AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 På nyttårsaften skal jeg være alene. Har alltid jobbet kveld på sykehjemmet, og har kommet hjem i 23-tiden, så da er jeg så sliten at jeg nesten bare går og legger meg. Men iår skal jeg ikke jobbe, og gruer meg til å kjenne på den følelsen... Dere vet den følelsen av å føle seg ensom og alene under høytiden... Det gjør vondt å tenke på, og jeg prøver å tenke på hva jeg kan gjøre for ikke å føle meg så ensom og alene... Jeg vet jeg kommer til å bryte sammen i gråt og kjenne på vonde, negative følelser... Har dere erfaringer og råd å komme med? Anonymkode: 34c94...32f 1
Anonymburker Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Se filmer, les bøker. Finn et eller annet å oppholde deg med. Tiden går fort. 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Expandable86 skrev (4 minutter siden): Se filmer, les bøker. Finn et eller annet å oppholde deg med. Tiden går fort. Ja, jeg vet, det er mye jeg kan gjøre, men selv om jeg er opptatt med noe er jeg så redd for den vonde følelsen... Den kommer plutselig og er ofte uutholdelig noen ganger. Det er veldig tungt. Anonymkode: 34c94...32f 3
Jegern Puahate Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Knekk beinet ditt eller pådra deg annen alvorlig skade, da vil du få noe annet å tenke på. Neste gang du skulle føle deg ensom i en høytid kan du se tilbake på smerten og sette pris på helsa. 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Jegern Puahate skrev (12 minutter siden): Knekk beinet ditt eller pådra deg annen alvorlig skade, da vil du få noe annet å tenke på. Neste gang du skulle føle deg ensom i en høytid kan du se tilbake på smerten og sette pris på helsa. Jeg sliter allerede med helsa, så du må være forsiktig med hvordan du uttaler deg mot andre mennesker, for du vet jo ikke hva andre sliter med. Anonymkode: 34c94...32f 5
Jegern Puahate Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sliter allerede med helsa, så du må være forsiktig med hvordan du uttaler deg mot andre mennesker, for du vet jo ikke hva andre sliter med. Anonymkode: 34c94...32f Snakker av erfaring etter en nakkeskade som gjorde at jeg ble alene en jul, faktumet at jeg var alene var ikke det som plagde meg, for å si det sånn. Med andre ord, det hjelper å sette ting i perspektiv. Dog om du vil sutre så ikke la meg stoppe deg. 12
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 Jegern Puahate skrev (1 minutt siden): Snakker av erfaring etter en nakkeskade som gjorde at jeg ble alene en jul, faktumet at jeg var alene var ikke det som plagde meg, for å si det sånn. Med andre ord, det hjelper å sette ting i perspektiv. Dog om du vil sutre så ikke la meg stoppe deg. Grunnen til at det er tungt å være alene er at jeg sliter psykisk og er redd for den tunge følelsen som kan trykke meg såpass ned at jeg ikke vil takle det. Da hjelper det ikke at du skriver sånne ting til meg da det gjør det mye værre for meg psykisk. Hadde du likt at jeg vred på nakken din når du hadde en nakkeskade? Anonymkode: 34c94...32f 6
Jegern Puahate Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnen til at det er tungt å være alene er at jeg sliter psykisk og er redd for den tunge følelsen som kan trykke meg såpass ned at jeg ikke vil takle det. Da hjelper det ikke at du skriver sånne ting til meg da det gjør det mye værre for meg psykisk. Hadde du likt at jeg vred på nakken din når du hadde en nakkeskade? Anonymkode: 34c94...32f Jeg liker sette ting på spissen for få frem poeng. Du trenger ikke å brekke beinet ditt men gjør noe annet som tar fokuset vekk fra den konstruerte problemstillingen at du er alene på nyttårsaften, du kan for eks skrive ned alle fordelene. For eks at det er mindre sannsynlighet for å havne i en iskald grøft i fylla, få en rakett i øyet eller ende opp på et standard døddrukkent krampenach. 11
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Skrevet 26. desember 2020 Jeg har store psykiske problemer og var alene julaften, bortsett fra et kort besøk hos x på formiddagen og skal være alene nyttårsaften.Andre mennesker sliter meg ut så jeg skal kose meg i eget selskap.Vi er forskjellige:) Anonymkode: b7b7d...158 5
- Brian Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: På nyttårsaften skal jeg være alene. Har alltid jobbet kveld på sykehjemmet, og har kommet hjem i 23-tiden, så da er jeg så sliten at jeg nesten bare går og legger meg. Men iår skal jeg ikke jobbe, og gruer meg til å kjenne på den følelsen... Dere vet den følelsen av å føle seg ensom og alene under høytiden... Det gjør vondt å tenke på, og jeg prøver å tenke på hva jeg kan gjøre for ikke å føle meg så ensom og alene... Jeg vet jeg kommer til å bryte sammen i gråt og kjenne på vonde, negative følelser... Har dere erfaringer og råd å komme med? Anonymkode: 34c94...32f Det er stor forskjell på å være alene og være ensom, for det er fullt mulig å være alene uten å føle seg ensom, noe som ikke er ukjent for meg. På juleaften satt jeg alene i år som ifjor, men hvis du leser dette nydelige juleeventyret som jeg skrev natten før, tror jeg neppe du finner mer håp og livsglede selv under et digert juletre fullpakket av rådyre gaver. Så til tross for at det på grunn av koronaviruset ikke er rom for store sosiale festligheter på nyttårsaften for mange i år, er det overhodet ikke synonymt med at man bør føle seg ensom og være trist av den grunn, da man kan skape utrolig mye ut av ingenting, og hvis du denne kvelden begynner å kjenne på den vonde følelsen du skriver om, kan du godt skrive til meg hvis du har lyst - og jeg kan forsøke å gjøre mitt beste for å muntre deg litt opp; har god erfaring med dette. Ønsker deg alt godt videre, og håper du får en riktig fin julehelg. - Brian Endret 26. desember 2020 av - Brian 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 Jeg har vært alene et par nyttårsaftenen og det har gått helt fint. Prøv å ikke tenk så mye på forhånd at det blir vanskelig eller at alle andre har det så bra og er sammen med andre. Men gjør det du liker og ikke oppsøk sosiale medier og sånt som kan forsterke vanskelige følelser. Anonymkode: 3e854...106 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. desember 2020 #12 Skrevet 26. desember 2020 Jeg er alltid alene nyttårsaften, lager god mat, ser film, leser litt, koser meg med eget selskap. I grunnen glad jeg slipper mange mennesker og styr.
Anonymburker Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 4.21): Ja, jeg vet, det er mye jeg kan gjøre, men selv om jeg er opptatt med noe er jeg så redd for den vonde følelsen... Den kommer plutselig og er ofte uutholdelig noen ganger. Det er veldig tungt. Anonymkode: 34c94...32f Vet hvordan det føles. Jeg blir ikke alene på nyttårsaften, men denne dagen er alltid deprimerende for min del. Man får bare komme seg gjennom den.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 Jeg skal ha min første nyttårsaften helt alene og gleder meg. Jeg kommer sikkert til å kjenne på andre følelser også. Følelser er ikke farlige, det er jo ikke annet enn følelser. Det hjelper selvsagt ikke deg hvordan jeg ser på ting, men du må prøve å finne noe positivt Leter man etter alt som kan komme av vonde tanker så oppfyller man det. Ta et valg om at dette blir en fin kveld. En kveld for refleksjon over det som har vært og det som skal komme. Sett deg noen mål og se fremover. Anonymkode: 15b57...1c0 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Kan jo lage en nyttårsaften- deppe tråd her...... Anonymkode: 15b57...1c0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 Er det noe rart å være alene nyttårsaften? Har aldri feiret det, lager bare noe god mat og ser på raketter alene. Anonymkode: e0d8a...856 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 Kan du sette deg opp som ekstra ved behov? Jeg håper jeg blir satt opp. Hvis ikke blir jeg jo bare sittende her i hybelen alene. Anonymkode: bd3f3...00b 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noe rart å være alene nyttårsaften? Har aldri feiret det, lager bare noe god mat og ser på raketter alene. Anonymkode: e0d8a...856 Ikke hvis det er frivillig, nei. Anonymkode: bd3f3...00b
Kratt_ Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 Er noen på Twitch (en nettside for streaming) som skal filme nyttårs"fest" der folk kan være med og chatte. Da føler man seg ikke så alene når man har andre og chatte med som er i lignende situasjon 😊 3
Gjest Føsleguri Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 Ikke tenk på at det er nyttårsaften, tenk at det er en vanlig kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå