Gå til innhold

Nabobråk igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem snakker man med når nabo leier ut sin bolig; eier eller leier? Det er ikke knyttet til enkelthendelser, men mer et ønske om at leier tar hensyn på noen områder, som vedkommende mest sannsynlig ikke er klar over. 

Anonymkode: f83fd...bd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man prøver den som leier først tenker jeg så tar man eieren hvis det ikke bedrer seg.

Anonymkode: 214e6...700

• Liker 2
Skrevet

Man går til leier først. Hva slags bråk? 

Anonymkode: e179c...660

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man går til leier først. Hva slags bråk? 

Anonymkode: e179c...660

Hører prating utover natten og veldig mye bråkelyder(smell i dører, skap, stoler?) Var aldri sånn med tidligere eier. Vet ikke hvordan gå fram, for det er ikke slik at de spiller høy musikk. Hvis det er så lytt, bør vi ta hensyn med dører osv etter kl. 23, synes jeg. Problemet er bare at de jobber sent og er oppe om natten, tydeligvis og da får ikke jeg som skal på jobb tidlig sove. 

Skrevet

Snakk med leier først 😊 kanskje de ikke er klar over hvor lytt det er?

• Liker 1
Skrevet

Du har masse rettigheter! https://www.google.com/search?q=nabobr%C3%A5lk+rettigheter&oq=nabobr%C3%A5lk+rettigheter&aqs=chrome..69i57j0i8i13i30.3271j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Et enkelt Google-søk forteller hvor trist det er at så få vet hva slags rettigheter de har som offeret i saken.

I mine tilfeller har jeg sendt bevis, tidsrapport osv. direkte til utleier + styret. De som leier har sine plikter å oppfylle. Hvis de ikke vet hva det er, f.eks. at det skal være stille etter 23:00, så er det jo deres problem. I noen tilfeller har jeg også involvert politiet. De kan føre logg over hendelser og samlet sett blir det en grei bot da hvis de kommer på døra for x'te gang, ja.

Anonymkode: 69f2b...9b9

Skrevet (endret)

Jeg fikk nye naboer i etasjen over meg da korona begynte, for den unge eieren som bodde der hadde ikke råd til å bo der selv etter at han ble permittert. Han flyttet da hjem til foreldrene rett borti gata, og leide ut boligen til noen sør-amerikanere med rytmer i blodet...

Det ble høy musikk til alle døgnets tider, fullstendig uten hensyn til naboer og folk som bor rundt dem. De ga virkelig faen. Kunne sette i gang musikk på full guffe klokka 02:30 om natten og holde på en halvtime, eller time.

Jeg la et brev med klage på dørmatten deres. Naboen ved siden av dem ringte Securitas, altså bomiljøvakten, som kom på døra deres. De ga faen og bare fortsatte med musikken sin, som om ingen hadde sagt noe.

Da ble jeg forbannet til slutt, og kontaktet foreldrene til han som leier ut leiligheten, for det var foreldrene som kjøpte den og betalte for den. Kjenner faren litt, han har hund og har møtt han ute på tur med hunden i nabolaget mange ganger og slått av en prat. Så jeg sendte en melding og klaget på leieboerne og forklarte hva de drev med.

Han lovet å ta saken med de. Hva han sa, vet jeg ikke, mulig han truet hele leieforholdet, for stille ble det! ENDELIG.

De kan fremdeles fyre opp musikk i blant, men da bare en sang eller to før de skrur ned igjen, og til tider på døgnet som er greit nok. 

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Gåsemor skrev (På 26.12.2020 den 11.04):

Snakk med leier først 😊 kanskje de ikke er klar over hvor lytt det er?

Ja, må kanskje det. Hører masse summing av høy prat stadig. Ikke deilig å ha som bakgrunn inn i egen stue. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 26.12.2020 den 11.32):

for stille ble det!

Godt det ble det! Vurderer å nevne det for dem. Bare redd jeg blir helt «bitch» med en gang. Men kanskje de demper seg. Det bør vel også være mulig å ikke smelle med kjøkkeninnredning rett inn i soverommet mye etter 23 på kvelden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...