravid, epidural,keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som er ryggopererte og gravide her som vil dele erfaringer?

Jeg har en skiveprotese i nest siste skive i ryggen og gruer meg veldig til fødsel. Om jeg kan føde vanlig er jeg usikker på og skal diskutere med legen. Vet ikke om det har noen påvirkning på fødsel eller om en fødsel kan skade protesen.

Noen med erfaring? 

Hva med epidural? Når i fødsel settes den? 

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! 

Jeg ser at denne er fra 2020, og at du ikke fikk svar. Jeg håper alt gikk bra!

Jeg prøver meg på å spørre deg om erfaringer her: Jeg sitter i samme posisjon som deg - med skiveprotese i L5 og nerveskader ned i beina. Mye problematikk med sete/hofter fra før. Hvordan gikk det med deg? Gikk vanlig fødsel ok? noe jeg burde tenke på/vite? 

mvh, 

Ida 

Skrevet

Ikke den du spør, men fødte etter to ryggoperasjoner, nerveskader og dropfot. Gikk fint, men fikk selvfølgelig ikke epidural. Ble på forhånd forespeilet komplikasjoner, men det gikk heldigvis bra.

Anonymkode: 95331...62e

• Nyttig 1
Skrevet

Ser nå at du skriver protese, og det har jeg ikke. Kun helt ødelagt i L4-L5.

Anonymkode: 95331...62e

Skrevet

Hei! Takk for svar uansett. 
hvorfor ikke epidural? 

Skrevet
IdaEli skrev (3 timer siden):

Hei! 

Jeg ser at denne er fra 2020, og at du ikke fikk svar. Jeg håper alt gikk bra!

Jeg prøver meg på å spørre deg om erfaringer her: Jeg sitter i samme posisjon som deg - med skiveprotese i L5 og nerveskader ned i beina. Mye problematikk med sete/hofter fra før. Hvordan gikk det med deg? Gikk vanlig fødsel ok? noe jeg burde tenke på/vite? 

mvh, 

Ida 

En venninne var operert i ryggen pga et brudd. Hun fikk beskjed om at hun ikke kunne få epidural, og hvis det ble keisersnitt, måtte hun i narkose pga de heller ikke kunne sette spiral. Hun fødte heldigvis vaginalt uten komplikasjoner. 
Det er en individuell vurdering, du må få time hos anestesilege i forkant slik at det kan gjøres en vurdering. Viktig at dette planlegges før fødselen! 

Anonymkode: 3e54d...181

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En venninne var operert i ryggen pga et brudd. Hun fikk beskjed om at hun ikke kunne få epidural, og hvis det ble keisersnitt, måtte hun i narkose pga de heller ikke kunne sette spiral. Hun fødte heldigvis vaginalt uten komplikasjoner. 
Det er en individuell vurdering, du må få time hos anestesilege i forkant slik at det kan gjøres en vurdering. Viktig at dette planlegges før fødselen! 

*spinal selvsagt, autocorrect 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...