Gå til innhold

Er familievernkontoret oppe i romjulen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er familievernkontoret åpent i romjulen eller ikke åpent før på nyåret?

Anonymkode: 3eeb3...171

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste er det, men de har vanligvis ganske lang ventetid. 

Anonymkode: 7f506...fe7

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er familievernkontoret åpent i romjulen eller ikke åpent før på nyåret?

Det er ikke drop in...

Anonymkode: 4a522...357

• Liker 2
Skrevet (endret)
BMW-Bjarne skrev (På 25.12.2020 den 23.46):

Riktig, jeg er mor. Eksen var voldlig og har nå gått bort fra alle avtaler vi har laget. Barnet mitt har flere ganger tatt mobilen og ringt meg i panikk. Synes det er bedre å ordne dette opp på fvk enn å krangle. Synes også det er viktig at barnet mitt føler seg trygg så og samvær ikke må trappes ned foreksempel. Tenker veiledning på å ikke kjefte ut mor forran barnet er bedre en å krangle om det også egentlig... barnet har også traumer etter familievold så da krever det ekstra av oss som foreldre.

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riktig, jeg er mor. Eksen var voldlig og har nå gått bort fra alle avtaler vi har laget. Barnet mitt har flere ganger tatt mobilen og ringt meg i panikk. Synes det er bedre å ordne dette opp på fvk enn å krangle. Synes også det er viktig at barnet mitt føler seg trygg så og samvær ikke må trappes ned foreksempel. Tenker veiledning på å ikke kjefte ut mor forran barnet er bedre en å krangle om det også egentlig... barnet har også traumer etter familievold så da krever det ekstra av oss som foreldre.

Det er bra gjort av deg å prøve å løse det så godt som mulig 💖 må være tungt for deg og barnet ditt. 

Syntes det er så mange dømmende her inne som antar ting uten å vite noe først. 🙈

Anonymkode: c20df...744

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hent barnet asap!!! 

Anonymkode: 7b9db...2b5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er vel strengt tatt heller en sak for barnevernsvakt.

Om far var voldelig i forholdet, barnet har traumer pga det - og far nå dropper avtaler, river kjeft foran barnet og gir barnet panikk. Da er det ikke tiden for å vente på time på familievernkontoret for å ‘roe gemyttene’.

Du vet ungen din opplever ting som ikke er greit nå, og oppleves traumatisk og skremmende.

Barnevernsvakta er rette instans, her og nå.

Det er faktisk ikke din jobb å sørge for at far oppfører seg som en god far og er trygg for barna. Den instansen som har myndighet til å gå inn og ta grep om det trengs er barnevernet.

På lengre sikt, om det kommer dit barnet er så redd far, at ikke vil dit mer. Så står du også langt sterkere i en evt rettsak om uavhengige instanser har vært inne i bildet og kan dokumentere fars oppførsel ovenfor barn.

Og dokumenter alt.

Start en logg, hvor du noterer dato, klokkeslett og i nøytrale ord korte stikkord for hva som har skjedd. Eks:

25/12 kl.17.32 - ‘barnsnavn’ ringer, virker  panisk, forteller far kjefter ut mor og er sint

Anonymkode: 26fc8...c46

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner, nedsettende innhold, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. 

- Matas, mod. 

Endret av Matas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...