Gå til innhold

Noen som virkelig ikke liker sin svigerdatter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så rart at alle som svarer Ts tror at det bare er svigermødre som kan være fra helvete. Jeg har opplevd svigerdatteren fra helvete og vet godt hvordan det kan være. Heldigvis er hun ikke sammen med sønnen min lenger. Han har fått en samboer nå som er normal, søt og snill. Det fins alle slags jenter som er svigerdøtre, akkurat som det fins alle slags som er svigermødre også.  Det kan faktisk være svigerdatter som er vanskelig og ikke til å holde ut, jeg har erfart det. Gråt mang en gang etter besøk jeg. 

Anonymkode: 78603...9b2

Takk for forståelsen. Det er fryktelig fortvilende og jeg har hatt mange søvløse netter pga hele opplegget hos dem. Hadde jeg hatt samvittighet til det hadde jeg kuttet dem helt ut, men barnet har ingen skyld i situasjonen. 

Anonymkode: b5541...3d1

• Liker 1
Skrevet

Synes synd i min sønn. Han og min svigerdatter har vært gift i 17 år. De har ingen barn. Jeg har også en datter som har gitt meg 4 fantastiske barnebarn, og jeg har også blitt oldemor. Fikk høre nå at min sønns kone har fjernet livmor. Jeg forstår virkelig ikke hva han ser i henne. Hun er også ufør, så hun blir jo også et tapprosjekt pga liten lønning til deres liv. Og nå i desember har han nesten jobbet seg ihjel fordi det er så mye å gjøre på hans arbeidsplass. 

Anonymkode: 3571a...09d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes synd i min sønn. Han og min svigerdatter har vært gift i 17 år. De har ingen barn. Jeg har også en datter som har gitt meg 4 fantastiske barnebarn, og jeg har også blitt oldemor. Fikk høre nå at min sønns kone har fjernet livmor. Jeg forstår virkelig ikke hva han ser i henne. Hun er også ufør, så hun blir jo også et tapprosjekt pga liten lønning til deres liv. Og nå i desember har han nesten jobbet seg ihjel fordi det er så mye å gjøre på hans arbeidsplass. 

Kjipt når avlshesten ikke gir deg barnebarn, og attpåtil er så frekk at hun ikke tjener nok penger. Et skikkelig tapsprosjekt!

Hva er mulighetene for at det er sykdom hun selv ikke er skyld i som gjør at hun er ufør og måtte fjerne livmor? Man fjerner ikke livmor fra friske folk.

Med denne holdningen du har til svigerdatter kan jeg 100% forstå at de forteller deg minst mulig om sine private ting, som helse og grunner til at de ikke har barn. 

Anonymkode: b680b...be9

• Liker 21
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje de ikke ønsker barn. Virker som du er litt bitter på at hun ikke kommer til å gi deg barnebarn

• Liker 10
Skrevet

Hva har hun gjort, som gjør at du misliker henne slik? Det er jo på ingen måte sikkert at hun liker deg heller.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei ingen trolletråd. Alt er fra virkeligheten desverre.

Skulle virkelig ønske at jeg slapp denne psykiske belastningen som min svigerdatter er.

Om barnebarnet bodde hos oss og vi slapp å ha noe med moren å gjøre hadde vært en mindre krevende situasjon  en den vi har nå.

Så da var det du som meldte svigerdatteren til barnevernet også. Tror nok ikke de vil overlate barnet til deg, Ts, slik fungerer ikke verden. Og godt er det. Et ufyselig menneske, det er du virkelig.

Anonymkode: ab1fa...50b

• Liker 2
Skrevet
@mygdala skrev (51 minutter siden):

Hva har hun gjort, som gjør at du misliker henne slik? Det er jo på ingen måte sikkert at hun liker deg heller.

Spiller ingen rolle for meg om hun ikke liker meg.

Problemet er å forholde seg til en person som lever i sin egen lille verden med sin egen oppdiktede sannhet. 

Ting som blir tatt opp og diskutert blir vridd om til hennes egen fordel i hennes hode.

Så om du prøver å lære henne noe så hun kan gå et steg i riktig rettning med barnet, så er dette borte med en eneste gang.

Når hun får veiledning så prøver man å motivere til fremgang med å si positive ting først etter det kommer men du må jobbe med og endre desse tingene.

Hun har til dags dato ikke hørt et enstr ord etter men....

Jeg er lei og forstår virkelig ikke hvorfor barnevernet fortsatt mener att dette er godt nok...

De har tatt cos-kurs og veileder fra barnevernet  skal inn fra nyttår i hjemmet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spiller ingen rolle for meg om hun ikke liker meg.

Problemet er å forholde seg til en person som lever i sin egen lille verden med sin egen oppdiktede sannhet. 

Ting som blir tatt opp og diskutert blir vridd om til hennes egen fordel i hennes hode.

Så om du prøver å lære henne noe så hun kan gå et steg i riktig rettning med barnet, så er dette borte med en eneste gang.

Når hun får veiledning så prøver man å motivere til fremgang med å si positive ting først etter det kommer men du må jobbe med og endre desse tingene.

Hun har til dags dato ikke hørt et enstr ord etter men....

Jeg er lei og forstår virkelig ikke hvorfor barnevernet fortsatt mener att dette er godt nok...

De har tatt cos-kurs og veileder fra barnevernet  skal inn fra nyttår i hjemmet.

Forstår du at bortimot alle tilbakemeldingene du får med denne tråden er negative?? Du er et problem Ts. Har du kapasitet til å la det få gå inn i hodet ditt, og reflektere litt over det??

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så da var det du som meldte svigerdatteren til barnevernet også. Tror nok ikke de vil overlate barnet til deg, Ts, slik fungerer ikke verden. Og godt er det. Et ufyselig menneske, det er du virkelig.

Jeg trenger virkelig ikke et nytt barn i huset, har fortsatt barn i barneskolen selv og har hatt barn i hjemmet i snart 30 år.

Men jeg ønsker barnet skal ha et godt liv og det tror jeg virkelig ikke barnets mor har evnen til å gi det det. Hun er for mye opptatt av å sette seg selv foran barnets beste. Eget ubehag må unngås for enhver pris.

Må barnet i fosterhjem så må det det. Må der til noen andre en familie må vi stå i det. Ungen kommer foran eget ego.

Skrevet

Jeg er en svigerdatter som misliker svigermor, og er sikker på at hun misliker meg også. Hun er skapalkoholiker og har en god del psykiske problemer som hun nekter å erkjenne. Synes derfor egentlig mest synd på henne, for hun har endel gode kvaliteter ellers. 

Anonymkode: 18b67...3b0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De har vært sammen i 4 år, hun melder min mann om vi vil komme på besøk for nå er det så lenge siden vi har sett barnebarnet. Er ikke 14 dager siden sist engan. Da er det bort om for å sitte der å høre på tullprat i et par timer, sønnen sier nesten ikke et ord uten at vi spør direkte. Men det er vanskelig for ham å rekke å si noe før hun har begynt å tyte om seg selv igjen. 

Vet mer en jeg noen gang har ønsket å vite om en svigerdatteren eller hennes familie, hvilke sykdommer eller kredittkort gjeld alle har.

Her er det tydelig svigermoren som er problemet ikke svigerdatteren.

• Liker 8
Skrevet
Stargaze skrev (2 minutter siden):

Her er det tydelig svigermoren som er problemet ikke svigerdatteren.

Helt enig!!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trenger virkelig ikke et nytt barn i huset, har fortsatt barn i barneskolen selv og har hatt barn i hjemmet i snart 30 år.

Men jeg ønsker barnet skal ha et godt liv og det tror jeg virkelig ikke barnets mor har evnen til å gi det det. Hun er for mye opptatt av å sette seg selv foran barnets beste. Eget ubehag må unngås for enhver pris.

Må barnet i fosterhjem så må det det. Må der til noen andre en familie må vi stå i det. Ungen kommer foran eget ego.

Det med eget behag kommer ann på. Så lenge det ikke er skadelig for barnet så er det ikke noe negativt.... 

Anonymkode: 2e9e6...4e1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg liker ikke min svigerdatter. Hver gang jeg må omgås henne vil jeg nesten spy. Hun er virkelig krevende, og jeg mistror hvert et ord som kommer ut av munnen på henne.

Håper daglig at sønnen skal droppe henne, men han er så desperat etter å ha dame at han godtar alt mulig skit.

Jeg svelger kameler mothårs hver gang for å holde kjeft. 

Du høres ut som en stygg svigermor... Kanskje du skal gå litt inni deg selv.Se deg selv i speilet..Kanskje din sønn elsker henne og har det bra?Spyr av min svigermor.Heldigvis gjør mannen min det og!

Anonymkode: 00332...ce1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så rart at alle som svarer Ts tror at det bare er svigermødre som kan være fra helvete. Jeg har opplevd svigerdatteren fra helvete og vet godt hvordan det kan være. Heldigvis er hun ikke sammen med sønnen min lenger. Han har fått en samboer nå som er normal, søt og snill. Det fins alle slags jenter som er svigerdøtre, akkurat som det fins alle slags som er svigermødre også.  Det kan faktisk være svigerdatter som er vanskelig og ikke til å holde ut, jeg har erfart det. Gråt mang en gang etter besøk jeg. 

Anonymkode: 78603...9b2

Er enig i dette, det er garantert like mange fæle svigerdøtre som svigermødre. Forskjellen ligger vel i at her på KG er det flertall av svigerdøtre og heller mindretall av oss som er svigermødre. Jeg har vært på KG siden tidenes morgen og har selv vært i svigerdatterkategori og er nå i svigermorkategorien. Er forsåvidt svigerdatter enda...

Tviler ikke på det er mange rett og slett jævelige svigermødre, men glem ikke at svigermødre også har vært svigerdatter en gang 🙄

Så jo, det finnes også fæle svigerdøtre

Anonymkode: eb63d...47a

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Heter du noe på R? 

Anonymkode: 523be...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Heter du noe på R? 

Anonymkode: 523be...5e4

Nei. Men har 4 r i navnet.

Skrevet

Nå er jo verden slik at ikke alle kommer overens med alle. Sånn er det i barnehagen, på skolen og i det voksne liv. Det kan ikke tvinges på, men man kan velge å forsøke å få et forhold til å være ok. Føles det for mye ut med annenhver uke, så gjør det om til en måned. Tilby deg å gå på trilletur med barnet så de voksne får egentid osv. Da ser du barnet, men begrenser henne du ikke har kjemi med. 

Skrevet

Du høres ut som ei fastgrodd dame som vil ha alt på gamlemåten. For meg virker du som ei dame som ikke har utviklet deg siste 30 årene. Du har veldig godt av å få et menneske inn i livet ditt som er annerledes enn deg selv. Hva er det med henne som trigger deg slik? Er du sjalu på at hun har kapret sønnen din? 
du snakker om sønnen din også på en nedverdigende måte, når du sier at han er desperat og tar det han får.. dette er ikke fint sagt om sin egen sønn. 
du må respektere deres forhold, være glad for at de har det fint sammen, og være glad du er bestemor til et lite barn. Du bør også være glad for en svigerdatter som ønsker dere inn i familien sin. 
ikke ødelegg dette!! 
du må jobbe med å respektere at ikke alle er som deg, kanskje lærer du noe av henne? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes vonde svigerdøtre, men i dette tilfellet så virker det helt klart og tydelig som at svigermor er problemet. TS kommer ikke med noen konkrete eksempler på hva det er som plager henne, annet enn at svigerdatteren prater mye om seg selv og at hun nevner noe om barnevernet. Videre så snakker TS nedlatende. Ikke bare om svigerdatteren, men også hennes sønn. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor du ikke er LITT mer imøtekommende? Det koster deg ikke en forbanna kalori. Kanskje litt oppmuntrende ord eller støtte hadde vært på sin plass? Nei, ingen kan komme overens med alle, men hadde du vært min svigermor hadde jeg vært direkte lei meg. Om du fortsetter slik som du gjør nå, så vil du på sikt miste kontakten med både henne, din sønn OG ditt barnebarn. Er det virkelig det du vil?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...