AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Dette skjedde nettopp, men har skjedd før også. Mannen har sett tv i hele kveld, mens jeg har sittet på ipad. Når han ser tv nytter det ikke å snakke til han, for da svarer han bare uten Å høre etter. Så når han slo av tvn, og reiste seg prøvde jeg å fortelle en liten hendelse med ene barnet vårt som skjedde i dag. Det var ikke noe stor greie, men mens jeg forteller det så begynner han å vandre rundt mellom stua og kjøkkenet, knytter sammen søpla, går og rydder osv mens jeg står på stua og snakker. Han gikk også innom badet og hentet noe der. Så blir jeg litt irrtert og spør om han må vandre rundt slik når jeg prøver fortelle noe, men da svarer han bare at han hører jo hva jeg sier. Jeg kjente det provoserte meg sånn, synes det var respektløst rett og slett. Han er sånn typisk som ikke hører etter når du snakker til han hvis han gjør noe annet, og får veldig lite med seg egentlig med mindre han er helt til stede. Er det jeg som overreagerer? Når jeg spurte om han kunne stå stille sa han også sånn «bare si det du skal si, bli ferdig» osv, men det var jo hannes oppførsel som gjorde at jeg til slutt bare ga opp og gikk å la meg. Anonymkode: 698fd...9a9 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Hvis han rakk å gjøre alt det der mens du fortalte en historie om barnet deres så må du seriøst korte ned antall ord og prøve å få frem poengene dine fortere. Jeg tror han synes du prater for mye. Anonymkode: 4070a...913 28
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Synes ikke du overreagerer! Mannen min kan holde på sånn også, synes det er respektløst. Han forventer imidlertid full oppmerksomhet om han har noe å si. Anonymkode: 14d90...cd1 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Tror nok du overreagerer. Det er jo tydeligvis en mann som multitasker og bidrar hjemme Anonymkode: 11ac1...303 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis han rakk å gjøre alt det der mens du fortalte en historie om barnet deres så må du seriøst korte ned antall ord og prøve å få frem poengene dine fortere. Jeg tror han synes du prater for mye. Anonymkode: 4070a...913 «Alt det der»? Hvor lang tid bruker du på å ta med deg et par ting fra stua, og knytte søppelposen? Er det for mye å forvente at ens partner lytter i noen minutter til en hverdagsanekdote? Anonymkode: 14d90...cd1 5
Gjest Middelmådig Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Haha, det gjør jeg også. Hele tiden. Om jeg skulle ha stoppet med det jeg holdt på med hver gang noen skal fortelle meg noe, hadde jeg ikke fått gjort noen ting! Jeg hører hva de sier uansett, og får det med meg. Jeg har to unger og en mann som prater til meg alltid og aldri til hverandre. Umulig å få gjort noe om jeg skal stå i ro å høre...
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Respektløst. Det handler om at man føler seg lite viktig. Lite sett og lite betydningsfull. klart du reagerer! Anonymkode: 60e41...40d 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): «Alt det der»? Hvor lang tid bruker du på å ta med deg et par ting fra stua, og knytte søppelposen? Er det for mye å forvente at ens partner lytter i noen minutter til en hverdagsanekdote? Anonymkode: 14d90...cd1 Les igjen... "Så når han slo av tvn, og reiste seg prøvde jeg å fortelle en liten hendelse med ene barnet vårt som skjedde i dag. Det var ikke noe stor greie, men mens jeg forteller det så begynner han å vandre rundt mellom stua og kjøkkenet, knytter sammen søpla, går og rydder osv mens jeg står på stua og snakker. Han gikk også innom badet og hentet noe der. " Det er ganske mye vil jeg si! Man skal klare å fortelle en "liten" ting fortere enn noen klarer å vandre rundt mellom kjøkkenet og stua (altså ikke bare én gang frem og tilbake), knytte spøla, rydde, hente noe på badet, osv... Det er jo helt sjukt hvor lenge TS da har snakket. Anonymkode: 4070a...913 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Av erfaring så snakker jeg mer når jeg føler noen ikke lytter, fordi jeg blir litt stresset og kjenner på at partner ikke finner meg interessant. Vet ikke, er som en Switch av et eller annet, når noen virker fraværende. De gangene noen aktivt lytter, er jeg kortere og ikke like energisk engasjert...For det handler gjerne om å forsøke å holde på eller finne oppmerksomheten til den du prater mer.. Folk fleste klarer ikke se den koblingen.. Anonymkode: edfdc...b85 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 Skjønner at du reagerer, man føler seg jo oversett. Min ex hadde et stort problem med å lytte, det var så fryktelig irriterende. Men det var mer der at jeg faktisk sa noe viktig og han kunne mens jeg snakket bare «oi, den lyspæra der må byttes». Halo i luken liksom.... det såret faktisk veldig Anonymkode: f3f42...4e4 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 Slik er min også. Han kan forlate rommet når jeg er midt i en setning. Ellers ser han på mobilen. Man føler seg lite viktig. Men sex skal de ha! Anonymkode: 7b45b...2cc 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 Respektløst! Sånn er typen min også, sier han hører etter, men gjør det ikke. Han har også begynt å ringe meg kun når han går ute i byen, og da hører jeg nesten bare bakgrunnsbråk. Hjemne ringer han meg kun hvis han spiser, lager mat eller tapper vann. Et helsikes bråk. Anonymkode: c2577...66c 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Les igjen... "Så når han slo av tvn, og reiste seg prøvde jeg å fortelle en liten hendelse med ene barnet vårt som skjedde i dag. Det var ikke noe stor greie, men mens jeg forteller det så begynner han å vandre rundt mellom stua og kjøkkenet, knytter sammen søpla, går og rydder osv mens jeg står på stua og snakker. Han gikk også innom badet og hentet noe der. " Det er ganske mye vil jeg si! Man skal klare å fortelle en "liten" ting fortere enn noen klarer å vandre rundt mellom kjøkkenet og stua (altså ikke bare én gang frem og tilbake), knytte spøla, rydde, hente noe på badet, osv... Det er jo helt sjukt hvor lenge TS da har snakket. Anonymkode: 4070a...913 Jeg leste alt. Og her jeg ligger på sofaen ser jeg at jeg fint kunne beveget meg fram og tilbake til kjøkkenet og badet, mens jeg ryddet og satt ut søppelet, en håndfull ganger på noen minutter. Hvor lenge er for lenge å lytte til en historie? To minutter? Fem? Anonymkode: 14d90...cd1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leste alt. Og her jeg ligger på sofaen ser jeg at jeg fint kunne beveget meg fram og tilbake til kjøkkenet og badet, mens jeg ryddet og satt ut søppelet, en håndfull ganger på noen minutter. Hvor lenge er for lenge å lytte til en historie? To minutter? Fem? Anonymkode: 14d90...cd1 Å lytte 2 minutter til en liten historie? Det er jo en evighet!! Anonymkode: 4070a...913 2
Sievi Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 Det første jeg tenker er at du prater veeeldig mye. Har ei venninne som skravler helt vanvittig mye. Bare hun skal fortelle hva hun spiste til middag drar hun inn så mye detaljer og sporer helt av fra det det egentlig handler om før hun kan komme til poenget. Vet jo selvfølgelig ikke om det er det som er problemet ditt men kjenner du deg igjen i venninnen min kan jo det være en forklaring. Synes uansett at han skal høre på deg da. Han har jo valgt deg som partner. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #16 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å lytte 2 minutter til en liten historie? Det er jo en evighet!! Anonymkode: 4070a...913 Det kan det forsåvidt være😉 Men for min del forventer jeg en viss dialog om jeg har noe å fortelle. Er ikke det vanlig da, å stille oppfølgingsspørsmål, og vise interesse, og så snakker man videre om ting man får assosiasjoner til? Anonymkode: 14d90...cd1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #17 Skrevet 26. desember 2020 Ja du overreagerer. For noen folk dere som mener noen annet, synes synd på de dere er sammen med 😂 Anonymkode: 95afe...717 4
Frøyamor Skrevet 26. desember 2020 #19 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja du overreagerer. For noen folk dere som mener noen annet, synes synd på de dere er sammen med 😂 Anonymkode: 95afe...717 Enig. 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #20 Skrevet 26. desember 2020 Jesus jeg vurderer av og til om jeg skal åpne meg for å få kjæreste, så leser jeg sånne ting som gjør at jeg er glad jeg er singel. Jeg gjør det samme med venner og familie, følger fremdeles med på hva som blir sagt. Hvis han er så respektløs får dere slå opp da. Anonymkode: 2d624...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå